Την Παρασκευή, 21η Φεβρουαρίου, ολοκληρώνεται η επίσημη δημόσια διαβούλευση του προεδρικού διατάγματος “σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, χορήγηση άδειας ναυαγοσώστη, υποχρεωτική πρόσληψη ναυαγοσώστη σε οργανωμένες ή μη παραλίες”, που ξεκίνησε την 14η Φεβρουαρίου.

Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για αυτοδιοικητικό ζήτημα που “καίει” τους νησιωτικούς και παραθαλάσσιους Δήμους.

Προσχέδιο του π.δ. είχε εξεταστεί από το Δ.Σ. της ΚΕΔΕ, εγείροντας αντιδράσεις, καθώς αύξανε το κόστος για τους Δήμους“κατά 85% (!), ήτοι από 10.736.000 στα 19.908.000 ευρώ”.

Είναι μάλιστα από τα πρώτα θέματα με τα οποία ασχολήθηκε η νέα Διοίκηση της ΚΕΔΕ, προχωρώντας σε συνάντηση την 4η Δεκεμβρίου με τον Υπουργό Ναυτιλίας, όπου είχε αποφασιστεί“να αναλάβει κοινή ομάδα εργασίας ΚΕΔΕ και Υπουργείου να μελετήσει ανά Δήμο τα κόστη, τι ανάγκες προκύπτουν και τι διορθώσεις πρέπει να γίνουν στο προσχέδιο του π.δ.”.

Τώρα, 2.5 μήνες μετά, ο Υπουργός έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το π.δ. και μένει να δούμε την αντίδραση των Αιρετών για το εάν ικανοποιούνται ή όχι τα αιτήματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Οι υποχρεώσεις των Δήμων (ή λοιπών φορέων διαχείρισης αναλόγως της ακτής) καθορίζονται στα άρθρα 7 και επόμενα του π.δ.Εκεί προβλέπεται:

– ο αριθμός ατόμων που οι Δήμοι πρέπει να προσλαμβάνουν ανά περίπτωση (ναυαγοσώστες, συντονιστές – επόπτες ναυαγοσωστών, χειριστές σκαφών),

– η χρονική περίοδος που προσλαμβάνουν τον αναγκαίο αριθμό προσώπων και το εύρος ωρών απασχόλησης,

– οι εγκαταστάσεις που χρειάζεται να κατασκευάσουν / τοποθετήσουν,

– ο εξοπλισμός με τον οποίο τους εφοδιάζουν,

– ο ελάχιστος μηχανοκίνητος εξοπλισμός που απαιτείται να έχουν (π.χ. σκάφος με συγκεκριμένες προδιαγραφές),

– οι κυρώσεις για τις παραβιάσεις των υποχρεώσεων.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η χρονική περίοδος εκτείνεται για φέτος από την 1η Ιουνίου έως και την 30η Σεπτεμβρίου 2020, από ώρες 10.00 έως και 18.00, κατ΄ ελάχιστον.

Κάθε ναυαγοσώστης ελέγχει έκταση ακτής σε ακτίνα 200 μέτρων εκατέρωθεν του βάθρου. Εφόσον ο Δήμος πρέπει να διαθέτει 3, τουλάχιστον, ναυαγοσώστες, υποχρεούται να προσλαμβάνει και 1 συντονιστή – επόπτη ναυαγοσωστών.

Να σημειωθεί ότι με το αρ.15 καταργείται το π.δ.31/2018, δηλαδή περνά στο παρελθόν το περιβόητο π.δ.του Π.Κουρουμπλήεπί συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, που είχε προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων.

Πηγή: airetos.gr