Πριν από περίπου μισό αιώνα οι διαφημίσεις που κυκλοφορούσαν “ελεύθερες”  πιθανότατα σήμερα δε θα είχαν καμία τύχη να φτάσουν στο κοινό…και αυτό γιατί εκείνη την εποχή 1950 ή 1960 ή ακόμη και 1970  κάποια πράγματα ήταν εντελώς φυσιολογικά και καθημερινά αλλά σήμερα φαίνονται αδιανόητα ρατσιστικά, μισογυνιστικά μηνύματα  και συνήθειες που μπορεί να βλάπτουν το κοινωνικό σύνολο.

Στα αφίσες  που θα δούμε παρακάτω γίνεται εμφανές ότι οι διαφημιστές προκειμένου να προωθήσουν τα προϊόντα τους περνούν μηνύματα υποτιμούν το γυναικείο φύλο, ανθρώπους από διαφορετικές φυλές, -και ιδίως τους μαύρους-, ενώ ωθούν (σχεδόν) άμεσα τους ανθρώπους στο κάπνισμα και το αλκοόλ κάνοντας επίκληση στους… γιατρούς (θα καταλάβεις παρακάτω).

Ευτυχώς οι παρακάτω διαφημίσεις που χρονολογούνται στις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα, πλέον δεν έχουν καμία δύναμη και υπόσταση. Παρόλα αυτά υποδεικνύουν το κλίμα της εποχής, που ευτυχώς διαφέρει από το σήμερα…

“Σόδα λεύκανσης για να γίνουμε σαν τον λευκό νέγρο”
“Είναι πάντα παράνομο να σκοτώνεις μια γυναίκα;”
“Τρώμε με ευχαρίστηση και χωρίς… να κουραστούμε”
“…Επειδή η αθωότητα είναι πιο σέξι από όσο νομίζεις”
“Κράτα την εκεί που ανήκει”
“Δείξ’της πως ο κόσμος ανήκει στους άντρες”
“Φύσα της (τον καπνό) στο πρόσωπο και θα σε ακολουθήσει παντού”
“Είναι ωραίο να έχεις ένα κορίτσι κάπου στο σπίτι”
“Γιατί η μητέρα σου δε σε πλένει με αυτό το μαγικό σαπούνι;”
“Εννοείς πως μια γυναίκα μπορεί να το ανοίξει;”

 

. “Οι περισσότεροι γιατροί καπνίζουν Camels, περισσότερο από κάθε άλλη μάρκα”
“Το μίξερ που κάνει τα πάντα εκτός από το μαγείρεμα. Για το τελευταίο υπάρχουν οι γυναίκες.”
“Μην ανησυχείς αγάπη μου, δεν έκαψες τις μπύρες!”
“Ξεκίνα το ξύρισμα νωρίς”

 

“Οι περισσότεροι γιατροί καπνίζουν Camels, περισσότερο από κάθε άλλη μάρκα”

Πηγή: advertisingarchives