Μετά από πρόσκληση των διευθυντών, οι εκπαιδευτικοί του ΕΠΑ.Λ. και του Ε.Κ. Ν. Μουδανιών σε κοινή συνεδρίασή τους – ολομέλεια, με θέμα «εγγραφές μαθητριών/-των στο ΕΠΑ.Λ. Ν. Μουδανιών», την Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2018 και ώρα 13:00 (Πράξη 7η/13-9-2018 ΕΠΑ.Λ. Ν. Μουδανιών), αποφάσισαν ομόφωνα να εκφράσουν την έντονη διαμαρτυρία τους σχετικά με το απαράδεκτο καθεστώς που διέπει τις εγγραφές μαθητριών/-των στα ΕΠΑ.Λ.
Πιο συγκεκριμένα, και ενώ συνεχίζονται οι εγγραφές κατά τον μήνα Σεπτέμβριο (3-9/9 οι κατ’ εξαίρεση και 12-21/9 οι εκπρόθεσμες) αποκλείεται η εγγραφή σε μη εγκεκριμένα τμήματα με αποφάσεις που εκδίδονται από τον Ιούλιο.

Αναλυτικά και ιδιαίτερα για το ΕΠΑ.Λ. Ν. Μουδανιών αποτυπώνονται τα εξής:

  1. Με απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Δ. Μπαξεβανάκη (αρ. πρωτ. 850/31-07-2018, ΑΔΑ: ΩΑ9Β4653ΠΣ-Ε53) δεν εγκρίθηκε, κατ’ εξαίρεση για το σχολικό έτος 2018-2019, η λειτουργία των ολιγομελών τμημάτων της Β΄ τάξης του Τομέα Διοίκησης και Οικονομίας και του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού. Οι τομείς αυτοί είναι παραδοσιακοί στο σχολείο μας και με αδιάλειπτη – συνεχή λειτουργία από την ίδρυσή του. Η προσέλευση, στο σχολείο, των γονέων/κηδεμόνων, τον τρέχοντα μήνα, αλλά και οι καταγεγραμμένες διαμαρτυρίες τους αποδεικνύουν τη δυνατότητα υπέρβασης του ελάχιστου αριθμού των απαιτούμενων δέκα (10) εγγραφών και στους δύο τομείς.
  2. Με απόφαση του Διευθυντή της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Π. Ανανιάδη (αρ. πρωτ. 16054/10-07-2018, ΑΔΑ: ΩΘΨ84653ΠΣ-Ζ87) δεν εγκρίθηκε, για το σχολικό έτος 2018-2019, η λειτουργία του μοναδικού (στη Χαλκιδική) ολιγομελούς τμήματος της Γ΄ τάξης της ειδικότητας Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού.
  3. Την Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου (ώρα 03:49 μ.μ) εισήλθε στο ταχυδρομείο του σχολείου ηλεκτρονικό μήνυμα (αποστολέας listserver@sch.gr) με «διευκρινήσεις προς ΕΠΑ.Λ. για εγγραφές περιόδου Σεπτεμβρίου» και περιεχόμενο: «Σας ενημερώνουμε ότι Από τις 12-09-2018 και ώρα 13:00 έως τις 14-09-2018 και ώρα 12:00 το μεσημέρι Διευθυντές/τριες ΕΠΑ.Λ. έχουν τη δυνατότητα διαγραφής ηλεκτρονικών αιτήσεων από την ηλεκτρονική πλατφόρμα e-eggrafes στις περιπτώσεις: Ολιγομελών μη εγκεκριμένων τμημάτων, προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι/ες να υποβάλουν εκ νέου ηλεκτρονικές αιτήσεις, σε λειτουργούντα τμήματα».Ασκήσεις τακτικής, διευθετήσεις πανικού της τελευταίας στιγμής, με γονείς και σχολείο να ταλαιπωρούνται και μαθητές/-τριες να εκβιάζονται για προκαθορισμένες επιλογές πέραν της αρεσκείας τους.
  4. Στον τομέα Μηχανολογίας (Β΄ τάξη) είχαν καταχωριστεί στην εφαρμογή e-eggrafes, από τον περασμένο Ιούνιο, τριάντα και τρεις (33) αιτήσεις, περισσότερες από τον μέγιστο αριθμό των είκοσι επτά (27) κατά τμήμα και δεν δίδεται η δυνατότητα εγγραφής επιπλέον μαθητών με τη δημιουργία δεύτερου τμήματος. Οι επιπλέον των 27 μαθητές θα κληθούν (;) σε αόριστο χρόνο και απροσδιόριστες ακόμη διαδικασίες (κλήρωση κλπ) να αλλάξουν τομέα ή σχολείο.
  5. Τέλος, πληροφορούμαστε σημερινή απόφαση (αρ. πρωτ. Φ12./151817/Δ4/13-09-2018, ΑΔΑ: 603Ι4653ΠΣ-ΘΤ5) του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κ. Γαβρόγλου (ηλεκτρονικό μήνυμα από  listserver@sch.gr με ώρα αποστολής 04:59 μ.μ.) με «συμπληρωματική έγκριση, κατ’ εξαίρεση για το σχολικό έτος 2018-2019, της λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων ΕΠΑ.Λ.», σύμφωνα με την οποία εγκρίνεται η λειτουργία της Α΄ τάξης του ΕΠΑ.Λ. Ν. Μουδανιών, η οποία όμως δεν είναι ολιγομελής γιατί δεν έχει λιγότερους από τους προβλεπόμενους δώδεκα (12) μαθητές αλλά καταχωρισμένες ήδη εξήντα αιτήσεις στην ηλεκτρονική εφαρμογή e-eggrafes! Σύμφωνα με το μήνυμα «παρατείνεται μέχρι και την Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2018 και ώρα 12:00 το μεσημέρι η δυνατότητα διαγραφής ηλεκτρονικών αιτήσεων από τους Διευθυντές/τριες στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-eggrafes».

Η κατάσταση όπως αποτυπώνεται από τα παραπάνω καταγράφει τα γεγονότα σε συνδυασμό με το χρονοδιάγραμμα, που κυκλοφόρησε από τις 31/08 και τις εν συνεχεία παραληφθείσες διευκρινήσεις, στις 06/09, 10/09, 12/09 και όποιες όσες άλλες ενδεχομένως ακολουθήσουν όσο οι εγγραφές είναι σε εξέλιξη. Εγγραφές στα ΕΠΑ.Λ., αλλά και παλαιότερα στα τεχνικά σχολεία της Β/θμιας, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων, είναι σε όλους γνωστό, πραγματοποιούνται, κατά παράδοση, το μήνα Σεπτέμβριο. Μεγάλος αριθμός γονέων και κηδεμόνων δε γνώριζε ότι θα έπρεπε να υποβάλει ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής – δήλωση προτίμησης από τον Ιούνιο, ούτε περίμενε ότι το Σεπτέμβριο δεν θα διατηρούσε τη δυνατότητα επιλογής όλων των τομέων ή ειδικοτήτων που λειτουργούν για δεκαετίες στο σχολείο. Και, γιατί άραγε να μην είχαν την ευκαιρία κατά τους καλοκαιρινούς μήνες των διακοπών να συλλέξουν πληροφορίες, να αποκτήσουν τη γνώση, να ωριμάσουν τη σκέψη και να προχωρήσουν σε επιλογή.
Άλλες, κάποιες μαθήτριες/-τες μπορεί να είχαν προεπιλέξει (επάγγελμα συγγενικού προσώπου, κλπ) τομέα και ειδικότητα με την είσοδό τους στο σχολείο, από την Α΄ τάξη. Τώρα υποχρεούνται, είτε να επιλέξουν άλλο τομέα ή ειδικότητα παρά τη θέλησή τους επανακαθορίζοντας αναγκαστικά το μέλλον τους, είτε να αλλάξουν σχολείο. Το τελευταίο σημαίνει καθημερινή μετακίνηση σε μεγάλες αποστάσεις, με ότι αυτό συνεπάγεται σε κίνδυνο τους χειμερινούς μήνες εξ αιτίας της γεωγραφικής ιδιαιτερότητας της Χαλκιδικής, καθημερινή απώλεια πολύ χρόνου ιδιαίτερα σημαντική για τους τριτοετείς που προετοιμάζονται για την εισαγωγή στην Γ/θμια Εκπ/ση, αλλά συγχρόνως και μεγάλη οικονομική επιβάρυνση (ενδεχομένως της μετακίνησης και όχι μόνον).
Πέραν αυτών, θα υποστούν μία βίαιη αποκοπή από το σχολικό περιβάλλον, στο οποίο κοινωνικοποιήθηκαν τον προηγούμενο χρόνο, για να ενταχθούν σ ένα νέο στο οποίο θα ανήκουν μόνο αποσπασματικά.
Κοινή αντίληψη αποτελεί η προχειρότητα, η ασυνέπεια και η έλλειψη σοβαρότητας που όμως χαρακτηρίζουν ένα τόσο ιδιαίτερα κρίσιμο θέμα της παιδείας – εκπαίδευσης, δημιουργώντας κοινωνικά προβλήματα με οδυνηρές επιπτώσεις στις οικογένειες των μαθητριών/-των, όταν μάλιστα είναι γνωστό κατά τεκμήριο ότι οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ. δεν προέρχονται από τα υψηλότερα εισοδηματικά στρώματα. Προβλήματα, επίσης, δημιουργούνται στον κλάδο των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα των ειδικοτήτων, ενώ το ΕΠΑ.Λ. και το Ε.Κ. υποβαθμίζονται, αδικούνται, χάνουν την ικανότητα να αξιοποιήσουν το έμψυχο δυναμικό τις υποδομές, τον εξοπλισμό και τους πόρους τους. Εν καιρώ κρίσης η πολύπαθη τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση πρέπει να υποστεί ένα ακόμη σοβαρό πλήγμα επειδή η λιτότητα και οι μνημονιακές και μεταμνημονιακές δεσμεύσεις επιβάλλουν τη συρρίκνωση βλέποντας και χρησιμοποιώντας αποκλειστικά “νούμερα”στο όνομα της άνευ όρων “οικονομίας”.
Οι σύλλογοι διδασκόντων του ΕΠΑ.Λ. και του Ε.Κ. Νέων Μουδανιών θέλουν εμφατικά να υπογραμμίσουν ότι συνιστά κατάφωρη αδικία, για τις μαθήτριες και τους μαθητές, καθώς και τις οικογένειές τους, αλλά και για την ευρύτερη τοπική κοινωνία, το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς, η μη λειτουργία όλων των τομέων και ειδικοτήτων, καθώς και όλων των απαραίτητων τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων, και ζητούν
Α) την άμεση έγκριση λειτουργίας τμημάτων Β΄ τάξης για τους Τομείς Διοίκησης και Οικονομίας και Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού,
Β) την άμεση έγκριση δεύτερου (2ου) τμήματος Β΄ τάξης για τον Τομέα Μηχανολογίας,
Γ) την άμεση έγκριση λειτουργίας τμήματος Γ΄ τάξης για την ειδικότητα Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού και
Δ) την παράταση των εγγραφών, των μετεγγραφών αλλά και των δηλώσεων επιλογής τομέα ή ειδικότητας, με επαρκή χρόνο που θα καταστήσει εφικτή τη λειτουργία των παραπάνω τμημάτων.
Τέλος, εξουσιοδοτείται ο Διευθυντής του ΕΠΑ.Λ. Ν. Μουδανιών να μεριμνήσει για την, διά εκπροσώπου, επίδοση του παρόντος ψηφίσματος στη Διευθύντρια της Δ.Δ.Ε. Χαλκιδικής και στο Διευθυντή της Περιφερειακής Δ/νσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας, με την παράκληση να διαβιβαστεί στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Ακόμη, για τη διαβίβασή του στους τοπικούς φορείς, στις Ομοσπονδίες και τις Ενώσεις Εκπ/κων, καθώς και για την κοινοποίησή του στα διαδικτυακά μέσα εκπαιδευτικής ενημέρωσης.