ΟικονομίαΧαλκιδική

Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής ενημερώνει τα μέλη του…

Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής ενημερώνει τα μέλη του για ότι αφορά τις οικονομικές δραστηριότητες αλλά και τα δρώμενα του Επιχειρηματικού Κόσμου στη χωρά ...

• ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+….

To ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ, που συμμετέχει ως εταίρος στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus + στην Δράση ΚΑ2 _ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ με τίτλο : “TRAM-WBL Engaging SMEs for Quality Transnational WBL experiences”, προσκαλεί τις επιχειρήσεις – μέλη του, τους εκπαιδευτικούς και τους σπουδαστές της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, στην παρουσίαση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που δημιουργήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος και μέσω της οποίας θα γίνεται η αναζήτηση για τοποθέτηση σε θέσεις μαθητείας στο εξωτερικό. Σκοπός του προγράμματος είναι η διευκόλυνση των σπουδαστών της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην εύρεση κατάλληλης γι’ αυτούς θέσης για πρακτική εξάσκηση (μαθητεία) σε επιχειρήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αλλά και των τοπικών επιχειρήσεων να προσελκύσουν αποφοίτους από την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό σε προσφερόμενες από αυτούς θέσεις μαθητείας (international work based learning – WBL). Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί στο Συνεδριακό Κέντρο του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, στον Πολύγυρο την Τετάρτη, 15 Νοεμβρίου 2017 και ώρα 18:00 μ.μ.

• ΑΡΧΙΖΕΙ Ο ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΩΝ
Αγώνας δρόμου ξεκινάει για την κυβέρνηση, η οποία θα πρέπει να κλείνει το ένα μετά το άλλο τα προαπαιτούμενα της τρίτης αξιολόγησης. Ουσιαστικά, από τώρα και μέχρι την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου, οπότε είναι προγραμματισμένο να επανέλθουν στην Αθήνα οι εκπρόσωποι των θεσμών, θα πρέπει να ολοκληρωθούν περισσότερα από 60 προαπαιτούμενα προκειμένου να υπάρχουν πιθανότητες να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση μέσα στο τρέχον έτος. Το εγχείρημα θεωρείται από τώρα εξαιρετικά δύσκολο, καθώς μόνο οι τεχνικές και γραφειοκρατικές διαδικασίες που απαιτούνται, είναι εξαιρετικά χρονοβόρες. Το κλείσιμο των προαπαιτούμενων της γ’ αξιολόγησης απαιτεί δεκάδες προεδρικά διατάγματα και υπουργικές αποφάσεις, τουλάχιστον έναν μνημονιακό νόμο και φυσικά την ψήφιση του προϋπολογισμού του 2018, ο οποίος και είθισται να αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης προς την κυβέρνηση. Οι διαπραγματεύσεις με τους εκπροσώπους των θεσμών θα συνεχιστούν εντατικά το επόμενο διάστημα μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, καθώς πολλά από τα θέματα που συζητήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα θα πρέπει να υλοποιηθούν άμεσα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η κοινή υπουργική απόφαση για τη ρύθμιση των 120 δόσεων, σχέδιο της οποίας θα αποσταλεί την επόμενη εβδομάδα στους δανειστές, με στόχο να δημοσιευτεί στο ΦΕΚ μέσα στο επόμενο 10ήμερο.
• ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Η ΕΚΤΑΜΙΕΥΣΗ ΤΩΝ 800 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ESM
Εκταμιεύθηκε από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM) η υποδόση των 800 εκατ. ευρώ για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου. Στο ποσό αυτό θα προστεθούν 400 εκατ. ευρώ ως εθνική συμμετοχή και έως τις αρχές Φεβρουαρίου οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου προς ιδιώτες (προμηθευτές, κ.λπ.) θα έχουν μειωθεί κατά 1,2 δισ. ευρώ. Το ποσό των 800 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο πλαίσιο της β’ αξιολόγησης, αποτελώντας μέρος της συνολικής δόσης των 8,5 δισ. ευρώ.

• ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – ΘΕΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΟ
Σε συμφωνία για τα ζητήματα της διοικητικής μεταρρύθμισης, των συντάξεων χηρείας και του εξωδικαστικού συμβιβασμού κατέληξαν οι επαφές της ελληνικής πλευράς με τους επικεφαλής των κλιμακίων των θεσμών, σύμφωνα με κυβερνητικό παράγοντα. Στο επίκεντρο βρέθηκαν και τα προνοιακά επιδόματα και όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, το θέμα είναι το ύψος του αναγκαίου κονδυλίου (καθώς συνδέεται ευθέως με τα δημοσιονομικά του 2018) και το εάν τα ποσά θα στοχεύουν στους πολύ οικονομικά αδύναμους ή θα διευρυνθεί η βάση των δικαιούχων. Ερωτηθείς ο κυβερνητικός αξιωματούχος εάν υπάρχουν τα αναγκαία ποσά, απάντησε «εμείς πιστεύουμε πως θα τα βρούμε». Σε ό,τι αφορά τον εξωδικαστικό μηχανισμό, απομένουν ελάχιστες λεπτομέρειες προκειμένου να διαμορφωθεί το οριστικό κείμενο που αφορά τα κριτήρια υπαγωγής για τους οφειλέτες με χρέη από 20.000 έως 50.000 ευρώ. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, συμφωνήθηκε ότι στην αυτοματοποιημένη διαδικασία δεν θα χρειάζεται μελέτη βιωσιμότητας για τις επιχειρήσεις που τηρούν βιβλία Β’ κατηγορίας, δηλαδή για ομόρρυθμες, ετερόρρυθμες, ΙΚΕ (Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία) και φυσικά πρόσωπα. Οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις θα «αντιμετωπίζονται» με βάση τα έσοδα-έξοδα, δηλαδή το Ε3 και τα περιουσιακά στοιχεία τους (Ε9), αλλά γι’ αυτές τις επιχειρήσεις δεν θα προβλέπεται κούρεμα χρέους. Αντίθετα, υποχρεωμένες να υποβάλουν μελέτη βιωσιμότητας, θα είναι -ανεξαρτήτως ύψους χρεών και πάντα στα επίπεδα 20.000 έως 50.000 ευρώ- οι επιχειρήσεις που τηρούν βιβλία Γ’ κατηγορίας, δηλαδή οι ΑΕ και ΕΠΕ.
• ΔΥΟ ΟΡΟΙ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΤΟΝ ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΓΙΑ ΟΦΕΙΛΕΣ 20.000-50.000 ΕΥΡΩ
Τα κέρδη προ φόρων και η συνολική περιουσία του οφειλέτη αναμένεται να είναι τα δύο βασικά κριτήρια για την ένταξη ή όχι των επιχειρήσεων με οφειλές 20.000-50.000 ευρώ στην αυτοματοποιημένη διαδικασία του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων. Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά το πρώτο, δηλαδή τα κέρδη προ φόρων, θα εξετάζεται το αποτέλεσμα που επετεύχθη το τελευταίο έτος πριν από την αίτηση υπαγωγής ή το μέσο αποτέλεσμα των δύο καλύτερων ετών από τα τρία τελευταία έτη πριν από την αίτηση υπαγωγής. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα επιλέγεται ο καλύτερος συντελεστής για την επιχείρηση. Το χρέος της επιχείρησης, αφού θα έχει διαγραφεί προηγουμένως το 85% των προσαυξήσεων, των προστίμων και των τόκων υπερημερίας, θα διαιρείται με τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) και η επιχείρηση θα μπορεί να ενταχθεί στη ρύθμιση εάν το αποτέλεσμα της διαίρεσης είναι μικρότερο ή ίσο του 8. Με άλλα λόγια, το χρέος μπορεί να είναι μέχρι οκτώ φορές μεγαλύτερο των κερδών προ φόρων. Το υπουργείο Οικονομίας κατέληξε σε συμφωνία με τους θεσμούς υιοθετώντας πιο ελαστική προσέγγιση σε σχέση με τη διεθνή πρακτική που ορίζει ότι, για να θεωρηθεί κάποια επιχείρηση βιώσιμη, δεν μπορεί να χρωστάει πάνω από το ένα πέμπτο ή το ένα έκτο του EBITDA. Σε ό,τι αφορά το δεύτερο, θα μένουν εκτός ρύθμισης όσοι έχουν συνολική περιουσία με αξία που υπερβαίνει την οφειλή 25 φορές και άνω. Το κριτήριο αυτό αποσκοπεί να θέσει εκτός διαδικασίας όσους θεωρούνται στρατηγικοί κακοπληρωτές, δηλαδή δεν πληρώνουν τις οφειλές τους παρά το γεγονός ότι διαθέτουν περιουσία προς ρευστοποίηση. Ο ανώτατος αριθμός δόσεων που μπορεί να προκύψει βάσει της ρύθμισης είναι οι 120 και αφορά τόσο τα χρέη προς τις τράπεζες όσο και τα χρέη προς το Δημόσιο.

• ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΗΚΑΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΑ ΧΡΕΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ
Οι συνολικές οφειλές του Δημοσίου περιορίστηκαν σε 4,49 δισ. ευρώ, έναντι 6,023 δισ. ευρώ τον Αύγουστο, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε το υπουργείο Οικονομικών. Κορυφαία συνεισφορά σε αυτή την εξέλιξη είχε η ΑΑΔΕ καθώς οι εκκρεμείς επιστροφές φόρων περιορίστηκαν στα τέλη Σεπτεμβρίου σε μόλις 931 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 2,11 δισ. ευρώ ένα μήνα νωρίτερα. Αντίθετα σαφώς πιο περιορισμένη (350 εκατ. ευρώ) ήταν η μείωση που προήλθε από τους φορείς του δημοσίου που όπως φαίνεται παρότι πληρώνουν συνεχίζουν να παράγουν νέα ληξιπρόθεσμα. Τα περισσότερα φέσια ανήκουν στους Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης με οφειλές 2,051 δισ. τον Σεπτέμβριο έναντι 2,309 δισ. Εξ αυτών τα 910 αφορούν τον ΕΟΠΥΥ. Οφειλές 552 εκατ. έχουν τα νοσοκομεία και 322 εκατ. η τοπική αυτοδιοίκηση.
• ΠΤΩΧΕΥΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ : ΠΡΩΤΑ ΘΑ ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΔΑΝΕΙΑ, ΜΕΤΑ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
Την ώρα που από το κυβερνητικό στρατόπεδο διαρρέουν ότι οι εργαζόμενοι θα πάρουν προτεραιότητα στα οφειλόμενα από τις επιχειρήσεις που ετοιμάζονται για «κανόνι», ένα από τα εκκρεμή προαπαιτούμενα οδηγεί στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση, δηλαδή στην αποδυνάμωση της θέσης των εργαζομένων. Όπως προκύπτει από το μακρύ κατάλογο των 95 προαπαιτούμενων, ως το τέλος Σεπτεμβρίου οι ελληνικές Αρχές θα έπρεπε να τροποποιήσουν τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, τον Πτωχευτικό και άλλους συναφείς νόμους, έτσι ώστε να ενισχυθεί η θέση των εξασφαλισμένων πιστωτών- δηλαδή των τραπεζών- προχωρώντας σε ευθυγράμμιση με τις βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές. Φως σε αυτό το μάλλον ασαφές προαπαιτούμενο ρίχνει η τελευταία Έκθεση του ΔΝΤ, όπου αποκαλύπτει ούτε λίγο ούτε πολύ ότι η κυβέρνηση έχει αναλάβει δέσμευση να φέρει διάταξη- και μάλιστα ως διαρθρωτικό ορόσημο (Structural Benchmark)- με την οποία οι τράπεζες θα έχουν μεγαλύτερη ή πλήρη κάλυψη για τα νέα εγγυημένα δάνεια!
• ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑ ΜΕ ΠΛΗΡΩΜΗ ΚΑΤΩΤΑΤΗΣ ΕΙΣΦΟΡΑΣ
Τρεις θετικές, για τους ασφαλισμένους, αλλαγές στη χορήγηση ασφαλιστικής ενημερότητας προβλέπει εγκύκλιος (ΑΡ.ΠΡΩΤ. 2128/30.10.2017) που υπέγραψε ο υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Αναστάσιος Πετρόπουλος. Η εγκύκλιος, λαμβάνοντας υπόψη το νέο πλαίσιο καταβολής των εισφορών σε μηνιαία βάση, τη διαδικασία εκκαθάρισης των εισφορών με βάση τα εισοδήματα του 2016 καθώς και την επικείμενη εφαρμογή της έκδοσης ενιαίας ενημερότητας από τις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ: (1). Προβλέπει τη χορήγηση βεβαίωσης 6μηνης (αντί μηνιαίας) διάρκειας σε φυσικά πρόσωπα που είναι μη μισθωτοί ασφαλισμένοι, εφόσον έχουν καταβληθεί οι αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές για όλο το χρονικό διάστημα που προηγείται της χορήγησης της βεβαίωσης, (2) Ειδικά για το διάστημα από 1-1-2017 και μέχρι την εκκαθάριση των ασφαλιστικών εισφορών βάσει των εισοδημάτων του 2016, ο ασφαλισμένος θεωρείται ενήμερος εφόσον έχει καταβάλει, κατ’ ελάχιστον, το ποσό που αντιστοιχεί στην κατά περίπτωση κατώτατη μηνιαία βάση υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών (ποσό 168,00 €) για όλους τους μήνες που προηγούνται της χορήγησης της βεβαίωσης, (3) Για τους μη μισθωτούς ασφαλισμένους που κατά το έτος 2017 απασχολούνται παράλληλα και ως μισθωτοί, θα λαμβάνουν βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας για την μη μισθωτή τους δραστηριότητα, εφόσον δεν βαρύνονται με οφειλές προηγούμενων ετών, χωρίς τον έλεγχο της καταβολής της ελάχιστης, κατά περίπτωση, εισφοράς, δεδομένου ότι καταβάλουν ήδη την ελάχιστη ασφαλιστική εισφορά από την μισθωτή απασχόληση.
• ΕΠΙΠΛΕΟΝ 1,2 ΔΙΣ ΠΛΗΡΩΣΑΝ ΟΙ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ ΓΙΑ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΤΟ 2017
Κατά 1,2 δισ. ευρώ αυξήθηκε η συνεισφορά των εργοδοτών στους Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης, σύμφωνα με όσα αποκαλύπτει το δελτίο μηνιαίων στοιχείων γενικής κυβέρνησης το οποίο εξέδωσε το Υπουργείο Οικονομικών. Πιο συγκεκριμένα, οι κοινωνικές εισφορές των εργοδοτών ανήλθαν στα 6,643 δισ. ευρώ κατά χρονικό διάστημα Ιανουαρίου –Σεπτεμβρίου 2017 έναντι 5,463 δισ. ευρώ κατά το αντίστοιχο διάστημα το 2016. Με άλλα λόγια οι εργοδοτικές εισφορές για την κύρια ασφάλιση, επικουρική ασφάλιση, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και την ανεργία αυξήθηκαν σχεδόν κατά 1,2 δισ. ευρώ μέσα μόλις σε 12 μήνες. Συνεπώς οι εν λόγω εισφορές εκτινάχθηκαν κατά 17,7% μεταξύ Σεπτεμβρίου 2017 –Σεπτεμβρίου 2016. Έτσι οι εργοδοτικές εισφορές υπέρ του ΕΦΚΑ (κύρια ασφάλιση), του ΕΤΕΑΕΠ (επικουρικό –εφάπαξ), του ΕΟΠΥΥ (υγεία) και του ΟΑΕΔ (ανεργία) αποτελούν φέτος το 42% του συνόλου των καταβληθέντων εισφορών για το 2017. Το υπόλοιπο 58% των ασφαλιστικών εισφορών καταβλήθηκε από τους μισθωτούς, τους ελεύθερους επαγγελματίες-αυταπασχολούμενους και τους αγρότες.
• ΔΗΛΩΘΗΚΑΝ 4,3 ΔΙΣ ΕΥΡΩ ΚΡΥΜΜΕΝΑ ΧΡΗΜΑΤΑ
Ποσό πάνω από 4,3 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας κατά της Διαφθοράς, αποκαλύφτηκαν μέσω του προγράμματος εθελούσιας αποκάλυψης κρυμμένων χρημάτων, η ισχύς του οποίου έληξε την 31η Οκτωβρίου. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το πρόγραμμα εθελούσιας αποκάλυψης εισοδημάτων ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2016, έληγε στις 30 Σεπτεμβρίου και πήρε παράταση μέχρι και την 31η Οκτωβρίου. Μέχρι τα τέλη Ιουλίου 2017 είχαν υποβληθεί πάνω από 260.000 αιτήσεις, με αποκάλυψη εισοδημάτων πάνω από 4,3 δισ. ευρώ και βεβαιωθέντες φόρους πάνω από 340 εκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, από όλες τις λίστες (Λαγκάρντ, Μπόργιανς κλπ), έχει βεβαιωθεί μέχρι τον Ιούνιο 2017 περίπου 715 εκατομμύρια ευρώ, ενώ από τα τελωνεία το 2016 περίπου 434 εκατομμύρια ευρώ και το πρώτο πεντάμηνο του 2017 164,5 εκατομμύρια ευρώ. Το ποσό όμως που έχει μπει στο δημόσιο ταμείο από τις λίστες είναι περίπου 90 εκατ., άρα η εισπραξιμότητα είναι περίπου στο 13%..
• ΚΟΙΝΗ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟ & ΕΦΚΑ
Με την εγκύκλιο 40/17 του Κ.Ε.Α.Ο. κοινοποιούνται οι διατάξεις του άρθρου 42 του Ν.4410/2016 με τις οποίες τροποποιήθηκε το άρθρο 9 του Ν.3943/2011 και σύμφωνα με τις οποίες η υποχρέωση δημοσιοποίησης των στοιχείων των φυσικών και νομικών προσώπων με ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο, όπως προΐσχυε, εφαρμόζεται πλέον και για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές από ασφαλιστικές εισφορές προς τον Ε.Φ.Κ.Α.. Επιπρόσθετα, κοινοποιείται και η ΠΟΛ.1158/2017, με την Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υφυπουργών Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης, Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Οικονομικών, η οποία εξειδικεύει τις επιμέρους προϋποθέσεις δημοσιοποίησης, τον τρόπο και το μέσο δημοσιοποίησης, τις τεχνικές προδιαγραφές παραγωγής των δημοσιοποιούμενων καταστάσεων, τα αρμόδια όργανα, τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις άρσης ή διόρθωσης των δημοσιευθέντων δεδομένων, κλπ, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.
• ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΟΛΑ ΜΕ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ
Έρχεται το νέο Taxis και τα αλλάζει όλα. Από τις φορολογικές δηλώσεις, τους φορο-ελέγχους, τις επιστροφές ΦΠΑ και φόρων, τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, τις διασταυρώσεις τραπεζικών και φορολογικών δεδομένων έως τις νέες τεχνικές ελέγχου και τις δηλώσεις φόρου μεταβίβασης. Προβλέπει ακόμη και τη συσχέτιση της συνολικής ακίνητης περιουσίας με το εισόδημα που δηλώνουν οι φορολογούμενοι. Το σχέδιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων περιλαμβάνει νέα συγχώνευση πλήθους Δ.Ο.Υ. και την πλήρη ηλεκτρονικοποίηση του συνόλου των συναλλαγών των πολιτών και των επιχειρήσεων καθώς δεν θα είναι δυνατή η προσέλευση τους αυτοπροσώπως στις εφορίες για την εξυπηρέτησή τους. Για τις νέες ηλεκτρονικές εφαρμογές της ΑΑΔΕ προκηρύχθηκε ηλεκτρονικός ανοικτός διαγωνισμός για τη σύμβαση με τίτλο «Εφαρμογή απαιτούμενων οργανωτικών αλλαγών σε παρεχόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και υφιστάμενα πληροφοριακά συστήματα της Α.Α.Δ.Ε.».
• ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΕΞΗΣ ΟΙ ΑΔΕΙΕΣ ΓΙΑ ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΕΜΠΟΡΙΟ
Με κοινωνικά κριτήρια όπως ανεργία, οικογενειακή κατάσταση κ.α., θα δίνονται στο εξής οι άδειες για το υπαίθριο εμπόριο. Η εμπορική αυτή δραστηριότητα θα θεωρείται πλέον κύρια ασχολία και όχι πάρεργο. Επιπλέον, καταργείται η κληρονομική διαδοχή των αδειών που θα χορηγηθούν με το νέο σύστημα, δηλαδή οι υφιστάμενες άδειες θα μπορούν να μεταβιβαστούν στην επόμενη γενιά. Οι άδειες θα προκηρύσσονται από τις Περιφέρειες με βασικό κριτήριο να υπάρχουν κενές θέσεις στις αγορές ώστε το επάγγελμα να είναι βιώσιμο. Άδεια ετήσιας διάρκειας μπορεί επίσης να χορηγείται σε εμπόρους που πτωχεύουν προκειμένου να εκποιήσουν το εμπόρευμα της επιχείρησής τους. Το σύνολο των αδειών θα καταγραφούν σε ηλεκτρονική βάση δεδομένων που θα είναι έτοιμη σε περίπου πέντε μήνες. Αυτά προβλέπει το νομοσχέδιο για το υπαίθριο εμπόριο που παρουσίασε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Καταναλωτή Αντώνης Παπαδεράκης. Στη διάρκεια της παρουσίασης του νομοσχεδίου «Άσκηση υπαίθριας εμπορικής δραστηριότητας, εκσυγχρονισμός της επιμελητηριακής νομοθεσίας και άλλες διατάξεις», τονίστηκε ότι στόχος του νομοσχεδίου είναι μεταξύ άλλων η εξυγίανση του χώρου του υπαίθριου εμπορίου.

• ΤτΕ: ΕΣΠΑΣΑΝ ΡΕΚΟΡ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ
Μεγάλη αύξηση καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών αλλά και στα έσοδα από τον τουρισμό το πρώτο οκτάμηνο του έτους, σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος. Την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου, που περιλαμβάνει τη θερινή σεζόν, έφτασαν στη χώρα μας σχεδόν 18,9 εκατομμύρια επισκέπτες, δηλαδή 9,9% περισσότεροι σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Οι ενισχυμένες τουριστικές ροές οδήγησαν σε σημαντική τόνωση των εισπράξεων, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 9,1% σε σχέση με το περσινό οκτάμηνο και ξεπέρασαν τα 10,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
• ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΞΟΔΕΥΟΥΝ 40% ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΖΩΝΗ
Οι καταναλωτικές δαπάνες των Ελλήνων «ψαλιδίστηκαν» κατά 36 δισ. ευρώ μέσα σε μια επταετία και πλέον η ετήσια ονομαστική κατά κεφαλήν καταναλωτική δαπάνη στην Ελλάδα είναι 12.940 ευρώ, με τον μέσο όρο στην Ευρωζώνη να φτάνει στα 21.413 ευρώ. Η ιδιωτική καταναλωτική δαπάνη, που φτάνει σήμερα στα 116 δισ. ευρώ, αντιστοιχεί στο 65% του κοινοτικού μέσου όρου των 27 και στο 60% των κρατών της ευρωζώνης. Απόκλιση υπάρχει και στον δείκτη πραγματικής κατά κεφαλήν κατανάλωσης της Eurostat στο σύνολο κατανάλωσης/οικονομίας με την Ελλάδα στο 77 έναντι 100 της ΕΕ27 και 105 των μελών της ευρωζώνης, όπως αναφέρει η ΕΣΕΕ καταγράφοντας τις τάσεις στην καταναλωτική δαπάνη.
• ΕΚΚΡΕΜΟΥΝ 133.998 ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ
Στο μικροσκόπιο των δανειστών θα τεθούν τα έσοδα του ΕΦΚΑ για το 2017 και για το 2018. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζονται από δημοσιεύματα τύπου, στη λίστα με τις εκκρεμείς αιτήσεις συνταξιοδότησης, στις 30 Σεπτεμβρίου 2017, για τις οποίες δεν έχουν εκδοθεί οριστικές αποφάσεις, βρίσκονται 133.998 αιτήσεις. Σε αυτές συγκαταλέγονται 42.707 αιτήσεις για τις οποίες δίνεται προσωρινή σύνταξη. Μάλιστα, το συνολικό τους κόστος, παρά τις αρχικές προβλέψεις των συναρμόδιων υπουργείων Εργασίας και Οικονομικών για 860 εκατ. ευρώ, εκτιμάται πλέον σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που ελέγχονται από τα τεχνικά κλιμάκια των δανειστών, αλλά και το Ελεγκτικό Συνέδριο, σε 597,86 εκατ. ευρώ. Το σύνολο των αιτήσεων θα πρέπει να έχει πληρωθεί μέχρι το τέλος Ιουνίου του 2018. Είναι ενδεικτικό ότι, από την αρχή του 2017 έως τις 10 Οκτωβρίου, εκδόθηκαν 78.274 αποφάσεις. Από αυτές, οι 61.979 ήταν εγκριτικές, ενώ υπήρχαν και 16.295 απορριπτικές αιτήσεις, όπως αποδείχθηκε μετά την εκκαθάριση του μητρώου των αιτήσεων, κάτι που αποφάσισε η διοίκηση του ΕΦΚΑ.

Tags

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close