Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, Κωνσταντίνο Γαβρόγλου, κατέθεσε ο βουλευτής Χαλκιδικής, Γιώργος Βαγιωνάς.
Το θέμα είναι η «Υποβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη Χαλκιδική». Κατατέθηκε μετά από παράπονα και διαμαρτυρίες αρκετών γονέων, οι οποίοι δεν μπορούσαν να εγγράψουν τα παιδιά τους σε τμήματα που λειτουργούν παραδοσιακά στο Επαγγελματικό Λύκειο Νέων Μουδανιών.
Αιτία, η απόφαση του Υπουργείου για κατάργηση ή δημιουργία τμημάτων πριν ολοκληρωθούν οι αιτήσεις εγγραφής των μαθητών.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Αποδέκτες πολλών παραπόνων γίνονται οι καθηγητές του Επαγγελματικού Λυκείου Νέων Μουδανιών. Αιτία είναι η αδικία εις βάρος αρκετών μαθητών και κυρίως όσων για διαφόρους λόγους εγγράφηκαν καθυστερημένα, αξιοποιώντας την παράταση που δόθηκε (ως τις 21 Σεπτεμβρίου). Ενώ, λοιπόν, οι εγγραφές των μαθητών συνεχίζονται και τον μήνα Σεπτέμβριο, το Υπουργείο έχει απορρίψει από τον Ιούλιο την λειτουργία συγκεκριμένων τμημάτων, χωρίς να έχει σαφή εικόνα των αναγκών που υπάρχουν.
Ειδικότερα, δεν εγκρίθηκε στις 31/7/2018 η λειτουργία των ολιγομελών τμημάτων της Β’ τάξης του Τομέα Διοίκησης και Οικονομίας και του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού. Οι τομείς αυτοί λειτουργούν αδιαλείπτως στο σχολείο  και θα πρέπει να σημειωθεί οτι το ελάχιστο όριο μαθητών για την δημιουργία τομέα υπερκαλύπτεται, με βάση τις αιτήσεις και τις διαμαρτυρίες των γονέων.
Επιπλέον, απορρίφθηκε η αίτηση για λειτουργία ολιγομελούς τμήματος της Γ’ τάξης της ειδικότητας Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού. Μετά την απόφαση αυτή, οι τρεις ενδιαφερόμενοι μαθητές θα πρέπει να απευθυνθούν σε ΕΠΑΛ της Θεσσαλονίκης, καθώς η ειδικότητα δεν υπάρχει σε άλλο ΕΠΑΛ του Νομού Χαλκιδικής.
Παράλληλα, σύμφωνα με τον Σύλλογο Διδασκόντων, ενώ στον τομέα Μηχανολογίας για την Β’ τάξη, είχαν καταχωρηθεί από τον Ιούνιο 33 αιτήσεις (ξεπερνώντας τους 27 μαθητές για τη λειτουργία τμήματος), δεν δίνεται η δυνατότητα εγγραφής επιπλέον μαθητών για τη δημιουργία και δεύτερου τμήματος, ενώ υπάρχουν ακόμα αρκετοί ενδιαφερόμενοι.
Οι αποφάσεις αυτές, μεσούσης της κρίσης, επιβαρύνουν αρκετά την  Eλληνική Οικογένεια. Οι μαθητές θα αναγκάζονται να κάνουν δεκάδες χιλιόμετρα κάθε μέρα για να πάνε στο σχολείο. Επιπλέον, υποβαθμίζονται και αρκετές σχολικές μονάδες που έχουν ως σκοπό την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση των μαθητών.
ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΟΥΤΩΝ, ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ:

  • Για ποιο λόγο λαμβάνονται οριστικές αποφάσεις για δημιουργία ή κατάργηση τμημάτων, ενώ οι αιτήσεις των μαθητών συνεχίζονται;
  • Γιατί δεν κοινοποιείται το αιτιολογικό της απόρριψης των σχετικών αιτημάτων των σχολείων;
  • Πως σκοπεύει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα που προκύπτει με την απόρριψη αιτημάτων για τα απαραίτητα ολιγομελή τμήματα;
  • Ποιο είναι το κόστος που θα επωμιστεί το Υπουργείο για την καθημερινή μεταφορά των μαθητών στις σχολικές μονάδες που αναγκάζονται να φοιτήσουν, μακριά από τον τόπο κατοικίας τους; Εν τέλει, είναι πιο συμφέρουσα η λύση της μεταφοράς από την ίδρυση ολιγομελών τμημάτων;