Η Ελληνίδα μάνα, όπως ήταν λογικό, είχε περίοπτη θέση στο λεγόμενο «παλιό εμπορικό σινεμά», κυρίως σε δράματα, ενώ υπάρχουν πολλές ταινίες που στηρίχθηκαν πάνω σε αυτές. Ακόμη όμως και στις ταινίες που το θέμα τους ήταν μία εύπεπτη κωμωδία ή ένα ρομάντζο, ο ρόλος της μητέρας ήταν κομβικός, καθώς στη χώρα μας είναι μία αγία, ενώ η παράκλησή της έφτανε στον ίδιο βαθμό, με αυτό της Παναγίας.
Η μάνα του ελληνικού σινεμά, σε μεγάλο βαθμό, είναι μαυροφορεμένη, είναι μία ταλαίπωρη γυναίκα, που έχει περάσει πολλά, όπως και η Ελλάδα. Όσο προχωρά η χώρα τόσο αλλάζει και ο χαρακτήρας της. Από τις άξιες εκπροσώπους του δράματος ή έστω και του μελοδράματος και της ηθογραφίας και τις Ελένη Ζαφειρίου, Μαλαίνα Ανουσάκη και Νίτσα Τσαγανέα, περνάμε σε πιο ανάλαφρες και κωμικές παρουσίες, όπως είναι η Σμάρω Στεφανίδου, η Μαίρη Μεταξά και φυσικά η Μαίρη Αρώνη.
Με αφορμή την αυριανή Ημέρα της Μητέρας, ας ρίξουμε μια ματιά, ας γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τις πιο γνωστές μανάδες του ελληνικού σινεμά, που λίγο-πολύ θεωρούμε ότι έχουμε μαζί τους μια συγγενική σχέση και μας έχουν χαρίσει σημαντικές ερμηνείες, κάνοντας τα πάντα για τα παιδιά τους, θυσιάζοντας τη δική τους ζωή για αυτά, για να σταθεί η Ελλάδα στα πόδια της.