Πόσο… cool φαντάζεστε ότι μπορούν να γίνουν τα ξενοδοχεία στο μέλλον; Μπορεί στις εικόνες που πλάθετε να περιλαμβάνονται ρομπότ που μεταφέρουν αποσκευές, καθρέφτες όπου ο επισκέπτης διαβάζει τις ειδήσεις της ημέρας, ή ακόμη και συστήματα ταυτοποίησης προσώπων. Ωστόσο, όσο κι αν εξελιχθούν οι υπηρεσίες και οι παροχές, εκείνο που θα συνεχίσει να μετράει στη διαμόρφωση της συνολικής εμπειρίας του ταξιδιώτη, είναι ο ανθρώπινος παράγοντας.

Τα παραπάνω προκύπτουν από την παγκόσμια έρευνα της Deloitte (2016-2017) για το ξενοδοχείο του μέλλοντος, την οποία παρουσίασε ο Principal και υπεύθυνος του τομέα Συμβουλευτικών Υπηρεσιών της Deloitte στο γραφείο Θεσσαλονίκης Θεόδωρος Παπακωνσταντίνου, στο πλαίσιο ημερίδας με θέμα τον “Τουρισμό του αύριο” που πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης.

Όπως επεσήμανε ο κ.Παπακωνσταντίνου, τα χαρακτηριστικά των αναγκών που αναμένεται να έχουν οι ταξιδιώτες στο μέλλον, είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την συνολική εμπειρία. Για να κερδίσει την αφοσίωση των πελατών του, ένα ξενοδοχείο θα πρέπει να γνωρίζει τους λόγους για τους οποίους οι πελάτες του ταξιδεύουν, και τις διαφορετικές ανάγκες που χαρακτηρίζουν την κάθε επίσκεψη, προκειμένου να τους παρέχει εξατομικευμένες υπηρεσίες.

Το πιο σημαντικό, σύμφωνα με τον κ.Παπακωνσταντίνου, είναι να υπάρχει η ανθρώπινη επαφή και η δυνατότητα να αντιλαμβάνονται τα στελέχη του ξενοδοχείου τις ξεχωριστές ανάγκες του κάθε επισκέπτη. “Μιλάμε δηλαδή για ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα φιλοξενίας που έχει να κάνει με την ανθρώπινη επαφή και όχι με απρόσωπες υπηρεσίες”, σημείωσε ο κ. Παπακωνσταντίνου.

“Το ξενοδοχείο”, είπε, “πρέπει να επαναπροσδιορίσει το ρόλο του και να παρέχει εξατομικευμένες υπηρεσίες που αφορούν όλο το ταξίδι. Το brand για παράδειγμα, δεν θα είναι το μείζον στο μέλλον. Εκείνο που απαιτείται από το ξενοδοχείο είναι να διευρύνει το προϊόν του με περισσότερες υπηρεσίες, ξεφεύγοντας από τα “γεωγραφικά του όρια” και από το “τυπικό” μοντέλο του ξενοδοχείου που γνωρίζουμε σήμερα”, πρόσθεσε.

“Ιδού η Ρόδος” σε Γερμανούς, Ρώσους και Βρετανούς

Από τη Γερμανία, τη Ρωσία και τη Μ. Βρετανία προέρχονται οι περισσότεροι τουρίστες που επισκέπτονται το νησί της Ρόδου, όπως προκύπτει από έρευνα που παρουσίασε στην ημερίδα ο Ανέστης Αναστασίου, (υπεύθυνος Προγραμμάτων Τουρισμού του American College of Thessaloniki-ACT) και υλοποιήθηκε από το ACT σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου. Η έρευνα διεξήχθη κατά την περίοδο Ιουλίου-Οκτωβρίου του 2017 και έγινε σε δείγμα περίπου 3.000 ατόμων.

Όπως προέκυψε, το 70% των τουριστών είναι άτομα που επισκέπτονται τη Ρόδο για πρώτη φορά. Η μέση διάρκεια παραμονής τους είναι 10 ημέρες, ενώ οι λόγοι που προσελκύουν τους τουρίστες στο νησί, είναι η φύση και οι παραλίες του, σε συνδυασμό με την ιστορία και τον πολιτισμό.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι περισσότεροι τουρίστες επιλέγουν πακέτα all inclusive, ή ημιδιατροφή, ενώ σχετικά με το κόστος, το 32% επιλέγει πακέτο αξίας 1.000?1.500 ευρώ, ενώ το 20% πακέτο 750-1.000 ευρώ και ένα 8% πακέτο άνω των 2.000 ευρώ.
Σχετικά με επιπλέον έξοδα, σύμφωνα με την έρευνα, φαίνεται πως το 33% ξόδεψε 200-400 ευρώ, το 21% ξόδεψε 100-200 ευρώ και το 19% ξόδεψε 400-600 ευρώ. Μόνο το 3% του δείγματος ξόδεψε ποσό άνω των 1.000 ευρώ κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη Ρόδο.
Σημειώνεται, ότι την εκδήλωση διοργάνωσε το πρόγραμμα Τουρισμού και Φιλοξενίας του ACT (American College of Thessaloniki), μέλους του Κολλεγίου Ανατόλια και πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ