«Ο Δημόκριτος καλωσορίζει την Tesla Greece στο Τεχνολογικό του Πάρκο» έγραφε το δελτίο Τύπου του Εθνικού Κέντρου Ερευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος». Για τους μη γνωρίζοντες η ανακοίνωση έμοιαζε με κάποια από τις γνωστές «επεμβάσεις» των τρολ του Διαδικτύου. Για τους πιο δύσπιστους όμως, ήρθε και η σχετική καταχώριση της νέας εταιρείας στο ΓΕΜη, με έδρα το Τεχνολογικό Πάρκο Λεύκιππος στην Αγία Παρασκευή Αττικής και διαχειριστή τον Στέφαν Βέρκμαν.
tesla-greeceΤαυτόχρονα ήρθε και η επιβεβαίωση από τον εκπρόσωπο της εταιρείας: «Η Tesla δημιουργεί ένα μικρό γραφείο έρευνας και ανάπτυξης στην Αθήνα, το οποίο θα αποτελείται από μια εξαιρετικά εξειδικευμένη ομάδα μηχανικών. Αυτή η ομάδα θα επικεντρωθεί αποκλειστικά σε περιορισμένες δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης για την επιτάχυνση της ανάπτυξης τεχνολογίας ηλεκτρικών κινητήρων μέσω στενής συνεργασίας με την ομάδα μας στις ΗΠΑ».
Για τους πιο ενημερωμένους σχετικά με τις κινήσεις και τα φιλόδοξα σχέδια του πρωτοπόρου επιχειρηματία, Έλον Μασκ, η επένδυσή του στην Ελλάδα δεν αποτέλεσε έκπληξη. Εδώ και καιρό αναζητούσε την έδρα για ένα νέο κέντρο έρευνας στη νοτιοανατολική Ευρώπη (έχει ήδη δύο hub στην Ολλανδία και ένα ακόμα στη Γερμανία). Μεταξύ των υποψήφιων χωρών, ήταν η Ελλάδα αλλά και η Τουρκία, με προχωρημένες μάλιστα επαφές του ίδιου του Μασκ με τον τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Τι κατάφερε όμως να πείσει τον ιδιοκτήτη της Tesla να επιλέξει τελικά την Ελλάδα; Την απάντηση έδωσε και πάλι ο εκπρόσωπος της εταιρείας με μία δήλωση που αν μη τι άλλο κάνει υπερήφανο το επιστημονικό και ερευνητικό δυναμικό της χώρας.
«Η Ελλάδα διαθέτει πλούσιο ταλέντο σε εξειδικευμένους μηχανικούς στο τομέα της ηλεκτροκίνησης και τεχνολογικά πανεπιστήμια που προσφέρουν ειδικά σχεδιασμένα προγράμματα και εξειδικευμένες ικανότητες στην τεχνολογία των ηλεκτροκινητήρων».
Με άλλα λόγια αυτό που βάρυνε καθοριστικά στην απόφαση του Μασκ για να ιδρύσει τη θυγατρική της Tesla στην Ελλάδα, ήταν οι Έλληνες που εργάζονται ήδη για αυτόν και το υψηλό επίπεδο κατάρτισης που διαθέτουν. Επικεφαλής της σχεδίασης των ηλεκτρικών κινητήρων της Tesla είναι από το 2012 ο Κωνσταντίνος Λάσκαρης, ιδρυτικό στέλεχος της ομάδας «Προμηθέας» του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου, η οποία εδώ και χρόνια σχεδιάζει και κατασκευάζει πρωτότυπα ηλεκτρικά οχήματα, με τελευταίο τον «Πυρφόρο», με σπουδαίες διεθνείς διακρίσεις στο ενεργητικό της.
Για την Tesla εργάζονται δύο ακόμα έλληνες μηχανολόγοι, ο Κωνσταντίνος Μπούρχας και ο Βασίλης Παπανικολάου που εξειδικεύονται στη σχεδίαση ηλεκτρικών κινητήρων, ενώ η «δεξαμενή» των ελληνικών μυαλών για την εταιρεία-κολοσσό της Σίλικον Βάλεϊ δείχνει ανεξάντλητη. Την επένδυση Μασκ στην Ελλάδα χαιρέτισε και η αμερικανική πρεσβεία στην Αθήνα με ειδική αναφορά στο ταλέντο, τις ικανότητες και την εξειδίκευση των ελλήνων μηχανικών, στον επίσημο λογαριασμό της στο Facebook.
Η δημιουργία του κέντρου έρευνας και σχεδιασμού καινοτόμων εφαρμογών από τον Έλον Μασκ στον «Δημόκριτο» βασίζεται ουσιαστικά στη διαθεσιμότητα εξαιρετικά ευφυών και καταρτισμένων μηχανολόγων στη χώρα μας.
Παρά το μικρό μέγεθος της Tesla Greece, η οποία αρχικά θα βασίζεται σε ένα ερευνητικό σχήμα περίπου 10 ατόμων, η ίδρυσή της αποτελεί σημαντικό επιχειρηματικό γεγονός για τα δεδομένα της Ελλάδας και όχι μόνο. Και αυτό γιατί με την συγκεκριμένη επιλογή εκπέμπεται μήνυμα σε όλο τον κόσμο ότι η χώρα διαθέτει το κατάλληλο δυναμικό για να υποστηρίζει κάθε ερευνητικό έργο υψηλής τεχνολογίας και κυρίως τα οράματα ενός πρωτοπόρου επιχειρηματία όπως ο 46χρονος Μασκ. Δεν έχουν περάσει, άλλωστε, παρά λίγες εβδομάδες από τότε που η ιδιωτική διαστημική εταιρεία SpaceX του εκτόξευσε με επιτυχία τον πύραυλο Falcon Heavy, τον μεγαλύτερο και ισχυρότερο πύραυλο στον κόσμο, που μεταφέρει στο εσωτερικό του ένα κόκκινο ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο Tesla Roadster, δημιουργία της αυτοκινητοβιομηχανίας του Μασκ.
protagon.gr