«Είμαστε υπέρ των καθαρών λύσεων. Δεν μπορούμε να καρκινοβατούμε πάνω σε ζητήματα που πονούν. Το Αρχαιολογικό Κτηματολόγιο είναι μια υπόθεση που έχει πολλές γκρίζες ζώνες τις οποίες έχουμε ξεκινήσει να διαλευκάνουμε» τονίζει η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Μυρσίνη Ζορμπά σε συνέντευξη της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Εντός Νοεμβρίου η υπουργός Πολιτισμού έχει πει ότι θα δημοσιοποιηθεί ο κατάλογος με τα ακίνητα του ΥΠΠΟ που μεταβιβάστηκαν στο υπερταμείο. Επίσης, στο τέλος Νοεμβρίου λήγει η σύμβαση της αναδόχου εταιρείας που εδώ και επτά χρόνια έχει αναλάβει τη δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας του Αρχαιολογικού Κτηματολογίου και με καθυστερήσεις και παρατάσεις ευθύνεται για τη μη ολοκλήρωση του έργου. Θα της ανανεώσει τη σύμβαση; «Σε καμία περίπτωση» απαντά η Μυρσίνη Ζορμπά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ήπιων τόνων, ταυτόχρονα μαχητική και επίμονη στη δουλειά της η νέα υπουργός Πολιτισμού έχει μακρά θητεία σε θέματα πολιτισμού, ιδίως του σύγχρονου. Ιδρυτική διευθύντρια του ΕΚΕΒΙ σχεδιάζει τώρα τη δημιουργία ενός νέου οργανισμού για το βιβλίο, αποκεντρωμένο και συνδεδεμένο με την περιφέρεια. Άλλωστε η πολιτική περιφερειακού πολιτισμού είναι από τους βασικούς πυλώνες του προγράμματος που έχει εξαγγείλει. Παρόλο που η μεγαλύτερη πρόκληση για την ίδια «είναι κάτι που το ΥΠΠΟ δεν το έχει απασχολήσει ποτέ: το παιδί. Στη σχέση του παιδιού με τον πολιτισμό είναι που δίνουμε εξετάσεις, εκεί επενδύουμε» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Μυρσίνη Ζορμπά.

Η κ. Ζορμπά ανέλαβε καθήκοντα υπουργού Πολιτισμού στον κυβερνητικό ανασχηματισμό τον περασμένο Αύγουστο και καλείται να εφαρμόσει το όραμα της για τον σύγχρονο πολιτισμό σ’ ένα υπουργείο με δομές και κατεύθυνση στην πολιτιστική κληρονομιά. Γι’ αυτό και ψήφισε τη θέση του ειδικού γραμματέα για τον σύγχρονο πολιτισμό. Η πρόταση της για την επισκεψιμότητα των πολιτών στους Δεσμώτες του Φαλήρου, το συγκλονιστικό αρχαιολογικό εύρημα στον χώρο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Νιάρχος, εκφράζει την άποψη και την ευαισθησία της για τη δημόσια ευθύνη του πολιτισμού.

Η Μυρσίνη Ζορμπά δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ : «Υπάρχει η πρόταση της χορηγίας Νιάρχου για ένα μουσείο. Η πιο βαθιά, όμως, η πιο κατανυκτική προσέλευση του κοινού δεν σημαίνει ένα μουσείο για το εύρημα ούτε ένα στέγαστρο αλλά μια κατασκευή μικρής επιφάνειας που θα προϋποθέτει την κατάβαση στους νεκρούς, που είναι και μια κατάβαση των επισκεπτών στις βαθύτερες ρίζες της πόλης οι οποίες μέχρι τώρα δεν έχουν αναδειχθεί. Η απόφαση για αυτή την πρόταση πρέπει να είναι συλλογική και πριν απ’ όλα, με υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Πολιτισμού, γιατί έχουν δουλέψει πολύ, έχουν γνώση και επειδή ανοίγουμε το πεδίο σε κάτι πολύ ευρύτερο κι όχι σε μονόδρομο ή δίλημμα».