Με ένα σχεδιάγραμμα που συγκρίνει το «πριν» και το «μετά» στις δομές λειτουργίας της εκπαίδευσης, αναμένεται ο Κώστας Γαβρόγλου να απαντήσει στις σφοδρές αντιδράσεις της αντιπολίτευσης επί του σχεδίου νόμου που συζητείται σήμερα στη βουλή. Τι αλλάζει για τις απουσίες των μαθητών εθνικών ομάδων, τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται στα ιδιωτικά ΙΕΚ, αλλά και στη λειτουργία των φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης.

Εν μέσω σφοδρών αντιδράσεων και σε ιδιαίτερα υψηλούς τόνους αναμένεται να ξεκινήσει σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, η συζήτηση για το νέο σχέδιο νόμου που αφορά στις δομικές και λειτουργικές αλλαγές σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Το νομοσχέδιο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση τον περασμένο Μάρτιο και ήταν περίπου 100 σελίδες, ενώ πλέον, με την προσθήκη πληθώρας ρυθμίσεων για ποικίλα θέματα εκπαίδευσης, ξεπερνά τις 200.

Την ίδια στιγμή, η κατάθεση του Σχεδίου Νόμου μετά τις 21.00 το βράδυ της Παρασκευής, με τη μορφή του «Επείγοντος» προκάλεσε αντιδράσεις σύσσωμης της αντιπολίτευσης. Η ΝΔ κάνει λόγο για «ευτελισμό της κοινοβουλευτικής διαδικασίας», με την τομεάρχη της ΝΔ Νίκη Κεραμέως να καταγγέλλει το υπουργείο για άλωση της διοίκησης, για υδροκέφαλες δομές – απομακρυσμένες από τη σχολική μονάδα, αλλά και για ταυτόχρονη υποβάθμιση της ειδικής αγωγής. Από την πλευρά του, ο τομεάρχης Παιδείας του Ποταμιού Γιώργος Μαυρωτάς και το ΚΙΝ.ΑΛ επιδόθηκαν σε ξεχωριστές ανακοινώσεις, με τον Γ. Μαυρωτά να απειλεί ακόμη και με αποχή από τη σημερινή κοινοβουλευτική διαδικασία.

Στη σκληρή κριτική που δέχεται ο υπουργός ωστόσο, απαντά ότι με το εν λόγω νομοσχέδιο «αναβαθμίζονται οι διαδικασίες υποστήριξης των σχολείων. Και η υποστήριξη των σχολείων δεν είναι μόνο σε γνωσιακά ζητήματα, αλλά είναι και σε ένα σύνολο άλλων θεμάτων που σε πολλές περιπτώσεις έχουν απόλυτη σχέση με την κοινωνία και τα προβλήματά της» (συνέντευξη στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΑ). Ταυτόχρονα, ο υπουργός καλεί τα κόμματα της αντιπολίτευσης να προσέλθουν στη συζήτηση στη Βουλή, με «συγκεκριμένες προτάσεις, εγκαταλείποντας τη συνήθη πρακτική να ζητούν μονίμως απόσυρση νόμων», ενώ στο σχόλιο της ΝΔ, ο Κ. Γαβρόγλου είπε χαρακτηριστικά ότι «προκαλεί θλίψη η αξιωματική αντιπολίτευση να μην έχει θέσεις και να καταφεύγει σε επαναστατικές κορώνες που ως μοναδικό στόχο έχουν να μην αλλάξει τίποτα στην εκπαίδευση».

Αν και πριν από τη δημόσια διαβούλευση, προηγήθηκε μακρύς διάλογος με τους αρμόδιους επιστημονικούς φορείς, δεν είναι λίγα τα άρθρα εκείνα που προκαλούν αντιδράσεις, όπως π.χ. η πριμοδότηση της συνέντευξης κατά την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης, με τον αρμόδιο υπουργό πάντως να εμμένει στη ριζική αναβάθμισης των δομών λειτουργίας των σχολείων, αλλά και στο ότι πλέον «πυρήνας της αλλαγής θα είναι οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών. Αυτοί έχουν τον πρώτο λόγο, αλλά και την εμπειρία».

Την ίδια στιγμή, αξίζει να αναφερθεί ότι στο σχέδιο νόμου περιλαμβάνεται και το πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας, περί κατάργησης της αξιολόγησης, αλλά και η έναρξη της διαδικασίας αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων και αξιολόγησης των περίπου 20.000 στελεχών της εκπαίδευσης.

Πάντως, το News24/7 εξασφάλισε το έγγραφο που αναμένεται να παρουσιάσει σήμερα ο υπουργός Κώστας Γαβρόγλου στην Επιτροπή, στο οποίο απεικονίζονται σε σχεδιάγραμμα όλες οι σαρωτικές μεταρρυθμίσεις στον «πυρήνα» λειτουργίας της εκπαίδευσης.

Σε αυτό εν ολίγοις, ξεκαθαρίζεται ότι ενισχύεται η παιδαγωγική αυτονομία για κάθε σχολική μονάδα, αποδίδονται ενισχυμένες παιδαγωγικές αρμοδιότητες στο Σύλλογο Διδασκόντων και στο Διευθυντή, ενώ ενδυναμώνεται η παρουσία του Σχολικού Συμβουλίου.

Πηγή: news247.gr