Ελλάδα

Κ. Στρατής: «Ο προϋπολογισμός αυτός σηματοδοτεί την καθαρή έξοδο από τα μνημόνια»

Στον πρώτο μεταμνημονιακό προϋπολογισμό με ισχυρό κοινωνικό και αναπτυξιακό πρόσημο που φέρνει η Κυβέρνηση, σηματοδοτώντας την καθαρή έξοδο της χώρας από τα μνημόνια, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Πολιτισμού Κώστας Στρατής στην ομιλία του στη Βουλή.

Ο κ. Στρατής, περνώντας στα θέματα του πολιτισμού και τις χρηματοδοτήσεις μέσω ΕΣΠΑ, τόνισε ότι πλήθος έργων της προγραμματικής περιόδου 2007-2013 είχαν παραμείνει σε εκκρεμότητα και χρειάστηκε μεγάλη προσπάθεια για την ολοκλήρωσή τους από τη σημερινή Κυβέρνηση μετά το 2015. Όσον αφορά την τρέχουσα προγραμματική περίοδο 2014-2020, παρά το γεγονός ότι ο σχεδιασμός που είχε κλειδώσει από την προηγούμενη κυβέρνηση άφησε τον πολιτισμό χωρίς ειδικά κονδύλια και χωρίς μελέτες ωρίμανσης, το Υπουργείο Πολιτισμού πέτυχε να υπάρχουν αυτή τη στιγμή 125 ενταγμένα έργα που υλοποιούνται σε ολόκληρη τη χώρα με προϋπολογισμό 165 εκατ., ενώ αναμένονται νέες εντάξεις σε προσκλήσεις που τρέχουν αλλά και νέος γύρος προσκλήσεων για ακόμα περισσότερες εντάξεις. Παράλληλα, δρομολογούνται μελέτες ωρίμανσης με χρηματοδότηση 10 εκατ., ώστε να υπάρχει ετοιμότητα για την επόμενη προγραμματική περίοδο.

Για τη δήθεν μεταβίβαση αρχαιολογικών χώρων στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας, ο Υφυπουργός Πολιτισμού τόνισε ότι οι εξαιρέσεις του νόμου και της Απόφασης του Υπουργείου Οικονομικών είναι σαφείς και ότι κανένα ακίνητο πολιτιστικής κληρονομιάς δεν έχει μεταβιβαστεί ούτε πρόκειται να μεταβιβαστεί στην ΕΤΑΔ από αυτή την Κυβέρνηση. Αντίθετα, τα μόνα ακίνητα πολιτιστικής κληρονομιάς που έχουν μεταβιβαστεί είναι τα ακίνητα του Υπουργείου Πολιτισμού στην Πλάκα, τα οποία η προηγούμενη κυβέρνηση μεταβίβασε για εκποίηση στο ΤΑΙΠΕΔ, με υπογραφές των τότε υπουργών που σήμερα πρωτοστατούν στον θόρυβο που γίνεται. Όπως ανακοίνωσε, το Υπουργείο Πολιτισμού φέρνει προς ψήφιση στη Βουλή ρύθμιση η οποία, καλύπτοντας ένα κενό στον αρχαιολογικό νόμο του 2002, διασφαλίζει στο διηνεκές την κυριότητα των μνημείων, των μουσείων αλλά και των ακινήτων του Υπουργείου Πολιτισμού που εξυπηρετούν τον δημόσιο σκοπό της προστασίας και ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Ο Υφυπουργός αναφέρθηκε και στη σημαντική τομή στη διαχείριση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, με την επιτυχημένη εγκατάσταση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία, σε αντιδιαστολή με το απαρχαιωμένο και αναποτελεσματικό σύστημα της προηγούμενης κυβέρνησης που είχε στοιχίσει 2 εκατ. και είχε επιπλέον κόστος συντήρησης 500.000 από το 2012 έως σήμερα.

Ο κ. Στρατής επισήμανε, επίσης, ότι η αντιπολίτευση αποσιωπά τη μεγάλη ζημιά από το PSI του 2012 στα αποθεματικά του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων, που εισπράττει τα έσοδα της πολιτιστικής κληρονομιάς, ενώ η σημερινή Κυβέρνηση πέτυχε να αυξήσει σημαντικά τα έσοδα των αρχαιολογικών χώρων και των μουσείων, αναπληρώνοντας τα κουρεμένα αποθεματικά του ΤΑΠ και αυξάνοντας κατακόρυφα τη χρηματοδότηση του Υπουργείου Πολιτισμού από αυτά.

Επιπλέον, ο Υφυπουργός Πολιτισμού τόνισε τη σιωπή της αντιπολίτευσης για τη διακίνηση άφθονου δημόσιου χρήματος επί των προηγούμενων κυβερνήσεων μεταξύ πολιτικής και συνδικαλιστικής ηγεσίας στο Υπουργείο Πολιτισμού μέσω του Ταμείου Αλληλοβοήθειας, όπως και για τις υπόλοιπες υποθέσεις κακοδιαχείρισης που διερευνώνται από τη δικαιοσύνη σε ανώτατο επίπεδο. Όπως ανακοίνωσε ο Υφυπουργός, έχει ήδη σταλεί στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης και αμέσως μετά τις γιορτές έρχεται για ψήφιση στη Βουλή σχέδιο νόμου, με το οποίο λύνεται ο γόρδιος δεσμός του Ταμείου Αλληλοβοήθειας και ταυτόχρονα επιλύεται και η εκκρεμότητα του Οργανισμού Ανέγερσης Μουσείου Ακρόπολης.

Κλείνοντας, ο Υφυπουργός τόνισε ότι απέναντι στις υπερσυντηρητικές δυνάμεις στην Ελλάδα και την Ευρώπη, που σφετερίζονται την κληρονομιά του παρελθόντος και την εργαλειοποιούν για την εθνικιστική, μισαλλόδοξη ατζέντα τους, η Κυβέρνηση βήμα το βήμα, μέρα τη μέρα, συνεχίζει να ανοίγει τον δρόμο για μια πιο ουσιαστική σχέση του λαού μας με την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου, με τη σύγχρονη κουλτούρα, με την καλλιτεχνική δημιουργία.

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close