Χαλκιδική

Δημοτικό Σχολείο Ορμύλιας …οι Μικροί Μαθητες…και Ο Καλός Μας ο Καιρός…

Σας ευχαριστούμε για το αύριο που προσφέρεται σε όλους μας... Το Δημοτικό Σχολείο Ορμύλιας και οι μικροί Μετεωρολόγοι Μαθητές της Στ΄τάξης … πρωτοπορούν και καινοτομούν προσφέροντάς μας την δυνατότητα επιλογών… στον Καλό Μας τον Καιρό…

…και για όσους δικαιολογημένα δεν κατάλαβαν τι αφορά το θέμα μας και τι ακριβώς κάνουν οι μικροί μαθητές της Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Ορμύλιας, τους ενημερώνουμε ότι όλοι εμείς στη Χαλκιδική και όχι μόνο , είμαστε περήφανοι για τα παιδιά την εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου και τον δάσκαλο Γιάννη  Παπανικήτα, οι οποίοι  αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας, προσφέρουν προβλέψεις για τον καιρό σαν Μικροί Μετεωρολόγοι σε όλους στην σελίδα http://ormylia.meteoclub.gr/ .


Ειδικότερα τα παιδιά με την καθοδήγηση των δασκάλων τους εργάζονται σε δράσεις που μπορούν να συγκριθούν μόνο με αντίστοιχα προγράμματα μεγάλων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων σε Εθνικό αλλά και Ευρωπαϊκό επίπεδο και αυτό πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου για την αγορά μονάδας Η/Υ, ανώνυμου συντοπίτη που με δωρεά 150 € αγοράστηκε κάμερα, του κ. Μ. Γ. που με δωρεά 150 € αποκτήθηκαν οι κεραίες και του κ. Σ. Δ. για τη δωρεά ηλιακών πάνελ, μπαταρίας αλλά και την εγκατάσταση για το videostreaming.


Τα παιδιά μαζί με τους δασκάλους τους με πολύ δουλειά έχουν ήδη προχωρήσει στην δημιουργία αυτού του έργου που αναλύεται σε μελέτη λειτουργίας, τοποθέτηση ερασιτεχνικού μετεωρολογικού σταθμού στο χώρο του σχολείου, δημιουργία εφαρμογής για κινητά android και tablets, αλλά και εγκατάσταση κάμερας για παρακολούθηση μετεωρολογικών φαινομένων, που συνδέθηκε στο youtube στο κανάλι του σχολείου και μεταδίδει σε ζωντανή ροή, τον καλό μας τον καιρό σε όλους … τη θερμοκρασία, την υγρασία, την ταχύτητα και κατεύθυνση ανέμου,την ατμοσφαιρική πίεση, υετό κ.α.
Στόχος της δράσης των μικρών μαθητών είναι μέσα από την ομαδοσυνεργατική μάθηση να αναζητήσουν οι μαθητές πληροφορίες σχετικά με απλούς μετεωρολογικούς όρους, να κατανοήσουν τις βασικές λειτουργίες ενός ερασιτεχνικού μετεωρολογικού σταθμού και να διερευνήσουν τη δυνατότητα δημιουργίας μιας εφαρμογής για κινητά.


Μεγάλος επίσης στόχος της εργασίας ήταν η εμπλοκή όσο το δυνατόν περισσότερων φορέων και ατόμων της κοινότητας λόγω του υψηλού κόστους, μιας και στο τέλος τοποθετήθηκε απομακρυσμένη κάμερα για την καταγραφή μετεωρολογικών φαινομένων.
Πως ξεκίνησαν όλα…
Ο μετεωρολογικός σταθμός είναι ένα επίγειο σημείο στο οποίο πραγματοποιούνται τακτικές μετεωρολογικές παρατηρήσεις. Σε σχετική συζήτηση που προέκυψε από τη διδασκαλία του μαθήματος των Φυσικών της ΣΤ’ τάξης για την παρατήρηση των φυσικών φαινομένων και της Γεωγραφίας για το κλίμα, αποφασίστηκε η μελέτη, θεωρητική και πρακτική, των μετεωρολογικών φαινομένων του τόπου μας.


Η Αφορμή…
Όλα ξεκίνησαν όταν οι μαθητές της ΣΤ’2 του 2015 συμμετείχαν σ’ ένα πρόγραμμα etwinning με τίτλο “Weather in Europe”. Το ενδιαφέρον ήταν τόσο μεγάλο που οι μαθητές με χρήματα του ταμείου τους αγόρασαν έναν ερασιτεχνικό μετεωρολογικό σταθμό.
Η Αγορά του μετεωρολογικού σταθμού και οι μικροί μετεωρολόγοι…
Αυτός περίμενε υπομονετικά 3 χρόνια περίπου για ν’ αρχίσει να στέλνει παντού τα μετεωρολογικά δεδομένα του τόπου μας… Μετά από συζήτηση αποφασίστηκε να γίνουν μερικά βήματα παραπάνω.
Η δημιουργία Ομάδων…
Δημιουργήθηκαν 4 ομάδες μαθητών καθεμιά από τις οποίες ανέλαβε μέρος της εργασίας. Η 1η ομάδα ανέλαβε να καταγράψει μετεωρολογικούς όρους και να εξηγήσει τους πιο απλούς απ’ αυτούς στους συμμαθητές της.
Η 2η ομάδα, σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή και με τη βοήθεια του δασκάλου εγκατέστησε το δωρεάν λογισμικό Cumulus στον Η/Υ της τάξης και το μετεωρολογικό σταθμό στην ταράτσα του σχολείου.
Η 3η ομάδα αναζήτησε ιστοσελίδες που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν τα μετεωρολογικά δεδομένα του σταθμού.
Η 4η ομάδα, με συμμετοχή σε διαγωνισμό ρομποτικής, ανέλαβε να δημιουργήσει μια εφαρμογή για κινητά και τάμπλετ.

Έτσι δημιουργήθηκε η εφαρμογή του Δημοτικού Σχολείου Ορμύλιας η οποία θα διατίθεται δωρεάν από το Play Store δωρεάν.

Στη συνέχεια προτάθηκε από μαθητή της τάξης η εγκατάσταση κάμερας για παρακολούθηση μετεωρολογικών φαινομένων, η οποία συνδέθηκε στο youtube στο κανάλι του σχολείου και μεταδίδει σε ζωντανή ροή.
Εικόνα 9: Στιγμιότυπο οθόνης από το κανάλι του σχολείου
Τέλος, δημιουργήθηκε σελίδα και υποσέλιδα στον ιστότοπο του σχολείου μας για τη διάχυση των αποτελεσμάτων της εργασίας μας.

Σας ευχαριστούμε για το αύριο που προσφέρεται σε όλους μας…

Σχετικά άρθρα

Close