Παρουσίασε στη θεατρική περίοδο 2017-2018 12 νέες παραγωγές, τις οποίες παρακολούθησαν περί τους 200.000 θεατές. Μείωσε τις αμοιβές, αυξήθηκαν οι θεατές, μειώθηκε κατά την τελευταία τριετία το χρέος από τα 9 εκατ. στα 2,2 εκατ. ευρώ και, πέραν των αμιγώς θεατρικών παραστάσεων, πραγματοποίησε 56 δράσεις σε συνεργασία με φορείς της πόλης.

Ο λόγος για το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ), η διοίκηση και η καλλιτεχνική διεύθυνση του οποίου παρουσίασαν σήμερα τον καλλιτεχνικό προγραμματισμό της θεατρικής χρονιάς 2018-2019 (περιλαμβάνει δέκα 10 νέες παραγωγές και τρεις επαναλήψεις ), αλλά και τον απολογισμό της περασμένης.

Συνολικά στην περίοδο που πέρασε, τις 1.112 παραστάσεις του ΚΘΒΕ παρακολούθησαν 199.209 θεατές (μεταξύ των οποίων περί τις 10.000 μαθητές σχολείων). Πρώτη σε αριθμό θεατών -εισπράξεων (αλλά και παραστάσεων) αναδείχτηκε η “Αυλή των θαυμάτων” του Ιάκωβου Καμπανέλη (σε σκηνοθεσία Κώστα Τσιάνου) και ακολουθούν το έργο – του εφηβικού θεάτρου “Σ’ εμένα μιλάς” , το “Περιμένοντας τον Γκοντό” του Σ.Μπέκετ κ.α.

Ο προγραμματισμός της επικείμενης θεατρικής περιόδου περιλαμβάνει:

  • Τις επαναλήψεις των περσινών επιτυχιών: “Περιμένοντας τον Γκοντό” του Σάμουελ Μπέκετ (κάθε Τετάρτη και Κυριακή από τις 28 Οκτωβρίου) και “Ντα” του Χιου Λέοναρντ (κάθε Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο από τις 3 Νοεμβρίου) στο Βασιλικό Θέατρο και “Ορφανά” του Ντέννις Κέλλυ από τις 5 Οκτωβρίου στο φουαγιέ του θεάτρου της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών. Στην ίδια σκηνή, από τις 15 Δεκεμβρίου, τη σκυτάλη παίρνει η παραγωγή του έργου “Closer” – “Τόσο κοντά” του Πάτρικ Μάρμπερ σε σκηνοθεσία του Πέτρου Ζηβανού, ενώ στο Βασιλικό θέατρο από τον Ιανουάριο (26/1) του 2018 η Ιώ Βουλγαράκη θα σκηνοθετήσει το έργο “Πυρκαγιές” του Λιβανοκαναδού Ουαζντί Μουαουάντ (διαδραματίζεται στην περίοδο του εμφυλίου στο Λίβανο)
  • Το “Χειμωνιάτικο Παραμύθι” του Ουίλιαμ Σέξπιρ σε σκηνοθεσία του Ρουμάνου Σίλβιου Πουρκαρέτε απο τις 16 Νοεμβρίου στο θεατρο της ΕΜΣ . Στο ίδιο θέατρο ακολουθεί απο τις 16 Φεβρουαρίου του 2019 ο “Υπηρέτης δυο αφεντάδων” του Κάρλο Γκολντόνι σε σκηνοθεσία του Μιχάλη Σιώνα .
  • Σε πρώτη παρουσίαση το άπαιχτο θεατρικό έργο με τίτλο “Υπέρ Ελλάδος”(για την υπόθεση Πολκ) της Σοφίας Νικολαΐδου , ανοίγει τη δραστηριότητα του μικρού θεάτρου της Μονής Λαζαριστών στις 20 Οκτωβρίου, σε σκηνοθεσία που ανέλαβε η Πηγή Δημητρακοπούλου. Στην ίδια σκηνή προγραμματίστηκε η παρουσίαση του έργου του Κώστα Μποσταντζόγλου “Ο ελέφας”, σε σκηνοθεσία Γιάννη Λεοντάρη, από τις 9 Φεβρουαρίου.
  • Για τη μεγάλη σκηνή (Σωκράτης Καραντινός) της Μονής Λαζαριστών προγραμματίζεται η θεατρική μεταφορά του έργου “Καληνύχτα Μαργαρίτα” (του διηγήματος “Μαργαρίτα Περδικάρη” του Δημήτρη Χατζή). Τη σκηνοθεσία ανέλαβε ο Φώτης Μακρής και τον πρωταγωνιστικό ρόλο ο Γιώργος Νινιός.
  • Για την Παιδική Σκηνή (στο Βασιλικό θέατρο) επελέγη φέτος το θρυλικό έργο της ‘Αλκης Ζέη “Ο περίπατος του Πέτρου” και τη σκηνοθεσία ανέλαβε ο Τάκης Τζαμαργιάς (πρεμιέρα 21/10), ενώ για τη Νεανική σκηνή , το έργο του Σάιμον Στέφενς “Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα” σε σκηνοθεσία Ελεάνας Τσίχλη (Από τις 10/11).
  • Η Βρεφική Σκηνή (για βρέφη από οκτώ μηνών ως και νήπια τεσσάρων ετών), που εγκαινίασε πέρσι το ΚΘΒΕ σε σύλληψη ιδέας της Κατερίνας Καραδήμα, συνεχίζεται με το ίδιο έργο από τις 17 /11 ως τις 29/12 και ακολουθεί νέο έργο (“Έξω, πάνω , μέσα-κάτω”) από τον Ιανουάριο του 2019.
  • Σε συνεργασία με τον Δήμο Καλαμαριάς (στο Δημοτικό Θέατρο της Καλαμαριάς) θα παρουσιαστεί από τις 21/12 το έργο “Η μύτη” του Δανιήλ Χάρμς σε σκηνοθεσία του Φούλη Μπουντούρογλου .
  • Στο πλαίσιο των φετινών 53ων Δημητρίων, το ΚΘΒΕ σε συνεργασία με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης συμπαρουσιάζουν θεατρικά και μουσικά (όπερα) σε κοινή παράσταση το μονόπρακτο έργο (μονόλογο) του Ζαν Κοκτώ “Η ανθρώπινη φωνή” και την ομώνυμη όπερα του Φράνσις Πουλένκ.

“Περάσαμε τις μεγάλες δυσκολίες του προηγούμενου διαστήματος και μπαίνουμε σε ρότα υγιούς και δημιουργικής πορείας”

Δεδομένης της επικείμενης λήξης της τριετούς θητείας του καλλιτεχνικού διευθυντή Γιάννη Αναστασάκη τον ερχόμενο Νοέμβριο και όπως ο ίδιος υπογράμμισε, δεν ολοκλήρωσε τον προγραμματισμό, προκειμένου σε περίπτωση που δεν ανανεωθεί η -κατά κοινή ομολογία επιτυχημένη- θητεία του, ο αντικατάστασης του να μην “βρεθεί” δεσμευμένος να υλοποιήσει αποφάσεις του προκατόχου του.

“Βαδίζουμε με ανοδική πορεία και δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να βάλει προσκόμματα στο έργο μας” έλεγε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του Δ.Σ του ΚΘΒΕ -καθηγητής ‘Αρης Στυλιανού (η θητεία του του Δ.Σ ολοκληρώνεται ένα χρόνο αργότερα- το 2019, καθώς ο πρώτος χρόνος από το διορισμό του νέου συμβουλίου ουσιαστικά αντικατέστησε το “υπόλοιπο” της θητείας του προηγούμενου τα μέλη του οποίου είχαν στην πλειονότητα παραιτηθεί).

«Τη χρονιά που έρχεται το Κ.Θ.Β.Ε. οφείλει να κάνει ένα βήμα ακόμη. Περνώντας πια από τις συμπληγάδες, να βγει στην ανοιχτή θάλασσα της Τέχνης με αισιοδοξία και σχέδιο. Το 2015 ξορκίσαμε το κακό μιλώντας για ένα “Θέατρο ανοιχτό”, περάσαμε σε ένα Θέατρο “ζωντανό”, πέρσι προσπαθήσαμε για ένα Θέατρο “τολμηρό”. Ήρθε η ώρα να χτίσουμε ένα “Θέατρο ουσίας”, για να δανειστώ μια φράση του σπουδαίου κριτικού και ιστορικού τέχνης Γιαν Κοτ.

Ένα Θέατρο που έχει πάρει πια ξανά τη θέση του στην καρδιά των θεατών, που το αγκάλιασαν γιατί εκείνο άπλωσε το χέρι του να τους συναντήσει, που σεβάστηκε τις ανάγκες τους, συμμερίστηκε τους φόβους και τις ελπίδες τους, άνοιξε δρόμους στο όνειρο και στη συγκίνηση, στο γέλιο και στη σκέψη. Το θέμα του φετινού ρεπερτορίου, θα έλεγα πως καθρεφτίζεται στη φράση «η σπίθα της ζωής.

Για να αποκτήσει ουσία αυτή η μικρή, ανεπαίσθητη σπίθα ζωής, που μας κινεί» έλεγε μεταξύ άλλων στον προσωπικό απολογισμό της τριετούς μέχρι σήμερα θητείας του και προγραμματισμό της ερχόμενη περιόδου ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ, Γιάννης Αναστασάκης, ο οποίος σε ερώτηση για το αν ο ίδιος θα επιθυμούσε να ανανεωθεί η θητεία του από το ΥΠΠΟ δήλωσε πως “ίσως θα είχε νόημα. Περάσαμε τις μεγάλες δυσκολίες -κυρίως οικονομικές και διαχείρισης- του προηγούμενου διαστήματος και μπαίνουμε ήδη σε μια ρότα υγιούς και δημιουργικής πορείας”.

Αυτή την περίοδο το ΚΘΒΕ συνεχίζει να λειτουργεί με δράσεις και φιλοξενούμενες παραστάσεις, το Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους (φιλοξενούμενα θεατρικά σχήματα από το εξωτερικό), ενώ για τις 12 και 13 Ιουλίου έχει προγραμματισθεί η πρεμιέρα της μεγάλης καλοκαιρινής παραγωγής – του “Ορέστη” του Ευριπίδη, που σκηνοθετεί ο Γιάννης Αναστασάκης με Ορέστη τον Χρήστο Στυλιανού. Η παραγωγή, μετά την πρεμιέρα στο Θέατρο Δάσους της Θεσσαλονίκης, θα πραγματοποιήσει περιοδεία και θα παρουσιαστεί στο θέατρο της Επιδαύρου στις 3 και 4 Αυγούστου.