Μια δικαστική περιπέτεια οι λόγοι της οποίας δεν είναι σαφείς ακόμη και για τους ίδιους, θα αντιμετωπίσουν το επόμενο διάστημα μέλη της διοίκησης της περιόδου 2016, της εταιρείας «Εγνατία Οδός Α.Ε.» μετά την παραγγελία εκ μέρους του εισαγγελέα αντιμετώπισης εγκλημάτων Διαφθοράς Θεσσαλονίκης Δημήτρη Μητρουλιά άσκησης σε βάρος ποινικών διώξεων για υπηρεσιακή απιστία, σε βαθμό κακουργήματος. Ο λόγος είναι ότι τον Ιούλιο του 2016 αποφάσισαν να ανακαλέσουν προηγούμενη απόφαση αρμόδιας υπηρεσίας της ίδιας εταιρείας, για κατάπτωση εγγυητικών επιστολών εργολάβου, ύψους 1,1 εκατ. ευρώ.

Η κατάπτωση εγγυητικών και ποινικών ρητρών αφορούσε τη διαπλάτυνση μέρους του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκης – Νέα Μουδανιά – Ποτίδαια. Επρόκειτο για έργο ύψους 16,2 εκατ. ευρώ, για το οποίο υπεγράφη σύμβαση με την ανάδοχο κατασκευαστική εταιρεία τον Δεκέμβριο του 2012 και βάσει αυτής το έργο έπρεπε να ολοκληρωθεί ύστερα από 36 μήνες, δηλαδή τον Δεκέμβριο του 2015.

Δόθηκε όμως 7μηνη παράταση και το Φεβρουάριο του 2016 ζητήθηκε από την ανάδοχο εταιρεία να εκτελέσει συγκεκριμένες εργασίες εντός είκοσι ημερών. Όταν οι εργασίες αυτές δεν έγιναν, η Περιφερειακή Υπηρεσία Θεσσαλονίκης της Εγνατίας Οδού κίνησε τις νόμιμες διαδικασίες έκπτωσης του αναδόχου. Η απόφαση αυτή ελήφθη στις 30 Ιουνίου 2016, όμως την επόμενη μέρα το τότε διοικητικό συμβούλιο της Εγνατίας Οδού φέρεται να ανακάλεσε την παραπάνω απόφαση της Διευθύνουσας Υπηρεσίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες η εξέλιξη του έργου καταγγέλθηκε στον Υπουργό Χρήστο Σπίρτζη καθώς προσέφυγε ο επόμενος εργολάβος μετά την Αθωνική, ενώ ήδη είχε αποφασιστεί να δοθεί για συνέχεια το έργο στον Άκτωρα με τις νόμιμες διαδικασίες της υποκατάστασης, όπως τονίζουν πλέον σήμερα μέλη της διοίκησης τότε. ‘Ετσι, ο Υπουργός έστειλε την υπόθεση στο Σώμα Επιθεωρητών, το οποίο έχει γνωστοποιήσει το πόρισμά του πλέον στο Υπουργείο, χωρίς ωστόσο η Εγνατία Οδός ΑΕ να έχει εικόνα του περιεχομένου του. Σύμφωνα πάντως με εκτιμήσεις μελών της τότε διοίκησης της Εγνατία Οδός ΑΕ αν δεν προχωρούσαν σε αλλαγή εργολάβου, το έργο δεν θα είχε προχωρήσει και μαζί με τα 800 μέτρα που μένουν ανεκτέλεστα σήμερα, θα είχε την ίδια μοίρα το σύνολο των 5 χιλιομέτρων ως τη γέφυρα της Ποτίδαιας.