Στη Νέα Υόρκη των ΗΠΑ, όπου η ελληνική κουζίνα έχει κάνει μεγάλα βήματα για την διείσδυση της, βρίσκεται αυτές τις ημέρες ο πρόεδρος της Λέσχης Αρχιμαγείρων Βορείου Ελλάδος κ. Γιώργος Μαστροδημήτρης. Ο κ.Μαστροδημήτρης που βρίσκεται την διεθνή μητρόπολη με την ευκαιρία της συμμετοχής Ελλήνων σεφ και ειδικών της κουζίνας σε ειδικό διεθνές event που πραγματοποιήθηκε στο κέντρο της Νέας Υόρκης με την επωνυμία «32nd Annual Chefs- Tribute to Citymeals on Wheels» μίλησε στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ ΜΠΕ, Πρακτορείο FM και περιέγραψε την έντονη παρουσία των ελληνικών προϊόντων διατροφής αλλά και της ελληνικής κουζίνας στην πλέον επιδραστική πόλη στον κόσμο. «Υπάρχει μια αγάπη γενικά προς την Ελλάδα, ο κόσμος αγαπάει το ελληνικό φαγητό, ξέρει τη φέτα, ξέρει το γιαούρτι και όχι μόνο. Ελληνικό γιαούρτι για παράδειγμα βρίσκεται και στο πιο μικρό μαγαζάκι της Νέας Υόρκης» τονίζει ο κ. Μαστροδημήτρης που δεν παραλείπει να σημειώσει πως η ελληνική κουζίνα έχει ενταχθεί σε μια μετατόπιση των διατροφικών επιθυμιών στην αμερικανική αγορά αφού «υπάρχει μια στροφή στο μεσογειακό φαγητό, στο ελαιόλαδο στην αγορά και την προετοιμασία».
Ελληνικά προϊόντα και νέα εστιατόρια με βάση την ελληνική γαστρονομική εμπειρία
Ελληνικά προϊόντα σήμερα βρίσκονται πλέον όμως και στα ράφια των καταστημάτων λιανικής πώλησης, είτε πρόκειται για μεγάλα, είτε για μικρότερα τονίζει ο Έλληνας executive σεφ: «οι Αμερικάνοι ήταν πάντα του γρήγορου φαγητού, τους αρέσουν όμως πλέον νέες γεύσεις όπως για παράδειγμα τα φρέσκα μυρωδικά. Παλαιότερα έβρισκες μόνο μαϊντανό ή σγουρή σαλάτα, τώρα βρίσκεις στα σούπερ μάρκετ τα πάντα από φρέσκα μυρωδικά που συνδέονται με την ελληνική κουζίνα, μέχρι και τυριά, ό,τι επιθυμείς θα το βρεις», σημειώνει ο πρόεδρος της Λέσχης Αρχιμαγείρων Βορείου Ελλάδος.
Σύμφωνα με τον κ. Μαστροδημήτρη σημαντική είναι η παρουσία Ελλήνων σεφ στην μητρόπολη της Νέας Υόρκης όπου «τα τελευταία δύο χρόνια έχουν δημιουργηθεί πάρα πολύ καλά εστιατόρια ελληνικά, καινούργια εστιατόρια τα οποία είναι σε πολύ υψηλό γαστρονομικό επίπεδο» κάτι που συμβαίνει μέσω της διαφήμισης. «Αυτό που γίνεται σήμερα από τα ΜΜΕ στη Νέα Υόρκη και στην Αμερική, αυτό είναι που βοηθάει πάρα πολύ γιατί ανεβάζουμε τον πήχυ της ελληνικής κουζινας και γενικά στη μεσογειακή κουζίνα», τονίζει ο κ. Μαστροδημήτρης
Τα παράπλευρα δε κέρδη από την «εισβολή» της ελληνικής κουζίνας όπως και των προϊόντων της στην πόλη των 9 εκατομμυρίων κατοίκων έχουν εκθετική επίδραση, αναφέρει ο κ. Μαστροδημήτρης που παρατηρεί μια τάση καινοφανή καθώς «(τα πράγματα) είναι κάθε μέρα και καλύτερα για τον ελληνικό πρωτογενή τομέα, κάτι που φαίνεται και από τα σούπερ μάρκετ, από τα ράφια των καταστημάτων, μεγάλων σούπερ μάρκετ αλλά και μικρότερων». Η ελληνική μαγειρική κουλτούρα «έχει μπει στα Μέσα Ενημέρωσης αφού ανοίγεις σήμερα τα περιοδικά και βλέπεις ότι ο τάδε ή η τάδε ηθοποιός ήταν στο τάδε ελληνικό εστιατόριο», καταλήγει. «Η προβολή έχει σαν αποτέλεσμα την βελτιωμένη τοποθέτηση της ελληνικής κουζίνας στην εν λόγω αγορά».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ