Επιδιορθώσεις στο εσωτερικό οδικό δίκτυο της περιφερειακής ενότητας Χαλκιδικής εκτελούνται από τον Ιούνιο και θα συνεχιστούν μέχρι και τον Απρίλιο του 2019, γνωστοποιεί ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής, Γιάννης Γιώργος.

Ήδη “διαγραμμίστηκε σχεδόν το σύνολο του επαρχιακού οδικού δικτύου, πάνω από 85-90% και μπήκαμε στη διαδικασία να κάνουμε τις συντηρήσεις” εξηγεί ο κ. Γιώργος.

Άμεσα αναμένεται να ξεκινήσει η επόμενη εργολαβία, η οποία ανέρχεται σε 3,6 εκατομμύρια ευρώ, προκειμένου να συντηρηθούν οι δρόμοι της Χαλκιδικής στα τρία πόδια και στον κεντρικό κορμό, επισημαίνει ο κ. Γιώργος. Πρόκειται για αποκατάσταση των σημείων των δρόμων τα οποία έχουν υποστεί καθιζήσεις λόγω των καιρικών φαινομένων, το καθάρισμα των πρανών, την αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης σε φωτιστικά σώματα του οδικού δικτύου και των πινακίδων καθώς και ασφαλτοστρώσεις σε διάφορα σημεία. “Υπολογίζουμε μέχρι και τον Απρίλιο” να έχει τελειώσει αυτή η σειρά των εργασιών, ενόψει της νέας καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου, σημειώνει ο αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής.

Πέραν της παραπάνω εργολαβίας, επίκειται και άλλη μία, προϋπολογισμού 500.000 ευρώ, για την κοπή των χόρτων εκατέρωθεν των δρόμων, σύμφωνα με τον ίδιο.

Επίσης, ο αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής αναφέρεται στο “ορφανό χιλιόμετρο” του νέου δρόμου ταχείας κυκλοφορίας στην Κασσάνδρα, το οποίο τελεί υπό την ευθύνη της Εγνατίας Οδού, προεξοφλώντας ότι και το καλοκαίρι του 2019 το έργο δεν θα έχει ολοκληρωθεί. “Η μελέτη και η διαδικασία της δημοπράτησης δεν ξεκίνησε καν. Άρα ακόμη μια χρονιά με τα συνηθισμένα”, λέει χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Ο κ. Γιώργος ενημερώνει ταυτόχρονα για το επικείμενο έργο κατασκευής τεσσάρων κυκλικών κόμβων εντός της Νικήτης, ύψους 8,5 εκατομμυρίων ευρώ, “όπου πιστεύουμε ότι με την κυκλική κίνηση και τη συνεχή ροή αυτοκινήτων δεν θα ‘χουμε το ίδιο θέμα” αν και παραδέχεται ότι δεν πρόκειται να λυθεί ολοκληρωτικά το πρόβλημα.

Για το κυκλοφοριακό κομφούζιο που δημιουργείται στη Γερακινή από τον υφιστάμενο σηματοδότη, ο κ. Γιώργος ξεκαθαρίζει ότι μόνο η παρουσία της αστυνομίας μπορεί να απαλύνει το πρόβλημα, ενώ για το αίτημα των κατοίκων του Αγ. Μάμα να τοποθετηθεί φανάρι αναμένεται η παράδοση σχετικής μελέτης από την πλευρά του δήμου, ο οποίος θα αποφανθεί εάν είναι υλοποιήσιμο το αίτημα των δημοτών.

Σε σχέση με την κυκλοφοριακή φόρτιση η οποία παρατηρείται στη Σιθωνία, ελλείψει σύγχρονου δρόμου, “εκεί εάν δεν γίνει ο μεγάλος δρόμος από τα Μουδανιά η διαπλάτυνσή του με τις παρεμβάσεις, με καινούργιους ανισόπεδους μέχρι τη Νικήτη” τότε όπως προειδοποιεί ο κ. Γιώργος “το πρόβλημα θα υπάρχει”.

Το κώλυμα για την κατασκευή νέου οδικού άξονα στη Σιθωνία έγκειται στην εύρεση χρηματοδότησης καθώς αν και σήμερα “τρέχει μια μελέτη σε δυο κομμάτια: απ’ τα Ψακούδια μέχρι τη Νικήτη και από τα Μουδανιά μέχρι τα Ψακούδια. Το δεύτερο δεν είναι τόσο προχωρημένο, το πρώτο είναι αρκετά προχωρημένο”, εντούτοις “όταν μιλάμε για ένα έργο 240 εκατομμύρια, αν θα μου βρείτε κάποιον να το χρηματοδοτήσει το έργο, μπορεί να γίνει και αύριο. Τώρα μιλάμε για εθνικής σημασίας οδικό άξονα πλέον στο ΕΣΠΑ. Κάποτε ίσως μπορούσαμε, τώρα δεν μπορούμε” εξηγεί ο αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής και προτείνει να βρεθούν λύσεις οι οποίες θα εναρμονίζονται με τα σημερινά δεδομένα.