Η ΔΕΗ αναφέρει ότι ένα θέμα που εμφανίζεται κατά καιρούς έλαβε μεγάλες διαστάσεις, καθώς και η έκταση που έχει λάβει το ζήτημα έχει προκαλέσει προβλήματα στην εξυπηρέτηση πελατών στα υποκαταστήματά της.

Επίσης, η εταιρεία διαβεβαιώνει ότι έκανε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε οι πελάτες της να μην υφίστανται καμία οικονομική ζημιά, με την προσκόμιση στα καταστήματά μας της απόδειξης πληρωμής μέσω ΕΛΤΑ, το θέμα τακτοποιείται οπότε αφενός δεν γίνεται διπλή χρέωση και αφετέρου διατηρείται η έκπτωση συνέπειας 15%, η οποία εμφανίζεται στον επόμενο λογαριασμό.

“Το πρόβλημα το οποίο κατά καιρούς εμφανίζεται περισσότερο ή λιγότερο οξυμένο και τελευταία έχει λάβει μεγαλύτερες διαστάσεις. Συνεπείς πελάτες της ΔΕΗ ταλαιπωρούνται, ενώ και η ίδια η Επιχείρηση υφίσταται οικονομικές και άλλες δυσμενείς επιπτώσεις, καθώς έχει αυξηθεί σημαντικά η προσέλευση στα καταστήματά της με συνέπεια τη δημιουργία προβλημάτων στην
εξυπηρέτηση αλλά και στο προσωπικό. ”

Σε άλλο σημείο της ανακοίνωσης της ΔΕΗ σημειώνουν ότι βάσει νόμου διαθέτουν την απαιτούμενη άδεια είναι «εισπρακτικό ίδρυμα» πράγμα που, σύμφωνα πάντα με την εταιρίες, σημαίνει ότι “εισπράττει αυτοδίκαια τους λογαριασμούς και της ΔΕΗ, όπως και άλλων φορέων χωρίς να χρειάζεται ειδική σύμβαση προς τούτο”.
Ολόκληρη η Ανακοίνωση

” Πληρωμές λογαριασμών μέσω ΕΛΤΑ

1. Τον τελευταίο περίπου χρόνο έχει ανακύψει πρόβλημα με τις εξοφλήσεις των λογαριασμών πελατών της ΔΕΗ μέσω ΕΛΤΑ λόγω αστοχιών της εταιρείας αυτής. Πρόβλημα το οποίο κατά καιρούς εμφανίζεται περισσότερο ή λιγότερο οξυμένο και τελευταία έχει λάβει μεγαλύτερες διαστάσεις. Συνεπείς πελάτες της ΔΕΗ ταλαιπωρούνται, ενώ και η ίδια η Επιχείρηση υφίσταται
οικονομικές και άλλες δυσμενείς επιπτώσεις, καθώς έχει αυξηθεί σημαντικά η προσέλευση στα καταστήματά της με συνέπεια τη δημιουργία προβλημάτων στην εξυπηρέτηση αλλά και στο προσωπικό.
2. Η ΔΕΗ από την πρώτη στιγμή προσπάθησε να επιλύσει το πρόβλημα με στόχο την ελαχιστοποίηση της ταλαιπωρίας των πελατών της και βέβαια την προάσπιση των συμφερόντων της, εξαντλώντας παράλληλα τα περιθώρια διαλόγου και καλής θέλησης έναντι μιας εμβληματικής επιχείρησης όπως τα ΕΛΤΑ. Ελπίζουμε ότι με την παρέμβαση όλων των αρμοδίων πλευρών το πρόβλημα θα διευθετηθεί σύντομα. Τονίζεται ότι τα ΕΛΤΑ, βάσει νόμου και διαθέτοντας την απαιτούμενη άδεια είναι «εισπρακτικό ίδρυμα». Αυτό σημαίνει ότι εισπράττει αυτοδίκαια τους λογαριασμούς και της ΔΕΗ, όπως και άλλων φορέων χωρίς να χρειάζεται ειδική σύμβαση προς τούτο.

3. Από το πρώτο διάστημα που προέκυψε το πρόβλημα η ΔΕΗ μερίμνησε ώστε οι πελάτες της να μην υφίστανται καμία οικονομική ζημιά. Έτσι με την προσκόμιση στα καταστήματά μας της απόδειξης πληρωμής μέσω ΕΛΤΑ, το θέμα τακτοποιείται οπότε αφενός δεν γίνεται διπλή χρέωση και αφετέρου διατηρείται η έκπτωση συνέπειας 15%, η οποία εμφανίζεται στον επόμενο λογαριασμό.

4. Εναπόκειται στους ίδιους τους πελάτες μας να επιλέγουν τα ΕΛΤΑ ή όποιον άλλο φορέα επιθυμούν για την εξόφληση των λογαριασμών τους. Από την πλευρά μας τους συστήνουμε και τους καλούμε να εξοφλούν τους λογαριασμούς τους ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής e-pos, ΧΩΡΙΣ ΧΡΕΩΣΗ, και βέβαια με απόλυτη σιγουριά και χωρίς καμία ταλαιπωρία και απώλεια χρόνου. Σε κάθε περίπτωση, παρά το γεγονός ότι η ΔΕΗ δεν έχει καμία απολύτως ευθύνη, ζητάμε συγνώμη από τους συνεπείς πελάτες μας για την ταλαιπωρία που υφίστανται, και τους
καλούμε να προσέρχονται στα καταστήματά μας με κατανόηση και βεβαιότητα ότι το πρόβλημά τους θα τακτοποιηθεί.”

Παρέμβαση Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας

Η ανακοίνωση της ΔΕΗ έρχεται μετά την επιστολή που απέστειλε η ΡΑΕ.

Η Αρχή επισημαίνει ότι έχει γίνει αποδέκτης παραπόνων από καταναλωτές, σύμφωνα με τους οποίους ενώ έχουν εξοφλήσει εμπρόθεσμα τους λογαριασμούς τους μέσω εταιρειών/φορέων που έχουν εισπρακτικό ρόλο
Αναλυτική ενημέρωση για τα κρούσματα καθυστέρησης στην απόδοση των χρημάτων που καταβάλλουν οι καταναλωτές για την εξόφληση λογαριασμών ρεύματος, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν με απώλεια των εκπτώσεων συνέπειας ή ακόμη και με διακοπή ηλεκτροδότησης, ζητά η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) με επιστολή προς τη ΔΕΗ και τους εναλλακτικούς προμηθευτές.

Η Αρχή επισημαίνει ότι έχει γίνει αποδέκτης παραπόνων από καταναλωτές, σύμφωνα με τους οποίους ενώ έχουν εξοφλήσει εμπρόθεσμα τους λογαριασμούς τους μέσω εταιρειών/φορέων που έχουν εισπρακτικό ρόλο (όπως τα ΕΛΤΑ), ωστόσο χάνουν την έκπτωση συνέπειας επειδή καθυστερεί η μεταφορά των ποσών στους προμηθευτές.

Η ΡΑΕ ζητά ενημέρωση για το πλήθος και το οικονομικό ύψος των καθυστερήσεων, τις επιπτώσεις που αυτές έχουν επιφέρει στους καταναλωτές (απώλεια εκπτώσεων συνέπειας ή και διακοπή της παροχής), καθώς επίσης και για τον τρόπο με τον οποίο παρακολουθούν οι προμηθευτές την απόδοση των λογαριασμών από τους φορείς που εισπράττουν τις οφειλές.

πηγή: dikaiologitika.gr