Του Γρηγόρη Τάσιου, Προέδρου Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ)

Τα μηνύματα και για αυτή τη σεζόν είναι θετικά, επιβεβαιώνοντας πως διατηρείται ψηλά η ζήτηση για το ελληνικό τουριστικό προϊόν. Το ελληνικό ξενοδοχείο συνεχίζει να «βάζει πλάτη» σε μια συγκυρία που η χώρα διψάει για επιτυχίες προκειμένου να επιστρέψει στην κανονικότητα και στην ανάπτυξη. Οι ξενοδόχοι είμαστε περήφανοι κάνοντας το πατριωτικό καθήκον μας, συνεισφέροντας στην εθνική οικονομία, στις τοπικές οικονομίες και κοινωνίες, στους συναφείς επαγγελματικούς κλάδους που χάρη στον τουρισμό βλέπουν τζίρους στα ταμεία τους.

Επιπλέον, με την υπογραφή της νέας Εθνικής Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας εκπέμψαμε ένα πολύ ισχυρό μήνυμα πως η συνεργασία και η συνεννόηση μπορούν να δώσουν την αναγκαία ώθηση προς τα μπροστά που χρειάζεται η πατρίδα μας.

Ωστόσο το ελληνικό ξενοδοχείο δεν μπορεί να είναι ο Άτλαντας που σηκώνει στους ώμους του όλα τα βάρη και τις αμαρτίες μιας οικονομίας. Οι ευημερούντες αριθμοί των αφίξεων δεν προσφέρονται για πανηγυρισμούς καθώς «ο διάβολος κρύβεται πάντα στις λεπτομέρειες». Κάνουμε ένα πραγματικά τιτάνιο αγώνα για να κρατήσουμε όρθιες τις επιχειρήσεις μας και να συνεχίσουμε να ανταποκρινόμαστε στις υποχρεώσεις μας.

Η υπερφορολόγηση, ο αθέμιτος ανταγωνισμός των βραχυχρόνιων μισθώσεων, η έλλειψη χρηματοδοτικής ρευστότητας από τις τράπεζες αλλά και οι φθίνουσες υποδομές της χώρας συνιστούν πελώρια προβλήματα και επείγει η αντιμετώπισή τους. Η προσφορά του τουρισμού δεν φτάνει να αναγνωρίζεται στα λόγια. Είναι η ώρα των πράξεων. Όσο το ελληνικό ξενοδοχείο παραμένει ο βολικός και εύκολος στόχος της ανάγκης να κλείσουν τρύπες στα δημόσια έσοδα, ροκανίζεται το κλαδί της ανταγωνιστικότητας του προϊόντος μας μέσα σε μια ακραία ανταγωνιστική παγκόσμια αγορά και παρεμποδίζεται ο τουρισμός να δώσει τα μεγάλα οφέλη που πραγματικά μπορεί.

Είναι ώρα λοιπόν να οραματιστούμε τον ελληνικό τουρισμό της «επόμενης μέρας» και με συγκεκριμένες πολιτικές να τον καταστήσουμε εφικτό. Ο τουρισμός είναι εθνική υπόθεση και ως τέτοια πρέπει να αντιμετωπιστεί απ’ όλους. Για να αναβαθμίσουμε και να εμπλουτίσουμε το προϊόν μας, για να αντιμετωπίσουμε τους ανταγωνιστές μας, παλιούς και νέους, για να κάνουμε την ποιότητα συνώνυμη με τις υπηρεσίες μας, για να ενισχύσουμε και τον εσωτερικό τουρισμό που έχει υποστεί καθίζηση λόγω της κατάρρευσης της αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων πολιτών μέσα στα χρόνια της κρίσης.

Έχουμε προτείνει πολλές φορές σε συζητήσεις μας με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς τον επανασχεδιασμό χορήγησης ετήσιων αδειών εργαζομένων πάνω σε μια στρατηγική κατεύθυνση και λαμβάνοντας υπόψιν μας συγκεκριμένα κριτήρια, όπως για παράδειγμα ηλικιακά, οικογενειακής κατάστασης κ.α. Όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη, προτείνουμε να χορηγούνται οι καλοκαιρινές άδειες όχι μόνο τους μήνες υψηλής ζήτησης όπως είναι ο Αύγουστος, αλλά να επεκτείνονται εντός τετραμήνου ώστε και το κοινό να απολαμβάνει διακοπές με καλύτερες τιμές και ελκυστικά πακέτα, αλλά και οι τοπικές κοινωνίες να μπορέσουν να τονωθούν οικονομικά.

Η σημερινή θετική συγκυρία είναι ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί. Μπορούμε πολλά περισσότερα και πολλά σπουδαιότερα. Αλλά η ικανή και αναγκαία συνθήκη για να τα πετύχουμε είναι ο ξενοδόχος να μπορεί απερίσπαστος να κάνει τη δουλειά του.

πηγή: marketpost.gr