ΤουρισμόςΧαλκιδική

Μεγάλο το ενδιαφέρον της Γερμανικής αγοράς για τη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική (pics)

Μεγάλο το ενδιαφέρον της Γερμανικής αγοράς για τη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική στις εργασίες του «FVW workshop Greece 2020», που πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στις 17/09/20 με θέμα την «επανεκκίνηση του Ελληνικού τουρισμού». Η διοργάνωση έδωσε το μήνυμα της δύναμης, ανθεκτικότητας, ευελιξίας, προστασίας και ασφάλειας στην covid-19 εποχή.

Το «FVW workshop Greece 2020» πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη και τη
Χαλκιδική από 15-20 Σεπτεμβρίου με πολύ μεγάλη επιτυχία και μετέδωσε το πιο
αισιόδοξο μήνυμα για την επανεκκίνηση του Ελληνικού τουρισμού, στους 40 περίπου
επαγγελματίες του τουρισμού που συμμετείχαν. Η συνεδριακή ημέρα 17/09/20 με
συντονιστή τον Αρχισυντάκτη του FVW κύριο Klaus Hildebrand, κατέδειξε την ανάγκη
για ανάπτυξη της αγοράς σε προορισμούς με πλούσιο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο και
ποιοτικές υπηρεσίες.

Η κορυφαία διοργάνωση, από τις ελάχιστες στην covid-19 εποχή, κάλυψε τη μεγάλη
ανάγκη της Γερμανικής αγοράς, που αναζητά προορισμούς και θέλει να δώσει
προτάσεις στη ζήτηση για διακοπές. Η Θεσσαλονίκη και η Χαλκιδική αποκάλυψαν
θησαυρούς και πρόσφεραν Ελληνική φιλοξενία πέρα από κάθε προσδοκία στους 40
συμμετέχοντες.

Thessaloniki, Halkidiki, FVW-Workshop 15.-20.09.2020

Διοργανωτές ήταν το FVW, το μεγαλύτερο ΜΜΕ για τον Τουρισμό στη Γερμανία, με
πορεία 50 ετών και με μοναδική εμπειρία στα θέματα τουρισμού καθώς και ο Δήμος
Θεσσαλονίκης, ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, ο Τουριστικός Οργανισμός
Χαλκιδικής, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος. Η στήριξη και παρουσία του
ΕΟΤ με την ηγεσία του, ως silver sponsor έδωσε όπως πάντα προστιθέμενη αξία στη
διοργάνωση. Το Υπουργείο Τουρισμού έθεσε υπό την αιγίδα του το κορυφαίο γεγονός.
Χρυσοί χορηγοί ήταν με την άψογη και αυθεντική φιλοξενία τους, το Grand Hotel Palace
και το Eagles Palace καθώς και η Aegean που προσέφερε τις αεροπορικές μετακινήσεις
και κέρδισε καθολική εμπιστοσύνη με τα πρωτόκολλα που εφάρμοσε. Τοπικοί φορείς,
το Thessaloniki Convention Bureau, ο Σύνδεσμος Ξεναγών Θεσσαλονίκης και Βορείου
Ελλάδος, η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης συνέβαλαν και αυτοί με τις ενέργειές τους
στο καλύτερο αποτέλεσμα. Τις επίγειες μετακινήσεις ανέλαβαν το Filos Holidays & Travel και το Dolphins Innovative Tourism Company. Πολύτιμοι χορηγοί της εκδήλωσης,
τα ξενοδοχεία: MAKEDONIA PALACE, CHANDRIS Hotels, Anthemus Sea Beach Hotel
& Spa, Kassandra Palace, AKRATHOS Beach Hotel προσέφεραν εμπειρίες τοπικών
αυθεντικών γεύσεων υψηλού επιπέδου και προτάσεις φιλοξενίας. Επί πλέον, η VOX
Hellas με τα ηχητικά συστήματα ξεναγήσεων, η SONAR acoustics audiovisual με την
τεχνική υποστήριξη για τη μετατροπή του συνεδρίου σε υβριδικό και το Plaisir. Οι
συμμετέχοντες συνολικά ήταν 50 άτομα σύμφωνα με το πρωτόκολλο συνεδρίων, μεταξύ
των οποίων η διευθύντρια του TCB κυρία Ελένη Σωτηρίου, από την Aegean οι
υπεύθυνοι του γραφείου Γερμανίας κύριοι Dirk Steffensen και Detlev Geiser και ο
ομιλητής κύριος Roland Jaggi, Chief Commercial Officer.

Στη συνεδριακή ημέρα ο ΓΓ ΕΟΤ, κύριος Δημήτρης Φρακάκης παρουσίασε την εθνική
στρατηγική για την επανεκκίνηση του τουρισμού με πληροφόρηση η οποία έδωσε
εμπιστοσύνη στην ασφάλεια και προσστασία της ελληνικής φιλοξενίας και της χώρας σε
εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες. Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε σε τρία θέματα του
ελληνικού τουρισμού 2020 που αποτελούν παρακαταθήκη για το 2021: α) ο ελληνικός
τουρισμός άνοιξε παρά τα δυσοίωνα μηνύματα, β) κερδίσαμε σε επαγγελματισμό κα
αξιοπιστία με την εφαρμογή πρωτοκόλλων, τεστ κλπ, γ) καταφέραμε να κινήσουμε την
τουριστική βιομηχανία ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα το οποίο είχε ανάγκη η οικονομία.
Το 2021 είναι πρόκληση, δεν γνωρίζουμε πως θα διαμορφωθούν οι παράγοντες,
προσπαθούμε να είναι ασφαλής ο τουρισμός, επενδύουμε στον ποιοτικό τουρισμό και
ανταποκρινόμαστε στις αλλαγές του τρόπου με τον οποίο γίνονται πλέον τα ταξίδια.
Ιδιαίτερη αναφορά, έκανε στους επαγγελματίες του Τουρισμού που έκαναν εξ’ ίσου καλά
του δουλειά τους με την κυβέρνηση στο άνοιγμα του τουρισμού, επιχειρηματίες,
ξενοδόχους, εστιάτορες, εργαζόμενους σε όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις.
Συμμετείχαν στη διοργάνωση από το γραφείο ΕΟΤ της Γερμανίας η προϊσταμένη κυρία
Βίκυ Στρούμπου και η αναπληρώτρια κυρία Αρετή Πρίνου.

Η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης κυρία Μαρία
Καραγιάννη, παρουσίασε τα πλεονεκτήματα της πόλης και μετέφερε το μήνυμα ότι η
Θεσσαλονίκη είναι ένας ασφαλής και ελκυστικός προορισμός για τη γερμανική αγορά,
όπου οι επισκέπτες μπορούν να ακολουθήσουν όμορφες διαδρομές στα ρωμαϊκά,
βυζαντινά και οθωμανικά μονοπάτια, στα πολλά και ενδιαφέροντα μουσεία, ενώ
επισήμανε την εξαιρετική κουζίνα της πόλης και τις μοναδικές υπηρεσίες φιλοξενίας που
προσφέρουν οι εργαζόμενοι στις τουριστικές επιχειρήσεις. Στις συναντήσεις που
ακολούθησαν τόνισε ότι οι δεσμοί της Θεσσαλονίκης με πολλές πόλεις της Γερμανίας
είναι ισχυροί, αφού είναι αδελφοποιημένη πόλη με την Κολωνία και την Λειψία. Το
συνέδριο αυτό βάζει ακόμα ένα λιθαράκι στις ήδη υπάρχουσες δομές συνεργασίας.

Η κυρία Βούλα Πατουλίδου με τον διττό ρόλο της Αντιπεριφερειάρχη της
Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και της Προέδρου του Οργανισμού Τουρισμού
Θεσσαλονίκης, παρουσίασε την κομβική σημασία της πρωτεύουσας της Μακεδονίας
αναφορικά με τη θέση της, τις υποδομές, το κλίμα, και τις θεματικές μορφές τουρισμού
που έχει αναπτύξει μέχρι σήμερα. Αξιοποιώντας κάθε πλεονέκτημα της πόλης
παρουσίασε την οργανωμένη φιλοξενία που παρέχει στον επισκέπτη, αλλά και την
ετοιμότητα και προσαρμογή που έχει επιδείξει στα νέα δεδομένα.

Χρησιμοποιώντας το συμβολισμό του μύθου της Γοργόνας εξήγησε στους
εκπροσώπους της Γερμανικής αγοράς πως ο λόγος που υπάρχει η Θεσσαλονίκη εδώ
και 2.300 χρόνια είναι γιατί είναι μια πόλη που ξέρει να μετατρέπει κάθε δυσκολία σε
ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Τόνισε πως η συγκεκριμένη δράση είναι υψίστης σημασίας
, επειδή είναι πρώτη που πραγματοποιείται από κοινού από την Μητροπολιτική
Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική βάζοντας τα θεμέλια για την μετα Covid 19 εποχή.

Ο κύριος Γρηγόρης Τάσιος, Πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής και της
Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, μετά την παρουσίαση της Χαλκιδικής στους
Γερμανούς ταξιδιωτικούς πράκτορες, δήλωσε πως “ήταν μία μοναδική ευκαιρία
ανάδειξης του κοινού προορισμού, Θεσσαλονίκη-Χαλκιδική, σε μία εθνικότητα που
μπορεί να φέρει πολύ περισσότερες ποιοτικές διανυκτερεύσεις ώστε να πετύχουμε
καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα. Η ανάδειξη της χώρας και των προορισμών ως
απόλυτα ασφαλείς σε περίοδο πανδημίας είναι το καλύτερο “διαβατήριο” για ανάκαμψη το 2021”. Στη διάρκεια του συνεδρίου, μεταξύ άλλων, απευθυνόμενος στους tour
operators που συμμετείχαν και ιδιαίτερα στην εκπρόσωπο του FTI, τόνισε την
δυνατότητα μεταξύ άλλων της ανάπτυξης του οδικού τουρισμού από τη Γερμανία όπως
πριν μερικές δεκαετίες. Είναι ανάγκη να δοθούν έτοιμες προτάσεις, «τουριστικά
προϊόντα» στην αγορά για την ταχύτερη ανάπτυξη των πωλήσεων 2021 στην περιοχή.
Μετά την παρουσίαση των προορισμών ακολούθησαν panels με τους tour operators
FTI κυρία Halina Stryzyzewska, Attica Reisen κυρία Christiane Pilz, LMX κύριος Mario
Krug, TUI κύριος Γιώργος Δήμας, οι οποίοι παρουσίασαν την πορεία των κρατήσεων
για το 2020, έδωσαν το νέο για την παράταση της τουριστικής σαιζόν σε κάποιες
περιοχές ως το τέλος Νοεμβρίου και τη δυναμική του 2021. Οι κρατήσεις τελευταίας
στιγμής δείχνουν την εμπιστοσύνη των πελατών και την επιθυμία για διακοπές. Οι
Έλληνες ξενοδόχοι απέδειξαν ότι προσφέρουν ασφάλεια και φιλοξενία ενώ παράλληλα
αποδείχθηκαν πολύ ευέλικτοι στις νέες συνθήκες. Η πρόκληση για όλους είναι η νέα
σαιζόν.

Η εταιρεία ερευνών trevo trend, παρουσίασε την τάση της ζήτησης για διακοπές στους
καταναλωτές με συγκριτική ανάλυση και έδειξε ότι υπάρχει πολύ μεγάλο περιθώριο να
αναπτυχθεί η σχέση και συνεργασία με τη γερμανική αγορά τόσο στη Θεσσαλονίκη που
δέχεται μεγάλο αριθμό τακτικών πτήσεων από πολλά αεροδρόμια της Γερμανίας όσο
και στη Χαλκιδική που αποτελεί ιδανικό μοντέλο προορισμού με θεματικές προτάσεις.
Ακολούθησε τo πάνελ με τους ξενοδόχους, κύριο Ασλάνη, πρόεδρο TCB, ξενοδοχείο
Grand Hotel Palace, κυρία Ισμήνη Τορνιβούκα, ξενοδοχεία Eagles στη Χαλκιδική,
Exelsior & City στη Θεσσαλονίκη και τον κύριο Γιάννη Λασπά, μέλος ΔΣ Ένωσης
Ξενοδόχων Χαλκιδικής, ξενοδοχείο Flegra Palace. Έδωσαν στο αρχισυντάκτη κ. Klaus
Hildebrand το στίγμα φιλοξενίας στην covid-19 εποχή, τα προβλήματα που
αντιμετώπισαν, την ευελιξία που επέδειξαν στην αυστηρή εφαρμογή μέτρων για την
ασφάλεια και προστασία της υγείας τόσο των επισκεπτών όσο και του προσωπικού, τα
οικονομικά μέτρα, τα θέματα ρευστότητας για την καλή λειτουργία, την πορεία των
κρατήσεων, την ποιότητα των υπηρεσιών, την αποφασιστικότητα για την επανεκκίνηση,
την αισιοδοξία, τα σχέδιά τους, τις προοπτικές.

Το πάνελ με τους travel agents και την προϊσταμένη του Γραφείου ΕΟΤ Γερμανίας κυρία
Βίκυ Στρούμπου, παρουσίασε τις διαπιστώσεις των επαγγελματιών και τους τρόπους
πώλησης των προορισμών κατ’ ευθείαν στους πελάτες τους. Η εξειδίκευση σε
τουριστικά προϊόντα που διαθέτει η Θεσσαλονίκη και η Χαλκιδική αντίστοιχα, με
δραστηριότητες, πλούτο αρχαιολογικό, μουσεία, μνημεία αναγνωρισμένα από την
UNESCO, πολιτισμό, βυζαντινά στοιχεία, συνεδριακές υποδομές, αγορά, γαστρονομία,
διασκέδαση και τόσα άλλα που διαπίστωσαν στις ημέρες φιλοξενίας, καλύπτουν
ανάγκες μεγάλου εύρους της γερμανικής αγοράς και διαφορετικές ηλικίες. Δεσμεύτηκαν
να μεταφέρουν τον πλούτο της πληροφορίες και να τον μετατρέψουν σε συνεργασίες
και πωλήσεις για τους προορισμούς.

Το πρόγραμμα φιλοξενίας ήταν ένα μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο fvw
workshop 2020. Σχεδιάστηκε προσεκτικά από τις υπεύθυνες των οργανισμών
τουρισμού Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής, την κυρία Μαρία Πουλουκτσή και την κυρία
Τάνια Ακριτίδου και έφερε το καλύτερο αποτέλεσμα με την επίβλεψή τους. Το
πρόγραμμα περιελάμβανε εκδρομές, περιηγήσεις, επισκέψεις στο Μουσείο, τη Βεργίνα,
τα τείχη, τα Αρχαία Στάγειρα, τα τρία πόδια της Χαλκιδικής, παραδοσιακά χωριά κλπ.

Έδωσε εμπειρίες του ρεμπέτικου, κουλούρι και τρίγωνο Θεσσαλονίκης που
ενθουσίασαν τους συμμετέχοντες. Υλοποιήθηκε από την πρόεδρο Συνδέσμου Ξεναγών
κυρία Αναστασία Γαϊτάνου και τις συναδέλφους Μαρία Κεσόγλου και Φανή Δούρου με
προσήλωση στους στόχους του workshop. Με το έργο τους προσέδωσαν υπέρτατη
αξία και ιδιαίτερη ελκυστικότητα στους προορισμούς, τόσο ξεκάθαρα ώστε να
σχεδιαστούν στη συνέχεια, προτάσεις για ταξίδια ενδιαφέροντος από τους γερμανούς
τουριστικούς πράκτορες.

Οι γαστρονομικές εμπειρίες με κουζίνα δημιουργική, με τοπικά υλικά, αγιορείτικες
συνταγές, θαλασσινές γεύσεις, έδωσαν μοναδικότητα στους προορισμούς. Την
επιμέλεια κάποιων από τα ανωτέρω είχε η προϊσταμένη τμήματος τουρισμού Δήμου
Θεσσαλονίκης κυρία Αλεξία Μαργαρίτη.

Το fvw workshop Θεσσαλονίκη Χαλκιδική, ολοκλήρωσε τις εργασίες στους
προορισμούς, δημιούργησε φιλίες, συνεργασίες, επαγγελματικές σχέσεις για τη
συνέχεια και τώρα αρχίζει το έργο σχεδιασμού προτάσεων τουριστικού ενδιαφέροντος
με επικοινωνία στη γερμανική αγορά από τους προορισμούς. Από την άλλη πλευρά,
υπάρχει η δεύσμευση που προέρχεται από την απόλυτη ικανοποίηση σε όλα τα
επίπεδα των συμμετεχόντων τουριστικών πρακτόρων να προωθήσουν τις εμπειρίες
στους πελάτες τους, να τις μετατρέψουν σε πωλήσεις για το 2021. Σ’ αυτό θα βοηθήσει
η παρουσίαση που θα ακολουθήσει από το FVW και η ανοικτή επικοινωνία με κάθε
τρόπο. Στην εξέλιξη των παραπάνω θα συμβάλλει με τις ενέργειές της η εταιρεία praxis
plus που συντόνισε και υλοποίησε το έργο με υπεύθυνη την κυρία Αντα Καραγιάννη η
οποία θα ενημερώνει αντίστοιχα.

Η Θεσσαλονίκη και η Χαλκιδική κέρδισαν ένα μεγάλο στοίχημα με τη συμμετοχή των
παραπάνω φορέων, επιχειρήσεων και του προσωπικού τους. Μια θέση στην καρδιά της
γερμανικής αγοράς μέσα από τα δίκτυα διανομής που εκπροσωπήθηκαν. Ξεκίνησε μια
μεγάλη φιλία με τους συμμετέχοντες και συνεργασία με προσδοκίες και προοπτική.

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close