Ο Δήμος Αριστοτέλη για το 2018 μας προτείνει και μας καλεί…¨Να Ζήσουμε την πεμπτουσία σε έναν ευλογημένο τόπο” … “Live the quintessence in a blessing place”…

Ο Δήμος Αριστοτέλη συνεχίζει και φέτος την προσπάθεια για την Μετάβαση από το μαζικό, αδιαφοροποίητο, μονοθεματικό και χαμηλής οικονομικής απόδοσης τουριστικό-μοντέλο του «Ήλιου και της Θάλασσας »- σε έναν ποιοτικό, διαφοροποιημένο και πολυθεματικό τουριστικό προορισμό , με άξονες τους παγκόσμιας εμβέλειας πόλους έλξης πολιτιστικού τουρισμού, του Αγίου Όρους και των Αρχαίων Σταγείρων ως πατρίδα του μεγάλου Έλληνα φιλοσόφου Αριστοτέλη, το πολιτισμικό και ιστορικό ενδιαφέρον των οικισμών της παράκτιας και ορεινής περιοχής του Δήμου, την αξιοποίηση των τοπικών προϊόντων και της τοπικής κουζίνας το μοναδικό κατοικημένο νησί της Χαλκιδικής την Αμμουλιανή και το απαράμιλλης ομορφιάς φυσικό περιβάλλον σημαντικού εύρους βιοποικιλότητας.

Για να αναδείξουμε όλα αυτά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Δήμου Αριστοτέλη, συνεχίζουμε την εφαρμογή της Τουριστικής Πολιτικής  του Δήμου μας,  υιοθετώντας το νέο τουριστικό λογότυπο του Δήμου Αριστοτέλη που αναφέρεται τόσο χρωματικά λεκτικά και σχηματικά, στα πέντε στοιχεία του μεγάλου Έλληνα φιλοσόφου και συντοπίτη μας Αριστοτέλη, “Γη,Ύδωρ,Αήρ,Πυρ,Αιθήρ” δήλωσε στην ¨Χαλκιδική Πολιτική¨ ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Αργύρης Τσακνής σε μια συνέντευξη εφ΄ όλης της Ύλης για θέματα που αφορούν τον Τουρισμό, τον Τόπο του και Όχι Μόνο…

Κύριε Τσακνή ποια είναι η στρατηγική του Δήμου Αριστοτέλη στον Τομέα του Τουρισμού…

Ο Δήμος Αριστοτέλη στον τομέα του τουρισμού, έχει ως βασική της αρχή, την ισότιμη συμμετοχή της περιβαλλοντικής προστασίας ως προς αυτές των οικονομικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων.
Με Θεμελιώδεις άξονες της στρατηγικής που εφαρμόζουμε στον τομέα του τουρισμού και με μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης που βασίζεται στην πρόληψη της ρύπανσης, την ισότητα και συνυπευθυνότητα όλων των φορέων και φυσικών προσώπων που αναπτύσσουν επιχειρηματική δραστηριότητα στον τομέα του τουρισμού και την ολοκληρωμένη προσέγγιση προχωράμε, γιατί αυτό που θέλουμε για το τόπο μας ως Δημοτική Αρχή είναι το τουριστικό προϊόν που προσφέρουμε να είναι…
…αποδεκτό σε βάθος χρόνου και θα να εξασφαλίζει τη διατήρηση του φυσικού και πολιτιστικού κεφαλαίου,
…Να παράγει και να αναπαράγει βιώσιμα οικονομικά οφέλη με όρους ποιότητας ζωής και απασχόλησης στη περιοχή…

Μπορείτε να μας πείτε οι «Θεμελιώδεις άξονες της στρατηγικής», που αναφέρατε, σε ποια επίπεδα του τουριστικού προϊόντος ορίζονται στον Δήμο Αριστοτέλη…

Το Διαρκές ζητούμενο της πολιτικής προώθησης και προβολής του Δήμου Αριστοτέλη είναι αφενός η δημιουργία υψηλής καταναλωτικής πίστης στο τουριστικό προϊόν της περιοχής μας και αφετέρου, η διείσδυση σε νέες αγορές.
Χρησιμοποιούμε κάθε μέσο και τρόπο για να πετύχουμε την διείσδυση και το άνοιγμα των αγορών… μέσω κοινωνικής δικτύωσης, της συμμετοχής σε εκθέσεις αλλά και της φιλοξενίας ανθρώπων διαχείρισης του Τουριστικού Προϊόντος στον Τόπο μας.
Στην κατεύθυνση αυτή, υιοθετήθηκε το νέο τουριστικό λογότυπο του Δήμου Αριστοτέλη που αναφέρεται τόσο χρωματικά λεκτικά και σχηματικά στα πέντε στοιχεία του μεγάλου Έλληνα φιλοσόφου και συντοπίτη μας Αριστοτέλη, “γη, ύδωρ, αήρ, πυρ, αιθήρ” με την λεκτική προτροπή “Ζήσε την πεμπτουσία σε έναν ευλογημένο τόπο” – “Live the quintessence in a blessing place”.

Κύριε αντιδήμαρχε θα μπορούσαμε να ειδικεύσουμε στις Δράσεις Προώθησης…

Το πρώτο που πράττουμε είναι η συμμετοχή του Δήμου Αριστοτέλη στις μεγαλύτερες Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις για το 1ο & 2ο εξάμηνο του 2018 σε συνεργασία με τον Τουριστικό Οργανισμό Χαλκιδικής και με άλλους τοπικούς φορείς ανάπτυξης.

Ειδικότερα συμμετέχουμε…

ΕΜΙΤΤ Κωνσταντινούπολη 25-28/01/2018
Η Έκθεση EΜΙΤΤ είναι μία από τις 6 μεγαλύτερες ευρωπαϊκές τουριστικές εκθέσεις.
Στην έκθεση το 2017 συμμετείχαν 4.550 εκθέτες από 70 χώρες και την επισκέφτηκαν 65.000 επαγγελματίες του τουρισμού και 80.000 επισκέπτες.

ΒΙΤ Μιλάνο 11-13/02/2018
Η έκθεση BIT είναι η μεγαλύτερη ιταλική έκθεση τουρισμού που πραγματοποιείται στο Μιλάνο και παρουσιάζει μεγάλο τουριστικό ενδιαφέρον. Στην ΒΙΤ 2017 έλαβαν μέρος ως εκθέτες περισσότερες από 2.000 εταιρείες που προήλθαν από 140 χώρες, με ένα συνολικό αριθμό επισκεπτών που υπερέβη τους 160.000.

GREKLAND PANORAMA Στοκχόλμη 16-18/02/2018
Η 4η Grekland Panorama, σχεδιάζεται με αρκετές καινοτομίες και στοχεύει σε 17 χιλ. επισκέπτες, (με 165 εκθέτες από 35 προορισμούς) . Είναι, ήδη, μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις, όλων των τομέων και αντικειμένων που γίνονται στην Στοκχόλμη. H έκθεση υποστηρίζεται από το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ, τον ΣΕΤΕ, το ΞΕΕ, την ΠΟΞ, την ΗΑΤΤΑ και το Ελληνο-Σουηδικό Επιμελητήριο, καθώς επίσης και από τους μεγαλύτερους tour operators που φέρνουν τουρισμό οι οποίοι διαθέτουν και περίπτερα στην έκθεση: TUI, Apollo, Ving, Airtours, Solresor, Tema Resor και Detur.

HOLIDAYS & SPA EXPO Σόφια 14-16/02/2018
Η έκθεση “HOLIDAYS & SPA EXPO” που γίνεται κάθε χρόνο στην Σόφια είναι η
μεγαλύτερη στην γειτνιάζουσα Βουλγαρική αγορά.

TTR Βουκουρέστι 22-25/2/2018
Η αναδυόμενη τουριστική αγορά της Ρουμανίας των 23 εκατομμυρίων κατοίκων αποτελεί βασική στόχευση της Ρουμανίας. Η συμμετοχή του Δήμου μας στην Έκθεση του Βουκουρεστίου σε συνέργεια με τον Αναπτυξιακό Σύλλογο Αμμουλιανής και τον Τουριστικό Οργανισμό Χαλκιδικής έχει διττό χαρακτήρα, αφενός να ενισχυθεί η «επικοινωνία» της με την τουριστική αγορά της Ρουμανίας, να υπάρξουν επαγγελματικές επαφές με τουριστικούς πράκτορες, μέσα ενημέρωσης και φορείς του τουρισμού και αφετέρου οι επισκέπτες να πληροφορηθούν για τις προσφερόμενες τουριστικές υπηρεσίες, ενισχύοντας την επιθυμία τους για ταξίδια στην περιοχή μας.

SAJAM TURIZMA Βελιγράδι 22-25/02/2018
Η Σερβία αποτελεί μια σημαντική πηγή για την Ελληνική τουριστική αγορά αλλά και για την περιοχή μας. Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για τους επισκέπτες από τη Σερβία είναι στη Βόρεια Ελλάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία των διασυνοριακών σταθμών η συντριπτική πλειοψηφία των τουριστών (1.000.000) προτιμούν να ταξιδεύουν στην Ελλάδα με το αυτοκίνητο. H Sajam Turizma κατατάσσεται ως η πιο δημοφιλής εμπορική έκθεση για τον τουρισμό στο Βελιγράδι. Με πάνω από 880 εκθέτες από διάφορες χώρες, να παρουσιάζουν τα πακέτα και τις προσφορές τους και πάνω από 58.000 επισκέπτες επαγγελματίες και υποψήφιοι ταξιδιώτες να την επισκέπτονται.

ΙΤΒ Βερολίνο 7-11/03/2018
Η συγκεκριμένη έκθεση θεωρείται η σημαντικότερη τουριστική έκθεση της Ευρώπης και συγκεντρώνει περισσότερους εκθέτες και επαγγελματίες επισκέπτες από κάθε άλλη έκθεση στον κόσμο. Κύριο χαρακτηριστικό της ITB είναι ο μεγάλος αριθμός συνεδρίων, σεμιναρίων,workshops και συνεντεύξεων τύπου, που διεξάγονται κατά τη διάρκεια της Έκθεσης.

ΜΙΤΤ Μόσχα 13-15/03/2018
Η μεγαλύτερη τουριστική έκθεση της Ρωσίας, αποτελεί μια από τις σημαντικότερες τουριστικές εκθέσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, ελκύει κάθε χρόνο χιλιάδες επισκέπτες και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα του Τουρισμού. Η συμμετοχή του Δήμου Αριστοτέλη θα γίνει σε συνεργασία με τον ΕΟΤ όπου και θα συμμετέχει ως συνεκθέτης.

INWETEX – CIS Trave l Market S aint Petersburg 11-13/10/2018

WTM Λονδίνο Νοέμβριο 2018

PHILOXENIA Θεσσαλονίκη Νοέμβριο 2018

Η παρουσία μας σε όλες τις παραπάνω εκθέσεις θα γίνει είτε σε συνέργεια με τον Τουριστικό Οργανισμό Χαλκιδικής , είτε με άλλους φορείς σχετικούς με την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας.

Κύριε Τσακνή στην διαχείριση του Τουριστικού προϊόντος του Δήμου σας είπατε ότι εκτός από τις εκθέσεις θα χρησιμοποιείστε και αλλά μέσα επικοινωνίας …μπορείτε να μας αναφέρεται ενδεικτικά κάποια?

Εκτός από την συμμετοχή μας στις Εκθέσεις του Τουρισμού ο Δήμος Αριστοτέλη για το επόμενο έτος προγραμματίζει δράσεις που ακολουθούν τις τάσεις του Τουριστικού Marketing και την αξιοποίηση της τεχνολογίας.
Εδώ θα πρέπει να αναφέρω ότι θα γίνει Αξιοποίηση του 2018 ως συνέχεια των Επετειακών Ετών Αριστοτέλη 2016-2017.

Πιο συγκεκριμένα για φέτος προγραμματίζουμε …

Την Προβολή του Δήμου Αριστοτέλη σε συνεργασία με τον Ε.Ο.Τ. και το Τουριστικό Οργανισμό Χαλκιδικής. Ειδικότερα η φιλοξενία Τουριστικών Φορέων και Ειδικών Δημοσιογράφων από την Ελλάδα και το Εξωτερικό (σε συνεργασία με τα κατά τόπους γραφεία του Ε.Ο.Τ και τον Τουριστικό Οργανισμό Χαλκιδικής), είναι μια από τις δράσεις που θα υλοποιηθούν κατά το 2018.
Μια ακόμη κίνηση στην οποία σκεφτόμαστε να προχωρήσουμε είναι η Αναβάθμιση του Portal του Δήμου.
Δεδομένου ότι ο Δήμος δεν δύναται να ανταπεξέλθει σε αυτές τις ανάγκες, αφού δεν έχει το απαραίτητο στελεχιακό δυναμικό, θα προχωρήσει σε συνεργασία με εταιρία τεχνολογικών εφαρμογών με σκοπό την καλύτερη δυνατή διαχείριση του portal ώστε να έχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
Η Δημιουργία ενός ολοκληρωμένου έντυπου και ηλεκτρονικού τουριστικού οδηγού (σύνδεση με την νέα τουριστική ιστοσελίδα www.visitaristotelis.gr), που θα περιλαμβάνει εκτός των καταλυμάτων όλες τις πολιτιστικές δραστηριότητες, αλλά και τους χώρους αναψυχής των περιηγητών. Θα κυριαρχεί το αφήγημα της πεμπτουσίας και η χρωματική ένδειξη των πέντε ενοτήτων.
Και τέλος αξιοποιώντας την εξέλιξη της τεχνολογίας και τα Smart Phone Application, θα ενεργοποιήσουμε την εφαρμογή “visit.aristotelis” ως εργαλείο επικοινωνίας αλλά και προβολής των επιχειρήσεων και των εκδηλώσεων.
Έτσι θα δώσουμε την δυνατότητα σε πραγματικό χρόνο οι επισκέπτες, αλλά και οι χρήστες γενικά της εφαρμογής, όπου και να βρίσκονται, σε ξενοδοχεία ή στη χώρα τους ή σε οποιοδήποτε άλλο μέρος, να λαμβάνουν ενημερώσεις για όλες τις εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στον Δήμο μας, για προσφορές επιχειρήσεων ή όποια άλλη ενημέρωση με σκοπό βεβαίως να προσελκύσουμε όλο και περισσότερους τουρίστες για να επισκεφτούν και να γνωρίσουν την περιοχή.

Ενδεικτικά θα σας αναφέρω επίσης ότι Προγραμματίζουμε  …

– την Δρομολόγηση σε συνεργασία με το Δίκτυο Επιχειρήσεων Χαλκιδικής, φορείς και οργανισμούς τουρισμού της περιοχής, ειδικού φορέα πιστοποίησης καταλυμάτων, όλων των διαβαθμίσεων. Αναβάθμιση του κριτηρίου πιστοποίησης που αφορά στη χρήση τοπικών πιστοποιημένων προϊόντων. Δράσεις δημιουργίας υποδομών
– την Δημιουργία χώρου υποδοχής για γυναικείο θρησκευτικό τουρισμό σε συνεργασία με την Ιερά Επιστασία και αξιοποιώντας τα συγχρηματοδοτούμενα Ευρωπαϊκά Προγράμματα.
– την Δημιουργία Γραφείου Τουρισμού του Δήμου, με την διαρκή απασχόληση συνεργάτη του δήμου, που θα ασχολείται με όλα τα θέματα που αφορούν τον τουρισμό στο Δήμο.
-την Έναρξη των ενεργειών χωροθέτησης καταδυτικών πάρκων στον τεχνητό ύφαλο της Ιερισσού και στην περιοχή της Αμμουλιανής.
– την Μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των επιχειρήσεων της ΑΞΤΑΔΑ ΔΑΕ
-την Έναρξη για τη χωροθέτηση πεζόδρομου και ασφαλούς διέλευσης αθλούμενων και περιπατητών, μεταξύ της Ουρανούπολης και των Νέων Ρόδων.
– την Συνεργασία της αποκεντρωμένης διοίκησης της περιφέρειας και των παραπάνω φορέων τουρισμού για τη χάραξη των «μονοπατιών του Αριστοτέλη» και όλων των περιοχών του Δήμου σε συνεργασία με την «Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος», Αξιοποίηση εκπονηθείσας μελέτης αναφορικά με τις οικοτουριστικές διαδρομές.
-τον ‘Έλεγχο και συμπλήρωση πινακίδων τοπωνυμιών και σημείων τουριστικού ενδιαφέροντος σε όλο τον Δήμο και βελτίωση της σήμανσης σε όλες τις περιοχές. Σε συνεργασία με την Περιφέρεια να δούμε το θέμα των πινακίδων για τις σημαντικότερες κατευθύνσεις του Δήμου.
-την Ένταση των προσπαθειών για την επαναλειτουργία του Αστυνομικού Τμήματος Ιερισσού και παρουσία αστυνομικών στη νήσο της Αμμουλιανής.
-την Ανάδειξη προσκυνηματικού τουρισμού σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη Ιερισσού- Αξιοποίηση του Προσκυνηματικού Οδηγού του πρωτοσύγκελου της Ι.Μ. π. Χρυσόστομου Μαϊδώνη για τα εξωκλήσια και τις θρησκευτικές γιορτές του δήμου.

“Χαλκιδικη Πολιτικη” Μαίρη Στεργίου