ΕλλάδαΤουρισμός

Θεοχάρης: «Ο οδικός τουρισμός στήριγμα του ανοίγματος της αγοράς»

Στα νέα υγειονομικά δεδομένα που θα διαμορφωθούν από το άνοιγμα των χερσαίων συνόρων με τις γειτονικές χώρες, θα κριθεί αν θα πατήσει γκάζι εφέτος ο οδικός τουρισμός στην Ελλάδα, που παραδοσιακά τα τελευταία χρόνια διεκδικούσε σημαντικά μερίδια στην εισερχόμενη τουριστική πίτα.

Στην εποχή του κορονοϊού άλλωστε, οι οδικές μετακινήσεις φαίνεται ότι θα πρωταγωνιστήσουν στον τομέα των μεταφορών και μάλλον θα είναι αυτές που θα δώσουν τον εφετινό «τόνο» στην τρέχουσα τουριστική περίοδο.

Στην παρέμβαση του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης επισημαίνει ότι «ο οδικός τουρισμός θα ανακάμψει πιο γρήγορα και συνεπώς πρέπει να υπάρξουν οι συνθήκες για γρήγορο άνοιγμα των συνόρων». Από την άλλη υπογραμμίζει ο κ. Θεοχάρης ότι «ο οδικός τουρισμός δεν είναι το καλύτερο είδος τουρισμού, οπότε δε θα θέλαμε με τίποτε να περιοριστεί η φετινή χρονιά μονό σε αυτό το είδος».

Για το υπουργείου Τουρισμού, αποτελεί προτεραιότητα ο οδικός τουρισμός από τις αγορές των Βαλκανίων με τον κ. Θεοχάρη να τονίζει τα εξής: «Διαμορφώνουμε όλα τα απαραίτητα υγειονομικά πρωτόκολλα για τις οδικές πύλες εισόδου της χώρας και παράλληλα κάνουμε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε τάχιστα να καταστήσουμε εφικτές τις ροές από τα Βαλκάνια». «Ο οδικός τουρισμός αποτελεί τομέα ο οποίος μπορεί να συμβάλλει στη στήριξη της ζήτησης στο άνοιγμα της τουριστικής αγοράς άλλα και στην επέκταση της περιόδου», υπογραμμίζει ο κ. υπουργός.

 

«Ο οδικός τουρισμός θα ανθίσει φέτος στην Ελλάδα»

Στο μεταξύ, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, το μέλος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας και πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λακωνίας Δημήτρης Πολλάλης, εξέφρασε τη βεβαιότητα, ότι ο οδικός τουρισμός θα «ανθίσει» φέτος στην Ελλάδα, πάντα φυσικά με γνώμονα τα όποια υγειονομικά μέτρα ληφθούν στα χερσαία σύνορα. Η μετακίνηση με όχημα φαντάζει ως η πλέον ασφαλέστερη και σε συνάρτηση με την κατηφόρα των τιμών στα καύσιμα θα αποδειχθεί και η πλέον συμφέρουσα, όπως είπε.

Αφού, σημειώνει ο κ. Πολλάλης, ότι το μοντέλο του τουρισμού όπως το ξέραμε, έπαυσε να υπάρχει στις 11 Μαρτίου, ο οδικός τουρισμός την φετινή περίοδο θα δώσει ώθηση σε περιοχές που προσφέρουν ιδιωτικότητα, μακριά από το μαζικό μοντέλο εισερχόμενης τουριστικής κίνησης. Μάλιστα η περιοχή της Πελοποννήσου, εξηγεί ότι μπορεί να απαντήσει στις νέες μορφές ζήτησης, ωστόσο την ίδια στιγμή ζήτησε την άμεση εφαρμογή υγειονομικού πρωτοκόλλου για τα καταλύματα. «Σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε τα ξενοδοχεία να γίνουν νοσοκομεία», ανάφερε με νόημα.

Οι σύγχρονοι οδικοί άξονες της χώρας αποτελούν ισχυρό πλεονέκτημα για την τόνωση του οδικού τουρισμού και αναδεικνύονται σε βασικό παράγοντα άνθισης του εγχώριου τουρισμού, πάντα με γνώμονα τα εφετινά δεδομένα. Όπως εξήγησε ο κ. Πολλάλης, ακόμα και μια οικογένεια από τη Θεσσαλονίκη, μπορεί να καταλήξει στην άκρη της Πελοποννήσου, με ταχύτητα και άνεση, κάτι που στο παρελθόν δεν γινόταν. «Το 2020 θα θυμίσει τη δεκαετία του “90”, όπου πολλοί Γερμανοί επισκέπτες ερχόντουσαν στην Ελλάδα διακοπές με τα οχήματα τα τους», υπενθυμίζει ο κ. Πολλάλης. Μάλιστα από το παραθαλάσσιο χωριό, Αρχάγγελος του νομού Λακωνίας, ο κ. Πολλάλης στέλνει μήνυμα στους υποψήφιους ταξιδιώτες, ότι η Ελλάδα έχει προορισμούς που μπορούν να απολαύσουν ξέγνοιαστες οικογενειακές διακοπές.

Στο ερώτημα αν ο οδικός τουρισμός, εισερχόμενος ή εγχώριος μπορεί να «καλύψει» τις απώλειες της φετινής χρονιάς, η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων της Κω, Κωνσταντίνα Σβήνου, σημειώνει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η ανάπτυξη αυτή της μορφής τουρισμού αφορά συγκεκριμένες περιοχές της χώρας και όχι της νησιωτικές, όπου και αναπτύσσεται ο κύριος όγκος της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας. Αυτός ο όγκος επισκεπτών έρχεται δια αέρος και όχι μέσω των χερσαίων μεταφορών, σημειώνει.

 

3 στους 10 τουρίστες έρχονται οδικώς στην Ελλάδα

Ο αριθμός των ταξιδιωτών που προσήλθε οδικώς στην χώρα μας το 2018, ανήλθε σε 8,8 εκατ , που αντιστοιχεί στο 29% από τα 30,3 εκατ εισερχόμενους ταξιδιώτες συνολικά (πλην κρουαζιέρας). Αυτό αναφέρεται, μεταξύ άλλων, σε πρόσφατη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ για τις προοπτικές του εισερχόμενου οδικού τουρισμού στην Ελλάδα το 2019.

Σύμφωνα με τη μελέτη, ένα χαρακτηριστικό των τουριστών που έρχονται οδικώς στη χώρα μας είναι η δυνατότητα που έχουν να αλλάξουν ή να επιλέξουν προορισμό την τελευταία στιγμή, χωρίς να τους απασχολούν ακυρωτικά κόστη όπως με τα αεροπορικά εισιτήρια.

Κύριες αγορές έλευσης τουριστών μέσω των οδικών αξόνων είναι η Σερβία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Τουρκία, Αλβανία και Βόρεια Μακεδονία.

 

Οδικός τουρισμός, ο διαχρονικός τροφοδότης της Βόρειας Ελλάδας

Ο οδικός τουρισμός καλύπτει περίπου το ένα τέταρτο του συνόλου των τουριστών που έρχονται στην Ελλάδα, καθώς υπολογίζεται γύρω στα 8 εκατομμύρια. Από αυτούς τους τουρίστες πάνω από 7 εκατομμύρια, την περασμένη σεζόν, κατευθύνθηκαν σε προορισμούς της Βόρειας Ελλάδας, καθιστώντας τον οδικό τουρισμό για μία ακόμη χρονιά πολύ σημαντικό βραχίονα για την οικονομία του τόπου.

Η Χαλκιδική που είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός της Β. Ελλάδας, αντλεί σημαντικό μέρος αυτής της μερίδας τουριστών, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής Γρηγόρη Τάσιο. Ωστόσο, αυτήν την περίοδο λόγω του κορονοϊού, όλα είναι ρευστά καθώς δεν έχουν τεθεί οι κανόνες με τους οποίους μπορεί να υπάρξει ασφαλής μετακίνηση των τουριστών τόσο εκείνων που θα έρθουν με τουριστικά λεωφορεία όσο και των μεμονωμένων ταξιδιωτών και για το άνοιγμα των συνόρων. Ο ίδιος προβληματισμός υπάρχει και στον νομό Πιερίας, τον οποίον επιλέγει μεγάλος αριθμός τουριστών από τα Βαλκάνια αλλά και την κεντρική Ευρώπη, σύμφωνα με την πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας Ευαγγελία Ξυπτερά.

«Οι Βούλγαροι, οι Σέρβοι και οι Τούρκοι είναι από τους καλύτερους πελάτες μας που έρχονται οδικώς στη Βόρεια Ελλάδα», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας-Θράκης, Βύρων Θεολόγης. «Είναι πελάτες που τους θέλουμε διότι ξοδεύουν χρήματα, μένουν κατά μέσο όρο 8 μέρες και τους ξέρουμε. Ωστόσο πρέπει να οριστούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα θέσουν τους όρους ώστε και εκείνοι που θα έρθουν να είναι ασφαλείς και εμείς που θα τους υποδεχτούμε το ίδιο», επισημαίνει ο κ.Θεολόγης. Τονίζει μάλιστα ότι «πρέπει να υπάρξει μια κοινή γραμμή σε ό,τι αφορά τις υποχρεώσεις των ξενοδόχων, ώστε να μη ζητά ο εκάστοτε tour operator τους δικούς του όρους».

 

Στον οδικό και εσωτερικό τουρισμό θα στοχεύσει η Περιφέρεια Κεντρ. Μακεδονίας

«Ανάσα» για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα μπορούσε να αποτελέσει ο οδικός τουρισμός, δεδομένου ότι καλύπτει σχεδόν το 75% του συνόλου των τουριστών που την επιλέγουν.

Για αυτό στο πλάνο της είναι να ξεκινήσει καμπάνια, σε συνεργασία με τον ΕΟΤ, στο πλαίσιο μιας κοινής πολιτικής, η οποία θα τρέξει τον Ιούνιο, με προσανατολισμό στον οδικό τουρισμό είτε από το εξωτερικό είτε από το εσωτερικό, σύμφωνα με όσα είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο τομεάρχης Τουρισμού της ΠΚΜ, Αλέξανδρος Θάνος.

«Ως Περιφέρεια θα περιμένουμε να δούμε ποια υγειονομικά πρωτόκολλα θα ισχύσουν και πώς θα μπορέσει η χώρα μας να παραμείνει ασφαλής προορισμός. Το κύριο μέρος της στρατηγικής μας για το άμεσο μέλλον επαφίεται σε αυτά», σημειώνει και προσθέτει: «Μέχρι τέλος Μαΐου ευελπιστούμε να έχουμε σαφή εικόνα για το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα, ώστε τον Ιούνιο να εστιάσουμε στην προβολή στοχεύοντας κυρίως στην αγορά των Βαλκανίων, του Ισραήλ και άλλων χωρών με τις οποίες ωστόσο θα πρέπει να υπογραφούν διακρατικές συμφωνίες για την ασφάλεια τόσο των τουριστών όσο και των τοπικών κοινωνιών».

 

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close