ΚεντρικήΜακεδονίαΠολιτισμός

Εξήντα πορτρέτα Θεσσαλονικέων σε 60 μέρες από τον Κ. Κερεστετζή

Μια παλέτα με πολλά χρώματα ανακατεμένα μεταξύ τους, από μόνη της μοιάζει με πίνακα μοντέρνας ζωγραφικής στο αριστερό χέρι του ζωγράφου, ενώ στο δεξί τα δάχτυλα πιάνουν πινέλα διαφορετικών μεγεθών, αλλάζοντάς τα συνεχώς … Το πιο σταθερό στη μορφή του ζωγράφου είναι το βλέμμα, που κοιτάει επίμονα το μοντέλο του, το μελετάει και με μια ματιά μεταφέρει απευθείας την εικόνα του στον καμβά.

Μόνο χρώματα (λάδι) και πινέλα. Δεν χρησιμοποιεί μολύβι, δεν κάνει κανένα σκίτσο στον καμβά, αφού όπως λέει σκιτσάρει το μοντέλο στο μυαλό του, είναι θέμα εμπειρίας. Εμπειρίας 30 χρόνων κλασικού πορτρέτου στη καλλιτεχνική του πορεία. «Αυτή τη φορά θέλαμε να δείξουμε τη ζωντανή σχέση του ανθρώπου (μοντέλου) με τον ζωγράφο μέσω της τέχνης της ζωγραφικής» λέει για το νέο καλλιτεχνικό του πρότζεκτ που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο ο ζωγράφος Κωνσταντίνος Κερεστετζής, μιλώντας στο Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και τον ραδιοφωνικό του σταθμό, «Πρακτορείο 104,9 FM».

Γεννήθηκε στη Ανδριανή Δράμας, ζει στην Αθήνα, προ εικοσαετίας έμεινε για πέντε χρόνια στην Ισπανία, μελετώντας την Ισπανική Σχολή στο Μουσείο το Πράδο. Έργα του ανήκουν σε πολλές ιδιωτικές συλλογές και μουσεία στην Ελλάδα και το στο εξωτερικό.

«Τα Ζωντανά πορτρέτα του Κωνσταντίνου Κερεστετζή» είναι το πρότζεκτ που ξεκίνησε στη Θεσσαλονίκη στη Γκαλερί «Chalkos» στις 14 Δεκεμβρίου και ολοκληρώνεται αύριο, με την εκδήλωση παρουσίασης των 60 πορτρέτων επώνυμων και ανωνύμων Θεσσαλονικιών, λέει ο ιδιόκτητης της γκαλερί, Κωνσταντίνος Παρχαρίδης.

Ο ίδιος ο ζωγράφος, παρά την πολύχρονη και επίπονη μελέτη που έκανε κοντά στους μεγάλους Ισπανούς δασκάλους, θεωρεί ότι είναι αδύνατο να εννοήσει την εσωτερική ζωγραφική λογική των έργων αλλά όπως επισημάνει στη συνέντευξη: «Η ζωγραφική είναι κατ’ ουσία μια ασκητική του ανθρώπου για να καταλάβει καλύτερα τον εαυτό του και τον κόσμο».

Μας ομολογεί πως τους δύο μήνες εντατικής καθημερινής 12ωρης εργασίας στην Γκαλερί «Chalkos», έχοντας ως κύριο άξονα το πορτρέτο με λάδι, βρέθηκε αντιμέτωπος με πάρα πολλά και σημαντικά ζητήματα. Τα πορτρέτα που προέκυψαν είναι οι απαντήσεις στα ερωτήματά του.

«Τα μοντέλα προσκλήθηκαν να ποζάρουν από τη γκαλερί. Χρειάστηκε δύο-τρεις φορές να έρθουν οι άνθρωποι και από δύο έως τέσσερις ώρες να καθίσουν ακίνητοι. Ούτε πληρώσανε ούτε πληρώθηκαν, ούτε είναι υποχρεωμένοι να αγοράσουν το πορτρέτο τους, αλλά ως γκαλερί εμείς θα τους προσφέρουμε στο τέλος ένα καλό φωτοαντίγραφο» επισημάνει ο κ. Παρχαρίδης.

Ο ζωγράφος, που έχει περάσει από πολλά θέματα στη ζωγραφική, θεωρεί το πορτρέτο είναι το κύριο θέμα του.

«Το κάθε πρόσωπο που βλέπω μπροστά μου, προσπαθώ να δω με τον ενθουσιασμό ενός φίλου, βλέπω έναν άνθρωπο που θα μείνει στη ζωή μου, αν και δεν είναι όλοι που ήρθαν για να ποζάρουν «εύκολοι» στην επικοινωνία. Έβλεπα σε ένα πρόσωπο τι θα κάνω, για να μπορέσω να μεταφέρω την αίσθηση μου στον καμβά, αυτό είναι στην ουσία το βασικό και μόνιμο ερώτημα που έρχεται σε κάθε ζωγράφο» λέει.

Δίπλα του και τις 60 ημέρες βρίσκεται ο Χαράλαμπος Καλούσης, φοιτητής Σχολής Καλών Τεχνών ΑΠΘ. Κάνει στον άλλο καμβά, παράλληλα, το πορτρέτο του ίδιου μοντέλου, μαθαίνοντας τα μυστικά του μάστορα Κωνσταντίνου Κερεστετζή. Αλλά ο μάστορας λέει πως ο ίδιος «έχει ίσως μεγαλύτερη ανάγκη για έναν μαθητή δίπλα: Ο μαθητής που δουλεύει μαζί μου μπορεί να με έχει ανάγκη αλλά και εγώ τον ανάγκη, γιατί εξηγώντας πράγματα, τα συνειδητοποιώ ο ίδιος καλύτερα. Διδάσκοντας μαθαίνω. Η πραγματική φύση της ζωγραφικής είναι η ασκητική και η διδασκαλία».

Η παρουσίαση των 60 πορτρέτων που φιλοτέχνησε ο Κωνσταντίνος Κερεστετζής τους δυο τελευταίους δυο μήνες στη Θεσσαλονίκη, θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, 22 Φεβρουαρίου στις 19.30 στη Chalkos Gallery.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close