Η Κομισιόν επενδύει 121 εκατ. ευρώ στον αυτοκινητόδρομο που συνδέει τη χερσόνησο του Ακτίου στη βορειοδυτική Ελλάδα με τον νότο, μέσω του αυτοκινητόδρομου Ιωνίας.

Ο αυτοκινητόδρομος, ο οποίος εκτείνεται από τον Ακτιό έως τη λίμνη Αμβρακία θα συνδεθεί με τον καινούργιο αυτοκινητόδρομο Ιόνια, έτσι ώστε να εξασφαλίσει ομαλότερα ταξίδια στη Δυτική Ελλάδα, καθώς και από και προς τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, προς τη Λευκάδα και το αεροδρόμιο Ακτιού.

Μόλις ολοκληρωθούν οι εργασίες το 2022, ο χρόνος ταξιδιού σε αυτό το τμήμα θα είναι μικρότερος κατά 30 λεπτά και η οδική ασφάλεια θα βελτιωθεί σημαντικά. Η ΕΕ έχει ήδη επενδύσει 83 εκατ. ευρώ στην πρώτη φάση του έργου, κατά την περίοδο προϋπολογισμού 2007-2013.

Για το ιστορικό, η Ελλάδα είναι πλέον από τους κορυφαίους λήπτες πόρων της ΕΕ και για την περίοδο 2014-2020 έχει ήδη λάβει σχεδόν 16 δισ. ευρώ από διάφορες πηγές χρηματοδότησης της ΕΕ.

Αυτό ισοδυναμεί με πάνω από το 9% του ΑΕΠ της Ελλάδας το 2017.

Η Ελλάδα είναι επίσης ο κορυφαίος δικαιούχος του Ευρωπαϊκού Ταμείου για τις Στρατηγικές Επενδύσεις (EFSI), γνωστό και ως “σχέδιο Γιούνκερ” ως λόγο επί του ΑΕΠ της. Το EFSI αναμένεται να ενεργοποιήσει επενδύσεις ύψους σχεδόν 11 δισ. Ευρώ και να υποστηρίξει πάνω από 20.000 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα.

Στις 29 Μαΐου 2018, για τον επόμενο προϋπολογισμό της ΕΕ, μεταξύ 2021-2027, η Επιτροπή πρότεινε κονδύλια συνοχής ύψους 21,7 δισ. Ευρώ για την Ελλάδα, προκειμένου να υποστηριχθεί μια μακροχρόνια οικονομική ανάκτησης στη χώρα.