Σε κείμενο του Δ. Μαρωνίτη και με ζητούμενο τους τρόπους ενίσχυσης του παιδευτικού ρόλου του σχολείου “εγκαινιάστηκαν” οι Πανελλήνιες 2018 για τα Ενιαία Λύκεια.

Σε ιδιαίτερα απαιτητικό άρθρο του Δημήτρη Μαρωνίτη που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα “Το Βήμα της Κυριακής” (1/3/2009 και 8/3/2009) και το οποίο προσαρμόστηκε για τους σκοπούς της αξιολόγησης, διαγωνίστηκαν σήμερα Παρασκευή κατά την έναρξη των Πανελληνίων 2018, οι περίπου 87.000 υποψήφιοι των Ημερήσιων και Εσπερινών Γενικών Λυκείων.

Το κείμενο αφορά στην Παιδεία και τη διαφορετικότητα από την Εκπαίδευση, ενώ το Γ.1 θέμα ανάπτυξης ζητά από τους υποψηφίους να προτείνουν αιτιολογημένα τρόπους, με τους οποίους εκπαιδευτικοί και μαθητές μπορούν να συμβάλλουν στην ενίσχυση του παιδευτικού ρόλου του σχολείου.

“Απαιτητικό κείμενο και για δυνατούς λύτες”, σχολιάζουν εκπαιδευτικοί στο News 24/7, ενώ την ίδια στιγμή, υποστηρίζουν ότι “άπτεται των ενδιαφερόντων των νέων, καθώς αφορά στην εκπαίδευση και την παιδεία που λαμβάνει κανείς από το σχολείο, αλλά και τα εφόδια που πρέπει να αποκτά κανείς για να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας”.

“Πρόκειται για θεματική ενότητα που διδάσκεται στη Γ’ Λυκείου και την οποία οι μαθητές έχουν δουλέψει επαρκώς. Ωστόσο το εν λόγω κείμενο του Δημήτρη Μαρωνίτη ήταν ιδιαίτερα δύσκολο. Αυτό ίσως δημιουργήσει δυσκολίες στη διαδικασία της πύκνωσης του κειμένου/περίληψη”, αναλύει η φιλόλογος από τα φροντιστήρια “Στόχος” Παγώνα Τόλια στο News24/7 και εξηγεί ότι “οι λεξιλογικές και συντακτικές ασκήσεις, αν και πολλές στον αριθμό, ήταν σχετικά βατές. Αν και για ακόμη μία φορά, η θεωρία της Γ’ Λυκείου αποκλείστηκε από τα θέματα, ένας επαρκώς προετοιμασμένος μαθητής, σίγουρα θα έχει τη δυνατότητα να πετύχει υψηλές βαθμολογίες”.

Σημειώνεται ότι πέρυσι οι περίπου 85.000 υποψήφιοι διαγωνίστηκαν σε διασκευή της ομιλίας του Γρηγόρη Σκαλκέα, Έλληνα γιατρού, πανεπιστημιακού και μέλους της Ακαδημίας Αθηνών και εκτός από τις συνήθεις περιλήψεις και γλωσσικές ασκήσεις, οι μαθητές της Γ’ Λυκείου κλήθηκαν να αναπτύξουν ομιλία σε τελετή αποφοίτησης του σχολείου τους, αναφορικά με τον στόχο της Επιστήμης και τον ηθικό ρόλο του επιστήμονα.

πηγή: news247.gr