ΚεντρικήΜακεδονίαΟικονομία

Μαργαρίτα Ιγνατίδου-ARI FOODS

Πρόξενος και «πρεσβευτής» των ελληνικών προϊόντων

Η «σιδηρά κυρία» πίσω από την δυναμική επιχείρηση που σπάει τα ρεκόρ των εξαγωγών- Η συνεργασία με τη Lidl

 ΜΟΤΟ: Ακόμη και το δύσκολο 1ο φετινό τρίμηνο η εταιρία κατέγραψε αύξηση πωλήσεων

 Μια εταιρία που κατάφερε να σταθεί όρθια μέσα στη λαίλαπα της δεκάχρονης κρίσης, καταγράφοντας ανοδική πορεία και κέρδη, ανήκει ούτως ή άλλως στις λίγες «εξαιρέσεις». Όταν αυτή η εταιρία εξάγει το 100% της παραγωγής της, ενώ καταφέρνει να «αντισταθεί» ακόμη εν μέσω της πανδημίας, -το 1ο φετινό τρίμηνο είχε αύξηση πωλήσεων κατά 11%-, τότε αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση.

Η ARI (Greek antipasti), παράγει ελληνικά ορεκτικά με βάση ελληνικά αγροτικά προϊόντα όπως ελιές Καλαμών,Χαλκιδικής, πολλών ειδών πιπέριες, φέτα, παρθένο ελαιόλαδο,αποξηραμένες ντομάτες,κρύταμο κ.α Αυτά τυποποιούνται σε μικρές συσκευασίες και αποστέλλονται στα καταστήματα όλης της Ευρώπης.

Η εταιρία έχει αποδείξει ότι διαθέτει γερά «αντισώματα», αλλά και ότι κινείται σταθερά σε μια αναπτυξιακή τροχιά, όπως δείχνει και ο τζίρος της που ξεπερνά τα 32-33 εκ. τα τελευταία χρόνια.

Η «ΣΙΔΗΡΑ ΚΥΡΙΑ»

«Υπεύθυνη» για αυτή την επιτυχία είναι μια δυναμική επιχειρηματίας. Η Μαργαρίτα Ιγνατίδου. Μια γυναίκα με πολύπλευρη δράση και δύο «πατρίδες» που είναι ταυτόχρονα και η επίτιμη Πρόξενος της Τσεχίας στη Β. Ελλάδα. Μιλώντας στη “Deal” περιέγραψε την προσωπική της διαδρομή.

«Η παιδική μου ηλικία καθορίστηκε ουσιαστικά από τον τόπο που γεννήθηκα, την Οστράβα της Τσεχίας από γονείς που είχαν καταφύγει εκεί μαζί με άλλους συγγενείς και φίλους, δημιουργώντας μια κοινότητα σφιχτοδεμένη κι ένα περιβάλλον ζεστό γεμάτο αγάπη. Ήμασταν ξένοι σε μια μακρινή χώρα που μας αγκάλιασε, αλλά δεν χάσαμε ποτέ την επαφή μας με την πατρίδα, τα αρώματα, τις γεύσεις και τις αρχές της πέρασαν στο DNA μας», αναφέρει.Το μεγάλο στήριγμα στην πορεία της ήταν η οικογένειά της, αλλά και το σχολείο της που τη δίδαξε στοχοπροσήλωση και πειθαρχία. Δύο «αρετές» καθοριστικές για τη συνέχεια.

«Δεν άφησα καμία ευκαιρία να πάει χαμένη. Έτσι διαμόρφωσα ένα χαρακτήρα που δεν μου επέτρεπε να μην ολοκληρώσω κάθε προσπάθεια» τονίζει η κα Ιγνατίδου που παραδέχεται ότι «την ίδια στάση ζωής έχω μέχρι σήμερα, εμπλουτισμένη με την εμπειρία όλων αυτών που έζησα».

 

Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

Κάποια στιγμή «νίκησε η νοσταλγία» όπως λέει και ήρθε στην Ελλάδα «το γνωστό-άγνωστο τόπο που ήταν οι ρίζες μου».

Μια νέα αρχή, κατά την οποία στράφηκε επαγγελματικά στον αθλητισμό ως προπονήτρια ενόργανης γυμναστικής. Μέχρι που γνώρισε τον σύζυγό της και ζωή  αλλά και ο προσανατολισμός της άλλαξαν.

Η επαφή με το χώρο των τροφίμων ξεκίνησε από ένα μικρό μαγαζί που έκανε χονδρεμπόριο τυροκομικών προϊόντων με πελάτες μεγάλα σούπερ μάρκετ. Η επιχείρηση αναπτύχθηκε ραγδαία, αλλά την ίδια εποχή, το 1990, αποφάσισε με μια συμμαθήτριά της να ιδρύσουν βιοτεχνία ρούχων στην Πράγα, – την «Άρτεμις»-, που προμηθευόταν υφάσματα από Έλληνες παραγωγούς. Η Μ. Ιγνατίδου έκανε το μάρκετινγκ και μέσα σε δύο μόλις χρόνια η εταιρία τους εξελίχθηκε σε μια από τις τρεις καλύτερες της Τσεχίας. Όλα τούτα απαιτούσαν διαρκή ταξίδια και μετά από μια πενταετία εκείνη αποφάσισε να πουλήσει το μερίδιό της και να επιστρέψει οριστικά στην Ελλάδα και την οικογένειά της.

Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ARI

«Με την αυγή της νέας χιλιετηρίδας άρχισε η μεγάλη αλλαγή. Ιδρύσαμε  την εταιρία ΑΡΙ ΑΕ. Χτίσαμε ένα μικρό εργοστάσιο και ξεκινήσαμε να παράγουμε  ελληνικά ορεκτικά. Στόχος μας ήταν οι ευρωπαϊκές αγορές. Μετά από πολλές προσπάθειες καταφέραμε να συνεργαστούμε με τη γερμανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Lidl international». Έτσι, η εταιρία γρήγορα γιγαντώθηκε, το εργοστάσιο στη Χαλκιδική μεγάλωσε, -το 2018 ολοκληρώθηκε επένδυση 4 εκ. για νέα μονάδα-, ενώ η Ιγνατίδου είχε πάρει πάνω της από την αρχή την επικοινωνία με τους πελάτες, αλλά και την οργάνωση και επίβλεψη της παραγωγής. Πέρυσι, η ARI,  βραβεύτηκε ως μία από τις 16 καλύτερες ελληνικές εταιρίες στα Growth Awards της Eurobank και της Grant Thornton.

 Στους επόμενους στόχους περιλαμβάνονται η περαιτέρω εδραίωση στον τομέα των antipasti με τη δημιουργία νέων κωδικών και βέβαια το «ξεκλείδωμα» κι άλλων ξένων αγορών.

 Η ΠΡΟΞΕΝΟΣ

Παράλληλα, η Μαργαρίτα Ιγνατίδου έχει και άλλα καθήκοντα, στα οποία επίσης διακρίνεται. Το 2013 της προτάθηκε από την πρεσβεία της Τσεχίας να γίνει επίτιμη Πρόξενος για τη Βόρεια Ελλάδα. «Αποδέχτηκα με μεγάλη χαρά διότι μου δινόταν η ευκαιρία να προσφέρω τις υπηρεσίες μου στην χώρα όπου μεγάλωσα και νοσταλγώ και παράλληλα να φέρω τους δυο πολιτισμούς, μέσα από πολιτιστικές και εμπορικές εκδηλώσεις, πιο κοντά» τονίζει. Από  το 2016 είναι μέλος της τριμελούς συντονιστικής επιτροπής του προξενικού σώματος Θεσσαλονίκης.

συνέντευξη που παραχωρήθηκε στη :”deal”17/7/20

Tags

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close