Έτσι οι τιμοκατάλογοι στις επιχειρήσεις εστίασης αναπροσαρμόστηκαν ως προς το ΦΠΑ, αλλά κατά βάση οι τελικές τιμές έμειναν στα ίδια επίπεδα, ενώ υπάρχουν και αρκετές ανατιμήσεις λόγω της αύξησης των τιμών στο χοιρινό κρέας.
Στο πλαίσιο αυτό έχει δοθεί εντολή από τις φορολογικές αρχές να δώσουν προτεραιότητα στους ελέγχους στον κλάδο της εστίασης όπου υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις απόκρυψης εισοδημάτων.
Από το σύνολο των 72.000 προγραμματισμένων προληπτικών ελέγχων, ο σχεδιασμός της ΑΑΔΕ προβλέπει τη διενέργεια τουλάχιστον 3.000 ελέγχων στο σύνολο της Επικράτειας ειδικά στις εξής περιπτώσεις:
– σε επιχειρήσεις κλάδων που παρουσιάζουν μεγάλο φορολογικό κενό στον ΦΠΑ ή/και στο εισόδημα
– σε υπότροπους και παραβάτες μερικών επιτόπιων ελέγχων πρόληψης
– σε επιχειρήσεις που έχουν αιτηθεί επιστροφή φόρων εισοδήματος, ΦΠΑ και ΕΦΚ
Το δεύτερο κύμα προβλέπει τη διενέργεια 6.000 στοχευμένων μερικών επιτόπιων ελέγχων από τα τμήματα ελέγχων των ΔΟΥ, με εντοπισμό παραβατικότητας τουλάχιστον στο 25% αυτών. Και όταν μιλάμε για «στοχευμένους» ελέγχους, εννοούμε έρευνες μετά από επεξεργασία στοιχείων προηγούμενων ελέγχων είτε στις ίδιες είτε σε ομοειδείς επιχειρήσεις/δραστηριότητες.
Παράλληλα με αυτούς τους ελέγχους, θα πραγματοποιούνται τουλάχιστον 11.500 μερικοί επιτόπιοι έλεγχοι από τις ΥΕΔΔΕ, σε στοχευμένες γεωγραφικές περιοχές ή κλάδους επιτηδευματιών, με την εμπειρία να δείχνει ότι αυτοί οι έλεγχοι αποκαλύπτουν παραβατικότητα που φτάνει ή ξεπερνάει το 60%.
Το τρίτο κύμα προβλέπει τη διενέργεια τουλάχιστον 50.000 στοχευμένων μερικών επιτόπιων ελέγχων από λοιπά τμήματα ΔΟΥ, με στόχο τον εντοπισμό παραβατικότητας τουλάχιστον στο 25% αυτών.
Πρόκειται για τους κλασικούς ελέγχους, που αφορούν στην έκδοση των προβλεπόμενων φορολογικών στοιχείων, οι οποίοι αποκτούν ιδιαίτερο ελεγκτικό ενδιαφέρον λόγω της αλλαγής του ΦΠΑ και πολύ περισσότερο λόγω της διαφοράς ΦΠΑ μεταξύ φαγητού (13%) και ποτών (24%).
Πηγή: economistas.gr