Μόνο τους τελευταίους τρεις μήνες του 2020, το Netflix αύξησε τη βάση των συνδρομητών του κατά 8,5 εκατομμύρια άτομα

 

Η αναγκαστική παραμονή μεγάλου μέρους της ανθρωπότητας στο σπίτι της λόγω της πανδημίας του κορονοϊού ωφέλησε το Netflix, το οποίο ξεκίνησε το 2021 έχοντας φθάσει τους 203,7 εκατομμύρια συνδρομητές παγκοσμίωςαυξάνοντας τον αριθμό τους το 2020 περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά από το 2007 που το ίδιο εγκαινίασε το νέο πεδίο του streaming. Και αυτή η εντυπωσιακή αύξηση συνέβη πέρυσι παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό (Disney+. Apple, HBO κ.α.) και την άνοδο των συνδρομητικών τιμών του. Το 83% των νέων συνδρομητών του 2020 προήλθε από χώρες εκτός ΗΠΑ και Καναδά, με το 41% από την Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική.

Τα έσοδα τετάρτου τριμήνου 2020 έφθασαν τα 6,64 δισ. δολάρια, έναντι 5,47 δισ. δολάρια στο τελευταίο τρίμηνο του 2019. Το ολοένα πιο δημοφιλές -και στην Ελλάδα- αμερικανικό συνδρομητικό κανάλι προέβλεψε ότι δεν θα χρειαστεί πια να δανείζεται δισεκατομμύρια δολάρια για να χρηματοδοτεί τις παραγωγές του σε ταινίες και σειρές σε διάφορες γλώσσες και χώρες του κόσμου. Η είδηση έδωσε μεγάλη ώθηση κατά περίπου 13% στις μετοχές του στο αμερικανικό χρηματιστήριο.

 

Μέσα σε λιγότερο από μια δεκαετία το Netflix είχε αντλήσει δάνεια περίπου 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να «κοντράρει» τα στούντιο του Χόλιγουντ, πράγμα που – με τη βοήθεια και του κορονοϊού – το έχει πλέον καταφέρει. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι αναμένει πως εντός του 2021 θα εξισορροπήσει τις ταμειακές ροές της και δεν θα εξαρτάται πια από το δανεισμό για την καθημερινή λειτουργία της. Το Netflix ενημέρωσε τους μετόχους του ότι θα εξετάσει ακόμη και την επιστροφή σε αυτούς ενός μέρους των έξτρα μετρητών του, ενώ προτίθεται να διατηρήσει το επίπεδο του τραπεζικού χρέους του στα 10 έως 15 δισ. δολάρια, σε αντίθεση με τη Disney και άλλους ανταγωνιστές του που θα πρέπει να χρεωθούν γερά τα επόμενα χρόνια για να καθιερωθούν στη διεθνή αγορά του streaming.

Η Disney ανακοίνωσε, από την πλευρά της, ότι το Δεκέμβριο του 2020 είχε ήδη εγγράψει – μέσα σε ένα λιγότερο από ένα χρόνο – 86,8 εκατομμύρια συνδρομητές για την υπηρεσία της Disney+. Ο συν-διευθύνων σύμβουλος του Netflix, Ριντ Χέιστινγκς, αναγνώρισε, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, ότι «αυτό που έκανε η Disney, είναι σούπερ εντυπωσιακό και μας ενεργοποιεί να αυξήσουμε τους συνδρομητές μας, αυξάνοντας και άλλο τον προϋπολογισμό μας για παραγωγή περιεχομένου».

Πηγή: www.ethnos.gr