Τουρισμός

Χ. Θεοχάρης: «Φροντίζει» για την Marketing Greece με απευθείας αναθέσεις

Ένα αρκετά περίεργο… project για την επανεκκίνηση του τουρισμού στη χώρα μας προτίθεται να δρομολογήσει η κυβέρνηση. Προβλέπει απ’ ευθείας αναθέσεις, σε συγκεκριμένη ανώνυμη εταιρία του ιδιωτικού τομέα, μεγάλου αριθμού έργων προβολής και διαφήμισης περιοχών της χώρας μας ως τουριστικών προορισμών.

Οι συνοπτικές διαδικασίες των απ’ ευθείας αναθέσεων θα διεκπεραιώνονται ακόμη κι αν τα ποσά που θα κοστίσουν στον κρατικό προϋπολογισμό οι σχετικές συμβάσεις υπερβαίνουν κατά πολύ το όριο των 20.000 ευρώ ανά έργο, το οποίο προβλέπουν οι κείμενες διατάξεις για τις δημόσιες συμβάσεις προμηθειών με απ’ ευθείας αναθέσεις.

Ειδικότερα, μέσω της διάταξης του άρθρου 69 της νέας Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου με τα πρόσθετα μέτρα αντιμετώπισης της κρίσης του κορωνοϊού, η κυβέρνηση επιτρέπει στο υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και τους Δήμους να συνάπτουν, μέχρι και τις 31-8-2020, συμβάσεις προμηθειών και υπηρεσιών με την εταιρεία «Marketing Greece A.E.» με απευθείας ανάθεση …. ανεξαρτήτως της αξίας της σύμβασης και “κατά παρέκκλιση της κείμενης εθνικής νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων….”. Οι συμβάσεις, όπως διευκρινίζεται στην επίμαχη διάταξη, θα αφορούν στην “υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων προβολής, διαφήμισης, προώθησης, επικοινωνίας και δημόσιων σχέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, τόσο της χώρας συνολικά, όσο και μεμονωμένων περιοχών της, με στόχο την άμεση αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών στον ελληνικό τουρισμό από τη διασπορά του κορωνοϊού COVID-19, με παράλληλη ενίσχυση της εικόνας της χώρας και της τουριστικής αγοράς.”

Σημειώνεται ότι η εταιρία “Marketing Greece” είναι μια Ανώνυμη Εταιρία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που έχει ιδρυθεί από τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (Σ.Ε.Τ.Ε.) και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος με σκοπό την υλοποίηση δράσεων για την προβολή και την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού. Όπως αναφέρει στον ιστότοπό της είναι “η συμμαχία του ιδιωτικού τομέα για την προβολή και προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος”. Ωστόσο, ο χαρακτήρας της εταιρίας αυτής δεν μπορεί από μόνος του να αποτελεί λόγο για νομοθέτηση διαδικασίας απ’ ευθείας αναθέσεων σ’ αυτήν κατά παρέκκλιση όλων των κείμενων διατάξεων.

Φαίνεται ότι η κυβέρνηση επικαλούμενη τις έκτακτες συνθήκες άσκησης πολιτικής που δημιουργήθηκαν εξαιτίας της κρίσης του κορωνοϊού αποφασίζει, για πολλοστή φορά, να … παρεκκλίνει της κείμενης νομοθεσίας, με απ’ ευθείας ανάθεση πλήθους έργων σημαντικού συνολικού κόστους για το δημόσιο ταμείο στον ιδιωτικό τομέα, με το αιτιολογικό της επείγουσας ανάγκης προβολής της χώρας μας, ως τουριστικού προορισμού προκειμένου να επιτευχθεί το συντομότερο δυνατό η αποκατάσταση της εικόνας της Ελλάδος ως τουριστικού προορισμού και εν τέλει η οικονομική ανάκαμψη του κλάδου του τουρισμού.

Κ. Νοτοπούλου: Η κυβέρνηση της ΝΔ και οι… «πελατειακές σχέσεις» της στον τουρισμό, με τη Marketing Greece

Πηγή: fmvoice.gr

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close