Σε μια ειλικρινή και εφόλης της ύλης συνέντευξη στη Σουζάνα Καζάκα και στο XalkidikiPolitiki, ο αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής Γιάννης Γιώργος μίλησε για τις προσεχείς εκλογές, το έργο της ΠΚΜ, τα έργα που έγιναν και όσα θα γίνουν, αλλά και για τις αλλαγές του Κλεισθένη που καταργεί τους χωρικούς αντιπεριφερειάρχες και προϋποθέτει σταυροδοσία στο όνομά τους, στη λίστα των υποψηφίων Περιφερειακών Συμβούλων.


Ικανοποίηση από την πορεία της πενταετίας δηλώνει ο αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής, Γιάννης Γιώργος, ως προς το έργο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και τα όσα κατάφερε να κάνει η διοικούσα παράταξη με Περιφερειάρχη τον Απόστολο Τζιτζικώστα. Σύμφωνα με τον κ. Γιώργο ο κόσμος θα εκτιμήσει το γεγονός ότι ο περιφερειάρχης και όλη η διοίκηση προχώρησε στα έργα που είχε δεσμευτεί, τηρουμένων των δύσκολων οικονομικών συνθηκών, χωρίς στον προεκλογικό αγώνα του 2014 να έχουν τάξει πολλά και χωρίς να έχουν πει ψέματα στον λαό της Κεντρικής Μακεδονίας.
Για το διάστημα που ανέλαβε την αντιπεριφέρεια τουρισμού ο κ. Γιώργος τόνισε τη μεγάλη αλλαγή που θέσπισαν, αναφερόμενος στο πενταετές πρόγραμμα που καταρτίστηκε σε αντίθεση με το ετήσιο πρόγραμμα που ίσχυε μέχρι τότε. Χωρίς τον κόπο και την ιδιωτική πρωτοβουλία των ανθρώπων του τουριστικού κλάδου το αποτέλεσμα θα μειονεκτούσε, τόνισε ο ίδιος, απευθύνοντας ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους εκπροσώπους του συγκεκριμένου τομέα. Έτσι η Χαλκιδική κατάφερε να βρίσκεται στις 3 ή 4 πρώτες θέσεις στο ελληνικό τουριστικό γίγνεσθαι, ενώ την προβολή της Περιφέρειας συνολικά στηρίζουν σήμερα πέντε γραφεία στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή γίνονται τουριστικά ανοίγματα σε αγορές όπως για παράδειγμα η Ιταλία και η Γερμανία. «Δεν αφήνουμε τα παραδοσιακά Βαλκάνια, αλλά βλέπουμε ότι με τις ενέργειές μας επιστρέφουν και οι δυτικοευρωπαίοι τουρίστες», επεσήμανε ο αντιπεριφερειάρχης.
Ο κ. Γιώργος ρωτήθηκε για τα μεγάλα έργα στη Χαλκιδική και κυρίως τους οδικούς άξονες Θέρμης Γαλάτιστας και το «ορφανό χιλιόμετρο» στη γέφυρα της Ν. Ποτίδαιας. Στην απάντησή του επικαλέστηκε τις  δεσμεύσεις του ίδιου του πρωθυπουργού που είπε ότι θα ολοκληρωθούν και τα δύο, χωρίς όμως να σημειώνεται μέχρι σήμερα πρόοδος. «Οι εξηγήσεις της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» δεν ικανοποιούν καθόλους για το που βρίσκονται τα έργα», τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης.
Παράλληλα όμως έδωσε ακριβές χρονοδιάγραμμα, ίσως το πρώτο εδώ και καιρό, για την ολοκλήρωση του έργου που αφορά το λιμάνι της Ουρανούπολης στον δήμο Αριστοτέλη. Ένα έργο που ξεκίνησε το 2010, με 7 εργολάβους να διαδέχονται ο ένας τον άλλον για την κατασκευή του, και σοβαρές ζημιές από τα καιρικά φαινόμενα του 2014. Όλα αυτά οδήγησαν στην ανάγκη σύνταξης και επικαιροποίησης νέας μελέτης, που κόστισε 1,3 εκ. Ευρώ. Δεν αποκλείεται μέσα στον τρέχων μήνα να εκτελεστούν κάποια πρόδρομα έργα και τον Σεπτέμβριο να βρίσκεται ήδη σε τροχιά ολοκλήρωσης.

Έργα που ολοκληρώθηκαν

Ο αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής Γιάννης Γιώργος δήλωσε περήφανος για το έργο του μεγάλου οδικού άξονα Ποτίδαιας – Κασσάνδρας που παρέχει πλέον μια ασφαλή και ταχύτερη διέλευση των επισκεπτών της Χερσονήσου. «Δέσμευση αποτελεί για μας να φτάσουμε τον οδικό άξονα μέχρι το Παλιούρι. Θα μπει σε διαδικασία ολοκλήρωσης η μελέτη και θα βρούμε χρήματα για τον ολοκληρώσουμε», τόνισε ο κ. Γιώργος.

Ο δρόμος Ποτίδαιας – Κασσάνδρας

 

Σημαντικό χαρακτήρισε ο αντιπεριφερειάρχης και το έργο της παράκαμψης της Αρναίας, αλλά όπως είπε θα πρέπει να ολοκληρωθεί και η παράκαμψη Παλαιοχωρίου Νεοχωρίου. «Τα Μαντεμοχώρια όμως έχουν τη δική τους ιστορία και η ανάπτυξή τους περνά μέσα από την ανάπτυξη του οδικού κυκλώματος. Τα απόμενα χρόνια θα είμαστε σε θέση να κατασκευάσουμε ένα σοβαρό έργο στην περιοχή. Ο δρόμος που οδηγεί στο Αγιο Όρος, δηλαδή ο άξονας Θεσσαλονίκη, Πολύγυρος, Βραστά, Πλανά, Γομάτι, Ιερισσός, Ουρανούπολη. Τμήματα των μελετών γίνονται σταδιακά, αλλά η χρηματοδότησή τους δεν είναι εύκολη αφού δεν προέρχεται πλέον από το ΕΣΠΑ. Πιστέυω ότι από το Ευρωπαϊκό Ταμεία αν΄πατυξης και άλλα προγράμματα θα βρεθούν τα κονδύλια», δήλωσε με αισιοδοξία ο κ. Γιώργος.

 
Τον Ιούνιο μήνα θα δοθεί προς χρήση και το Λιμάνι της Συκιάς, για το οποίο γίνεται συμπληρωματική σύμβαση προκειμένου να επεκταθεί. «Θα προσδώσει ανάπτυξη στην περιοχή παρόλο που δεν είναι έργο μεγάλου προϋπολογισμού», τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης.
Το έργο στο Λιμάνι της Συκιάς


Σύμφωνα με τον κ. Γιώργο η Περιφέρεια έκανε σοβαρές παρεμβάσεις και στον τομέα της σχολικής στέγης, με ολοκληρωμένο πρόγραμμα 2,3 εκ. Ευρώ, παρότι τα σχολεία είναι στην αρμοδιότητα των δήμων. Αυτό που τονίστηκε ιδιαίτερα από τον αντιπεριφερειάρχη είναι οι προσπάθειες που καταβάλλονται για τη δημιουργία Ειδικού Σχολείου στη Χαλκιδική.
Το Δημοτικό σχολείο Γαλάτιστας – Παρεμβάσεις στη Σχολική στέγη

Μιλώντας για τη Συμφωνία των Πρεσπών ο κ. Γιώργος επεσήμανε ότι ο αγώνας για το Μακεδονικό δεν πρέπει να σταματήσει, καθώς πλήττονται επιχειρηματίες του τόπου με τον όνομα «Μακεδονία» στα προϊόντα τους, την ίδια στιγμή που οι Σκοπιανοί συμμετέχουν σε τουριστικές εκθέσεις αναγράφοντας με πολύ μικρά γράμματα τη λέξη «Βόρεια» και με τεράστια γράμματα  το «Μακεδονία».

Με σταυρό οι αντιπεριφερειάρχες

Το γεγονός ότι ο Κλεισθένης καταργεί τους χωρικούς αντιπεριφερειάρχες και εισάγει τον σταυρό για όλους τους υποψηφίους, συμπεριλαμβανομένου και του αντιπεριφερειάρχη, είναι αυτό που πρέπει να έχουν το νου τους οι ψηφοφόροι, σύμφωνα με  τον κ. Γιώργο. «Μπαίνουμε κι εμείς στη λίστα των περιφερειακών συμβούλων, οπότε αν κάποιος θέλει να είμαστε στην επόμενη περιφερειακή διοίκηση θα πρέπει να βάλει σταυρό και στο δικό μας όνομα», τόνισε ο κ. Γιώργος και απηύθυνε κάλεσμα στους Χαλκιδικιώτες «να αποδείξουν με τον σταυρό, ότι τον θέλουν ξανά στην ίδια θέση και στα κοινά, αφού μέχρι σήμερα στάθηκε απέναντί τους με ειλικρίνεια και εντιμότητα».