Ρεπορτάζ Σουζάνα Καζάκα, κάμερα Ζωή Γανίτη, επιμέλεια Κατερίνα Σμυρλή

Ένα χρήσιμο εργαλείο παρέχουν στο μαθητικό τους δυναμικό οι δήμοι Πολυγύρου, Σιθωνίας, Κασσάνδρας και Αριστοτέλη Χαλκιδικής μέσα από το Διαγνωστικό Τεστ Μαθησιακών Δυσκολιών Dyagnosis. Πρόκειται για ένα τεστ που παρέχεται εντελώς δωρεάν στους μαθητές και στους γονείς, με τη χρήση ενός μοναδικού κωδικού που παίρνουν οι ενδιαφερόμενοι από το δήμο για να προχωρήσουν στη συμπλήρωσή του. Στη συνέχεια, στο e-mail του κάθε χρήστη φτάνουν τα αποτελέσματα του τεστ που είναι προσωπικά και απόρρητα.
Το Dyagnosis είναι ένα εύκολο και γρήγορο στη χρήση εργαλείο διάγνωσης, με χαμηλό κόστος που αγγίζει το 100% της ακρίβειας (97.6%) για παιδιά που πιθανώς παρουσιάζουν Μαθησιακές Δυσκολίες. Επειδή δεν περιλαμβάνει ερωτήσεις που αφορούν στην ανάγνωση, ορθογραφία και χρήση γλώσσας, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμη και σε παιδιά προσχολικής ηλικίας ως Διαγνωστικό τεστ Μαθησιακών Δυσκολιών. Είναι εγκεκριμένο από το BRUNEL UNIVERSITY του Λονδίνου και αναγνωρισμένο από το Ελληνικό Κράτος.

Το www.dyagnosis.gr δημιουργήθηκε το 2016 από την Dr. Φρίντα Ξύστρου που είναι Συμβουλευτική Ψυχοθεραπεύτρια. Η ίδια εξηγεί στο ΧαλκιδικήΠολιτική το ρόλο της διάγνωσης στις μαθησιακές δυσκολίες και τα προβλήματα στη νηπιακή, παιδική, εφηβική αλλά και ενήλικη ζωή των ατόμων.

«Ένα παιδάκι με μαθησιακές δυσκολίες έχει αρκετά συμπτώματα από την ηλικία ακόμη των 5 χρονών. Ένα από αυτά είναι η υπερκινητικότητα. Μονίμως το παιδάκι είναι σε διαρκή κίνηση. Είναι πολύ κουρασμένο αλλά δεν σταματά. Επίσης δεν μπορεί να συγκεντρωθεί, ακόμη και σε μια ταινία στην τηλεόραση. Δεν μπορεί να συμμορφωθεί σε κανόνες και σε στάσεις. Τέλος, παρουσιάζει αδυναμία να ακολουθήσει κοινωνικές δεξιότητες.

Στην παιδική ηλικία συνεχίζουν τα βασικά συμπτώματα αλλά αρχίζουν και οι συγκρούσεις,   εναντιώνεται σε οτιδήποτε δεν του προκαλεί ενδιαφέρον και δεν μπορεί να οργανώσει τη μάθησή του.

Στην εφηβεία, υπάρχουν όλα τα προηγούμενα. Μειώνεται η υπερκινητικότητα αλλά αρχίζει μια δυσκολία στο να ολοκληρώνει τις σχολικές δραστηριότητες. Η σχολική επίδοση είναι μειωμένη. Στην εφηβεία ούτως ή άλλως οι συγκρούσεις είναι μεγάλες με τους γονείς και πλέον αυξάνονται. Επίσης ίσως εμφανίζεται και παραβατική συμπεριφορά.

Τέλος στην ενήλικη ζωή έχουμε έλλειψη βασικών στόχων. Δεν ολοκληρώνουμε ότι ξεκινάμε, έχουμε κακές εργασιακές σχέσεις και οι οργανωτικές ικανότητες είναι πολύ χαμηλές. Άστατες είναι και οι διαπροσωπικές σχέσεις, ενώ και η εποπτεία των παιδιών είναι προβληματική», αναφέρει η κ. Ξύστρου αναλύοντας τα συμπτώματα των μαθησιακών δυσκολιών που όπως λέει ακολουθούν το άτομο σε όλη τη διάρκεια της ζωής του αν δεν αντιμετωπιστούν.

Όλα τα παραπάνω έχει στόχο να προλάβει το Dyagnosis για το οποίο μπορεί κανείς να μάθει περισσότερα στοιχεία στο διαδίκτυο στις ιστοσελίδες http://fridaxistrou.gr/ και www.dyagnosis.gr