Στην πρωτεύουσα της Γερμανίας πραγματοποιείται η μία από τις δύο κορυφαίες εκθέσεις τουρισμού του κόσμου, η ΙΤΒ, η οποία μαζί με την WTM του Λονδίνου αποτελούν την αφρόκρεμα του κλάδου.

Στο ελληνικό περίπτερο εκπροσωπούνται 85 τουριστικοί και ξενοδοχειακοί οργανισμοί, περιφέρειες και ναυτιλιακές εταιρείες. Από τις προκρατήσεις προκύπτει ότι η Ελλάδα είναι ο δημοφιλέστερος τουριστικός προορισμός των Γερμανών μετά την Ισπανία.

Η Ελλάδα είναι ο μεγάλος κερδισμένος της φετινής Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού στο Βερολίνο (7-11. Μαρτίου). Η χώρα είναι ο δημοφιλέστερος προορισμός των Γερμανών μετά την Ισπανία.

Στη Διεθνή Έκθεση τουρισμού ITB Berlin, που διεξάγεται από χθες 7 έως τις 11 Μαρτίου στο Βερολίνο, συμμετέχει και ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής στο περίπτερο του ΕΟΤ .


Το ελληνικό περίπτερο στην ΙΤΒ

Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας της Τουριστικής Αγοράς (GfK) τα γερμανικά γραφεία ταξιδιών σημειώνουν μια αύξηση των πωλήσεων για ελληνικούς προορισμούς σε σχέση με πέρυσι κατά 40%. Αν και δεν είναι σίγουρο ότι αυτός ο αριθμός θα επιβεβαιωθεί στο τέλος της χρονιάς σε αυτό το ύψος, οπωσδήποτε όμως επιβεβαιώνεται μια τάση: Από 2,27 εκ. γερμανούς παραθεριστές το 2012 ο αριθμός τους αυξήθηκε σταδιακά στα 3,7 εκ. το 2017. Με τα μέχρι στιγμής στοιχεία αναμένεται ότι πάνω από 4 εκ. Γερμανοί θα επισκεφτούν φέτος την Ελλάδα.

Εικοσιέξι αίθουσες πλήρως γεμάτες, περίπου 10.000 εκθέτες από 184 χώρες και περιοχές, όπως η Μποτσουάνα, επίσημη χώρα – εταίρος της φετινής διοργάνωσης, δίνουν το στίγμα της μεγαλειώδους έκθεσης που θέτει τον αειφόρο τουρισμό ψηλά στην ατζέντα. Κύρια θέματα της έκθεσης είναι «Ασφάλεια & Φύλαξη» και «Τεχνητή Νοημοσύνη», ενώ ο Ιατρικός Τουρισμός αποτελεί νέα θεματική ενότητα της έκθεσης, ενώ έμφαση δίνεται στην ταξιδιωτική τεχνολογία καθώς και στην προβολή της Κίνας, μέσω ξεχωριστού φεστιβάλ.

Στο περιθώριο των εκδηλώσεων, σε πολλές ημερίδες που θα πραγματοποιηθούν, θα συζητηθούν οι προκλήσεις του αντιμετωπίζει σήμερα η διεθνής τουριστική βιομηχανία, όπως οι τελευταίες γεωπολιτικές καταστάσεις που δημιουργούν ζητήματα ασφάλειας και στους ταξιδιώτες. Πάντως, γενική αίσθηση από τα πρώτα στοιχεία της 51ης έκδοσης της ΙΤΒ, είναι ότι η σφοδρή επιθυμία των ανθρώπων για ταξίδια δεν έχει εξασθενίσει καθόλου.

Ο τουρισμός, όπως διαπιστώνουμε ακόμη μία φορά εδώ στο Βερολίνο, αποτελεί προτεραιότητα για όλες τις χώρες, μικρές ή μεγάλες, εύρωστες ή αναπτυσσόμενες. Αλλά κι αυτές που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα, όπως η χώρα μας ή και εκείνες που βρίσκονται σε πολύ πιο δυσχερή θέση, έχουν τον τουρισμό ως αιχμή του δόρατος. Πόσο μάλλον η Ελλάδα, της οποίας ο τουρισμός κατά γενική ομολογία αποτελεί ατμομηχανή ανάπτυξης.