Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία το εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα «ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ», που διοργάνωσε το πρωί της Τετάρτης 30 Οκτωβρίου στο Συνεδριακό Κέντρο του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του Κοινού Επιχειρησιακού Προγράμματος Black Sea Basin 2014-2020, όπου συμμετέχει  ως συντονιστής εταίρος στο έργο με τίτλο  “Sustainable Agricultural Trade Network in Black Sea Basin”- AgriTradeNet.
Στόχος του AgriTradeNet είναι η αύξηση της παραγωγικής ικανότητας των τοπικών παραγωγών των χωρών που συμμετέχουν σ’ αυτό, οι δυνατότητές τους για γεωγραφική πιστοποίηση και αναγνώριση, η δημιουργία δεσμών μεταξύ των επιχειρηματικών οργανώσεων στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς και η διακρατική εμπορία γεωργικών προϊόντων.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, μετά από συνεννόηση με τη διοίκηση του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής , τιμώντας τους παραγωγούς του Παρθένου Ελαιολάδου της Χαλκιδικής και θέλοντας να τους διευκολύνει στο έργο τους, επέλεξε την περιοχή της Χαλκιδικής για να προσφέρει όλα εκείνα που το έργο προβλέπει, με στόχο την βελτίωση των προϊόντων και την πιστοποίησή τους.
Απώτερος σκοπός του προγράμματος, είναι το Παρθένο Ελαιόλαδο Χαλκιδικής να λάβει πιστοποίηση με γεωγραφικό προσδιορισμό (ΠΓΕ).
Μια από τις δράσεις του έργου του Εμπορικού Συλλόγου της Θεσσαλονίκης ήταν, σε συνεργασία  με τη διοίκηση του Επιμελητήριου  της Χαλκιδικής, η διοργάνωση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος ημερήσιας διάρκειας 8 ωρών, το οποίο απευθυνόταν σε 50 τοπικούς παραγωγούς ελαιόλαδου,  με σκοπό την επιμόρφωσή τους πάνω σε θέματα πιστοποίησης του παρθένου ελαιόλαδου.
 Στο σεμινάριο οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν, μεταξύ άλλων, για τις προκλήσεις της νέας εποχής στον αγροδιατροφικό τομέα, τα οφέλη και τα προβλήματα της βιολογικής γεωργίας, την ισχύουσα νομοθεσία, το μέλλον της οργανικής γεωργίας, τα εργαλεία για το branding στις αγροδιατροφικές επιχειρήσεις, καθώς και τις τακτικές marketing αυτών των επιχειρήσεων.
 Κοινή διαπίστωση των συμμετεχόντων, ότι το σεμινάριο ήταν πολύ κατατοπιστικό καθώς είχε τη μορφή workshop και ανταποκρίθηκε απόλυτα στις προσδοκίες τους, δεδομένου ότι κάλυψε βασική θεματολογία και κύριες έννοιες σχετικά με τη Βιολογική Γεωργία και το Branding στις αγροδιατροφικές επιχειρήσεις.
Σε επόμενη φάση του προγράμματος, προγραμματίζονται και δύο επισκέψεις των ελαιοπαραγωγών Χαλκιδικής σε χώρες του εξωτερικού που έχουν αντίστοιχες πιστοποιήσεις  ελαιολάδου.
Εισηγήτρια του εκπαιδευτικού σεμιναρίου ήταν η κα Ζερβάκη Δήμητρα. Το σεμινάριο τίμησαν με την παρουσία τους και  απεύθυναν χαιρετισμό προς τους παρευρισκόμενους τοπικούς παραγωγούς, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής κος Κουφίδης Ιωάννης, καθώς και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κος Παντελής Φιλιππίδης. Με το τέλος του σεμιναρίου δόθηκαν βεβαιώσεις παρακολούθησης στους συμμετέχοντες.
Μέσω της πιστοποίησης και της ανάδειξης των τοπικών προϊόντων και υπηρεσιών του νομού μας, η διοίκηση του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής με στοχευμένες δράσεις και συνδυάζοντας αγροτικά προϊόντα, τουρισμό και γαστρονομία, συμβάλλει στην προώθηση και στην εξωστρέφεια των επιχειρήσεων μελών του,  καθώς και στην ανάπτυξη της επιχειρηματικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας.