Εκατόν εξήντα μαθήτριες από 33 χώρες της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης θα γίνουν… η Αλίκη στη χώρα της τεχνητής νοημοσύνης. Πρόκειται για την πρώτη ιδιότυπη «κατασκήνωση» που διοργανώνει η Microsoft για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τις 27 μέχρι τις 30 Αυγούστου στο ξενοδοχείο Χίλτον.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η διευθύντρια επικοινωνίας της Microsoft στην Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, Ευγενία Μπόζου «η ιδέα της Αλίκης, της πρωταγωνίστριας του γνωστού παραμυθιού προέκυψε διότι είναι ένα κορίτσι τολμηρό, που δε σταματά να ονειρεύεται, αναζητά συνεχώς νέες εμπειρίες και διψά για γνώση. Έχει περιέργεια για τα πάντα, όρεξη για δημιουργία και την πεποίθηση ότι όλα τα πράγματα, μικρά και μεγάλα, μπορούν να βελτιωθούν. Φέρνουμε λοιπόν αυτή την ηρωίδα στο σήμερα για να μυηθούν στις απίστευτες δυνατότητες που ανοίγει η τεχνολογία».
Εξάλλου, συμπληρώνει «πιστεύουμε ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι εκείνος ο δρόμος που θα αλλάξει ριζικά και πολύ γρήγορα τον τρόπο που δουλεύουμε, που αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο, που ζούμε στην καθημερινότητα μας. Έτσι λοιπόν θέλουμε να προτρέψουμε τα νεαρά κορίτσια με “όπλο” την περιέργειά τους να κατανοήσουν καλύτερα τον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος της Τεχνητής Νοημοσύνης αλλάζει τον κόσμο».
Οι μαθήτριες που συμμετέχουν θα έχουν ευκαιρία να κάνουν μαθήματα ρομποτικής, θα παρακολουθήσουν εκπαιδευτικά εργαστήρια σε πρακτικό επίπεδο, ενώ παράλληλα θα υπάρχουν ομιλίες και παρουσιάσεις σχετικά με την εξέλιξη νέων τεχνολογιών και εφαρμογών.
«Στο τέλος της εκπαίδευσής τους θα κληθούν να αναπτύξουν μια δική τους λύση σε ένα τεχνολογικό πρόβλημα που θα τους δοθεί. Στόχος της Microsoft να εισάγει στον τομέα της εκπαίδευσης την τεχνολογία και το κομμάτι της τεχνικής νοημοσύνης. Θεωρούμε ότι η εκπαίδευση πάνω στις ψηφιακές δεξιότητες είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για το μέλλον των παιδιών για αυτό και θέλουμε με αυτήν την διοργάνωση να εμπνεύσουμε και να παρακινήσουμε τις μαθήτριες».
Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες της Microsoft παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία καλπάζει και δημιουργεί εξαιρετικές ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης, μόνο το 42% των κοριτσιών που συμμετείχαν θα επέλεγαν μελλοντικά να ακολουθήσουν επαγγέλματα σε αυτήν την κατεύθυνση.
Μάλιστα, το 60% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι άντρες και γυναίκες δεν αντιμετωπίζονται ισάξια σε επαγγέλματα με κεντρικό άξονα την επιστήμη και την τεχνολογία.