Ελάχιστα καταστήματα στη Χαλκιδική άνοιξαν σήμερα με τη μέθοδο του click away, αναδεικνύοντας έτσι το πρόβλημα που υπάρχει το λιανεμπόριο όταν τα μέτρα που λαμβάνονται δεν μπορούν να εφαρμοστούν από όλες τις επιχειρήσεις. Η αδυναμία προβολής στο διαδίκτυο, το σύνολο του εμπορεύματος που δεν μπορεί να δει από κοντά ο πελάτης, αλλά οι διατραπεζικές συναλλαγές που παραμένουν απρόσιτες στις μεγαλύτερες ηλικίες, κράτησαν κατεβασμένα τα ρολά σε πολλά μαγαζιά ένδυσης, υπόδησης και όχι μόνο.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, Γιάννη Κουφίδη, το click away είναι αναγκαίο κακό λόγω της βέβαιης αύξησης των κρουσμάτων αν ανοίξει κανονικά η αγορά. «Με δεδομένες τις εκτιμήσεις των λοιμωξιολόγων για αύξηση κρουσμάτων και θανάτων, τότε σίγουρα είναι ένας τρόπος ήπιος για τη λειτουργία της αγοράς. Από την άλλη όμως, όπως είναι δομημένες οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, έχουμε σοβαρές επιφυλάξεις για το click away θα δουλέψει στη χώρα μας», επεσήμανε ο κ. Κουφίδης, λέγοντας ότι χρειαζόμαστε κάποιες μέρες για να δούμε πως θα δουλέψει η αγορά.

Ο θάνατος του Εμποράκου

Με τα πιο μελανά χρώματα περιέγραψε την εικόνα της αγοράς στα Ν. Μουδανιά, ο εκπρόσωπος του Εμπορικού συλλόγου Μουδανιών Γιώργος Λίβανος. Τα εμπορικά καταστήματα αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στη νέα μέθοδο αγοροπωλησίας, καθώς όπως υποστηρίζει ο ίδιος, ρούχα και παπούτσια απαιτούν τη φυσική παρουσία του πελάτη. «Όσο κι αν προβάλλεις το προϊόν μέσα από το διαδίκτυο, αν δεν έρθει ο πελάτης να φορέσει το παντελόνι, να δει αν του ταιριάζει, δουλειά δεν γίνεται. Το μέτρο αυτό είναι για μαγαζιά που πωλούν αξεσουάρ και εμπορεύματα χωρίς δοκιμή. Εμείς με τα ρούχα και τα παπούτσια τι θα πούμε στον πελάτη», τόνισε ο κ. Λίβανος.

Από την εικόνα των επιχειρήσεων λιανεμπορίου στα Ν. Μουδανιά και τον Πολύγυρο διαφαίνεται ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν θα επιλέξουν να σπάσουν την αναστολή των υπαλλήλων τους, όσοι απασχολούν προσωπικό, ενώ πολλοί δεν θα ανοίξουν καν. «Δεν έχουμε διάθεση να κάνουμε τη ΔΕΗ συνέταιρο», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Λίβανος εννοώντας φυσικά ότι στα άδεια καταστήματα γιατί να καίει ρεύμα τζάμπα.

 

Χαμός στα κομμωτήρια

Εκείνα που δούλεψαν πραγματικά λόγο αυξημένης ζήτησης ήταν τα κομμωτήρια από το πρωί της Δευτέρας. Οι ανάγκες των καταναλωτών ήταν μεγάλες ως προς τα μαλλιά και λόγω γιορτών που έρχονται και λόγω μεγάλου διαστήματος που πέρασε από τη μέρα που έκλεισαν. Οι κομμωτές χωρίζουν τους καταναλωτές σε τρεις κατηγορίες. Υπάρχουν λένε, οι πελάτες μας που δουλεύουν όλο αυτό το διάστημα και πλέον χρειάζονται όντως περιποίηση, υπάρχουν οι άνθρωποι που το κάνουν για τον εαυτό τους ακόμη και μέσα στο σπίτι, και υπάρχουν και εκείνοι που βαρέθηκαν να βγαίνουν μόνο στα σούπερ μάρκετ και βρήκαν ευκαιρία να ξεδώσουν έστω και στα κομμωτήρια. Οι πιέσεις που δέχτηκε για τους ίδιους λόγους η κυβέρνηση οδηγούν από την Τρίτη 15 Δεκεμβρίου στο άνοιγμα και των κέντρων αισθητικής για υπηρεσίες μανικιούρ πεντικιούρ.