“Δεν προσπαθεί κανείς να αποδώσει δικαιοσύνη, αλλά ίσως φωτίζοντας πτυχές ή περιπτώσεις αδικίας του παρελθόντος μπορείς να υπερασπίζεσαι τον αδικημένο του σήμερα και αυτό είναι χρέος όλων μας”. Η Στέλλα Μανικάτη, εκπροσωπώντας την ομάδα “Yedi Kule Project”, μιλά για τις έννοιες της μνήμης, του δικαίου και διαχείρισης του παρελθόντος στο σήμερα, που επιχειρείται να εκφραστούν μέσα από το ανέβασμα της παράστασης “Αρίστος” – μεταφορά του βραβευμένου μυθιστορήματος του Θωμά Κοροβίνη, με κεντρικό θέμα τη ζωή του Αριστείδη Παγκρατίδη – στο Γεντί Κουλέ, εκεί όπου ήταν φυλακισμένος ο φερόμενος ως “Δράκος του Σέιχ- Σου” και ένας από τους τελευταίους εκτελεσθέντες στο Φρούριο του Επταπυργίου, στο βορειοανατολικό άκρο των τειχών της Θεσσαλονίκης, που από τη δεκαετία του 1890 και για περίπου έναν αιώνα χρησιμοποιήθηκε ως φυλακή.
Η παράσταση, με δωρεάν είσοδο για το κοινό, θα δοθεί στις 9 το βράδυ της 10ης Μαΐου και είναι μία από τις περισσότερες των 70 δράσεων, που θα πραγματοποιηθούν από τις 8 έως τις 12 Μαϊου, ενταγμένες στο πρόγραμμα του 2ου SKG Bridges Uprising Art & Culture Festival, του φεστιβάλ πολιτισμού για νέους, που διοργανώνεται στη Θεσσαλονίκη, με πρωτοβουλία του Γραφείου Κοινωνικών Πολιτικών της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού.
Μουσική, χορός, κινηματογράφος, θέατρο, φωτογραφία, performance, εικαστικές τέχνες με τη ματιά νέων δημιουργών και καλλιτεχνικών ομάδων από τον Ευρωπαϊκό Νότο θα μετατρέψουν τον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης σε ένα υπαίθριο και πάρκο πολιτισμού. Το πρόγραμμα του φεστιβάλ, τις καλλιτεχνικές ομάδες, συμμετέχουσες χώρες και χώρους φιλοξενίας των εκδηλώσεων παρουσίασαν σε συνέντευξη Τύπου οι συντελεστές του φεστιβάλ.
“Η βασική στόχευση του Φεστιβάλ είναι να μιλήσουν για αυτό – ως πλέον αρμόδιοι – οι ίδιοι καλλιτέχνες των κρατικών πολιτιστικών φορέων και των νεανικών ομάδων, που του δίνουν το περιεχόμενο του”, ανέφερε ο Προϊστάμενος του Γραφείου Κοινωνικών Πολιτικών του Πρωθυπουργού, Σταύρος Παναγιωτίδης. “Πέρυσι είχαμε απευθυνθεί σε συγκεκριμένες ομάδες που ξέραμε την πορεία τους στην πόλη. Φέτος κάναμε ανοιχτή πρόσκληση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δεχθούμε πάρα πολλές προτάσεις, να βρεθούμε στη δυσάρεστη θέση να κόψουμε κάποιες πολύ καλές και τελικά να παρουσιάσουμε ένα πρόγραμμα με αυξημένη συμμετοχή των νέων δημιουργών της πόλης. Αυτό που θέλαμε το πετύχαμε από ήδη πέρυσι. Δώσαμε τη δυνατότητα σε νέους ανθρώπους να παρουσιάσουν τη δουλειά τους σε χώρους που ως τώρα δεν είχαν πρόσβαση και με προβολή της οποία ως τώρα δεν είχαν τύχη”, επισήμανε ο κ. Παναγιωτίδης.
Πρόσθεσε, δε ότι μέσα από τη δημιουργία του θεσμού αυτού στη Θεσσαλονίκη “θυμόμαστε ότι τo brain drain δεν αφορά μόνο τους νέους επιστήμονες, αφορά και τους νέους καλλιτέχνες […] που συχνά αναγκάζονται και φεύγουν από την Ελλάδα για να μπορέσουν να υλοποιήσουν το όραμά τους σε μια άλλη χώρα, αλλά και την άλλη διάσταση του brain drain, από την περιφέρεια προς το κέντρο, γιατί κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσει η “αιμορραγία” των περιφερειακών πόλεων προς το μεγάλο κέντρο της Αθήνας”.
“Αυτό το φεστιβάλ θέλουμε να είναι μια πρόταση που να λέει εμείς αυτή την πόλη θέλουμε, ανοιχτή, χαρούμενη, φωτεινή, δημόσια, αυτή τη ζωή θέλουμε για τους νέους ανθρώπους της να τους επιτρέπει και να δημιουργούν πολιτισμό και να τον απολαμβάνουν στον δημόσιο χώρο της πόλης δωρεάν και αυτή τη σχέση θέλουμε με τους άλλους λαούς της περιοχής, μία σχέση συνεργασίας, δημιουργίας, συνανανάπτυξης και όλα αυτά για τα οποία  δουλεύουμε”, τόνισε ο κ. Παναγιώτιδης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ